Oud 05-09-2012, 18:57
twaalf
twaalf is offline
Ik hoorde laatst van een meisje dat zij als bijbaan aan 'mysterie shopping' doet. Ze moet naar IKEA-vestigingen om te doen alsof ze een aanrechtblad o.i.d. wil kopen, om vervolgens te noteren hoe klantvriendelijk het personeel is.

Iemand die dit doet, of hier al eens eerder van gehoord heeft?
Vinden jullie dat dit soort 'undercover werk' moet kunnen?

Groetjes!
Oud 06-09-2012, 07:24
feniks
feniks is offline
Ik vind inderdaad dat dit soort werk moet kunnen.
Het kan geen kwaad dat bedrijven eens kijken of hun personeel nog wel klantvriendelijk is.

Ik denk dat als KPN of ZIGGO zoiets zouden doen, dat ze hun hele klantenservice afdelingen van pure schrik zouden ontslaan.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 12:07
Verwijderd
Dit bestaat al eeuwen, hoewel het niet altijd zo nichterig 'mystery shopping' werd genoemd, lijkt me.

En ik zie geen reden waarom het niet zou moeten kunnen?
Met citaat reageren
Oud 06-09-2012, 19:49
AzN
AzN is offline
Inderdaad ja, ik ben ook erg benieuwd naar argumenten waarom mystery shopping niet zou moeten kunnen.

Zelf heb ik 't nog nooit gedaan of zien gebeuren; lijkt me wel erg leuk . In ieder geval vind ik 't 'n effectieve onderzoeksmethode .
Oud 06-09-2012, 21:07
Epicurus
Epicurus is offline
Je hebt zelfs mensen die als bijbaantje winkeldiefstallen (legaal) plegen om de beveiliging en de waakzaamheid van het personeel te testen.
Met citaat reageren
Oud 07-09-2012, 15:12
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Inderdaad ja, ik ben ook erg benieuwd naar argumenten waarom mystery shopping niet zou moeten kunnen.
Omdat het als een wantrouwen naar je personeel zou kunnen worden beschouwd. Als er een goede werksfeer is, zou je ervan uit moeten kunnen gaan dat het personeel gewoon zijn werk goed uitvoert en dan is er ook geen 'mystery shopper' nodig die dat controleert. Maar dat is een ideale situatie, dus in de praktijk zijn ze vaak toch wel handig, al was het maar om het personeel bij de les te houden. Zo van: tssss deze klant is wel héél lastig, dadelijk is het een mystery shopper, nou ja, dan zal ik toch maar goed mijn best blijven doen. En voor het personeel is het dan leuk om in het verslag naderhand te kijken of ze wel of niet de mystery shoppers ontmaskerd hebben
Oud 07-09-2012, 19:28
AzN
AzN is offline
Management dat 'er maar van uit gaat' dat het personeel haar werk goed uitvoert; kan niet de bedoeling zijn (in het kader van de beheersing van de organisatie). Dat moet het personeel op z'n minst kunnen begrijpen, hopelijk.
Oud 08-09-2012, 08:50
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
ik zie niet in waarom het niet zou kunnen, het is juist een goede manier om te kijken hoe je personeel echt met lastige klanten omgaat ipv hoe ze dat doen wanneer jij als baas om de hoek staat te kijken.
Het lijkt me zelfs best een leuk bijbaantje om zulk werk te doen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten