Hallo allemaal!
Ik zit met een, hoe zal ik het zeggen, probleempje.
Eind vorig jaar heb ik besloten dat ik naar een andere school wil, aangezien ik mij niet fijn voel op mijn huidige school, en ik daar niet goed met de mensen kan opschieten. Hier heb ik goed over nagedacht, en ik heb ook met mijn ouders en de afdelingsleider hierover gepraat. Zoals het er toen uitzag zou ik naar 5VWO gaan op de nieuwe school. Die school hanteerde echter andere overgangsnormen dan mijn school, waardoor dit niet mogelijk bleek te zijn.
Voor mijn laatste toets in de toetsweek had ik een voldoende moeten halen om op mijn school wel naar de 5e te kunnen, maar dat is niet gelukt. Nu heb ik deze week nog een herkansing. Als ik deze haal, dan ga ik naar 5VWO op mijn oude school (waar ik het dus niet naar mijn zin heb) en als ik de toets niet haal ga ik naar 4VWO op die andere school (waar ik graag heen zou willen).
Nu is mijn probleem: Wil ik nou over maar op een school waar ik me niet fijn voel, of blijven zitten en naar een school waar ik me hoogstwaarschijnlijk beter op m'n plek voel?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn keuze, want ik weet het echt niet meer! De herkansing is al over een paar dagen, en dan moet ik het weten..