Oud 16-08-2012, 15:51
SnOrKeL
SnOrKeL is offline
Hoi allen,

In plaats van mijn stevige, nogal luidruchtige desktop pc in de woonkamer, zou ik graag een klein stil kastje willen hebben voor het afspelen van HD video, wat internetten en wat photoshoppen.

Nu heb ik het volgende bedacht:

Shuttle SH61R4 barebone
i3-2125 processor
2 x 4 GB 1333 ddr3 ram

kost in totaal zo'n 360,-

Ik gooi er een 1 TB hd in die ik nog heb liggen, en klaar is Kees.

Vragen:
- heeft er iemand ervaring met de shuttle barebones?
- zijn deze (fluister)stil? hij staat tenslotte in de woonkamer. ik kies ook bewust een vrij lichte processor, zodat de koeler niet vol aan de bak hoeft
- lopen alle vormen van hd video een beetje soepel (geripte 264, ongeripte bluray)?

Thanks!
Oud 16-08-2012, 16:06
Dasherman
Dasherman is offline
Het afspelen van video's zou met zulke onderdelen geen probleem moeten zijn. Ik heb geen ervaring met de Shuttle Barebones en ik heb geen idee hoe stil/luid je pc zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 17-08-2012, 16:19
SnOrKeL
SnOrKeL is offline
thanks dasherman. het blijft lastig. als je een stapje terugdoet richting intel atom (bijvoorbeeld) dan ga je ook flink achteruit in processor/video kracht, en dan ben ik bang dat de hd gaat stotteren. alternatief is een mac mini, maar ben niet zo gek van mac OS, en voor 600 euri's heb je het instapmodel met 2 gig ram en 500 gb hd. niet echt om over naar huis te schrijven voor dat geld
Oud 17-08-2012, 18:58
Dasherman
Dasherman is offline
Citaat:
thanks dasherman. het blijft lastig. als je een stapje terugdoet richting intel atom (bijvoorbeeld) dan ga je ook flink achteruit in processor/video kracht, en dan ben ik bang dat de hd gaat stotteren. alternatief is een mac mini, maar ben niet zo gek van mac OS, en voor 600 euri's heb je het instapmodel met 2 gig ram en 500 gb hd. niet echt om over naar huis te schrijven voor dat geld
Voor zo'n ding neem je geen mac, het is het geld niet waard.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 01:16
DeKaasHaas
DeKaasHaas is offline
Ik weet niet of ik de bron moet weergeven, maar op een site die de koeling van het systeem bespreekt zie ik dit staan:
Citaat:
It's basically a combination heatsink and heatpipe assembly with an attached radiator. The sink proper is passive, but the heat pipes extend from the base over to the rad, which is mounted at the back of the case. A fan is attached inbetween the sink and the rad, not only blowing air across the rad and out the back of the case but also pulling air over the sink proper.
Het zal dus waarschijnlijk niet zo veel lawaai gaan maken, het lijkt namelijk best veel op waterkoeling als ik het zo zie. Maar als je zekerheid wil hebben, de koeling heet I.C.E. oftewel Integrated Cooling Engine.

Goodluck!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2012, 09:58
Dasherman
Dasherman is offline
Leuk acroniem
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken