Oud 14-09-2012, 11:45
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Ik had eergister naar de uitslagen zitten kijken en ik moet zeggen dat Jolande Sap en GroenLinks mij heel erg tegenvielen. Iedere andere partij heeft netjes de winnaars van de verkiezingen gefeliciteerd (VVD en PvdA dus) en vervolgens werd er ook geklapt door de achterban van iedere partij. En dat is wel zo netjes vind ik.

De enige uitzondering was GroenLinks. Jolande Sap kreeg de felicitatie aan Mark Rutte nauwelijks over haar lippen en daarna was er vanuit de partij zo goed als geen applaus. Vervolgens ging ze, ook als enige, uitgebreid zitten verkondigen dat het zo'n goede zaak was dat Wilders flink had verloren, en daar werd vervolgens wel uitgebreid op geapplaudiseerd door de achterban.
Ik ben ook geen Wilders-fan maar dit vond ik wel heel erg tegenvallen van GroenLinks. Echt niet sportief, had beter verwacht van deze partij.

Is natuurlijk zo dat in de aanloop van de verkiezing door meerdere mensen niet zo netjes is gespeeld, maar alle anderen hebben zich toen de stembussen eenmaal geopend werden netjes en correct gedragen (inclusief Wilders).

Had zelfs nog even overwogen om GroenLinks te gaan stemmen maar ben nu heel blij dat ik dat niet gedaan heb.
Om er toch maar even een discussietopic van te maken: ben ik de enige die vind dat dit soort gedrag niet thuishoort in de politiek of zijn dat er meer hier?
Oud 14-09-2012, 12:38
Verwijderd
Ach, er zijn zoveel partijen die zich schuldig maken aan het anti-wilders populisme. Lekker laten praten en gewoon niet op stemmen.
Oud 14-09-2012, 16:00
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Het feliciteren van de winnaars heb ik altijd zo'n raar gedoe gevonden. Het spreekt toch voor zich dat je helemaal niet blij bent als iemand met zo ongeveer de tegenovergestelde denkbeelden zoveel stemmen krijgt?

Ik vind GroenLinks trouwens ook geen goede partij. Ze zijn vooral van de symboolpolitiek.
Oud 15-09-2012, 00:49
Joostje
Joostje is offline
Waardeloos gedrag inderdaad. Zeg ik als groenlinkser.
Oud 15-09-2012, 18:38
DeZiekeGnoe
DeZiekeGnoe is offline
Kan me voorstellen dat Sap goed kapot was na de desastreuze campagne en dito uitslag, maar daar moet je als gezicht van de partij op dat soort momenten toch boven staan en je even vermannen.

Dat GroenLinks vooral aan symboolpolitiek zou doen is grote onzin imo, niet meer dan elke andere partij ook.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten