Ik had eergister naar de uitslagen zitten kijken en ik moet zeggen dat Jolande Sap en GroenLinks mij heel erg tegenvielen. Iedere andere partij heeft netjes de winnaars van de verkiezingen gefeliciteerd (VVD en PvdA dus) en vervolgens werd er ook geklapt door de achterban van iedere partij. En dat is wel zo netjes vind ik.
De enige uitzondering was GroenLinks. Jolande Sap kreeg de felicitatie aan Mark Rutte nauwelijks over haar lippen en daarna was er vanuit de partij zo goed als geen applaus. Vervolgens ging ze, ook als enige, uitgebreid zitten verkondigen dat het zo'n goede zaak was dat Wilders flink had verloren, en daar werd vervolgens wel uitgebreid op geapplaudiseerd door de achterban.
Ik ben ook geen Wilders-fan maar dit vond ik wel heel erg tegenvallen van GroenLinks. Echt niet sportief, had beter verwacht van deze partij.
Is natuurlijk zo dat in de aanloop van de verkiezing door meerdere mensen niet zo netjes is gespeeld, maar alle anderen hebben zich toen de stembussen eenmaal geopend werden netjes en correct gedragen (inclusief Wilders).
Had zelfs nog even overwogen om GroenLinks te gaan stemmen maar ben nu heel blij dat ik dat niet gedaan heb.
Om er toch maar even een discussietopic van te maken: ben ik de enige die vind dat dit soort gedrag niet thuishoort in de politiek of zijn dat er meer hier?