Oud 31-10-2012, 19:05
A_D
A_D is offline
Ik heb op mijn vorige opleiding heel wat verzuim. Maar ik had mijn coördinator gezegd dat ik niet meer naar school kom, omdat ik een nieuwe opleiding heb gevonden en ik zie de opleiding niet meer zitten. Hij antwoordde ''oke is goed, hier heb je me mail en mail me maar waarom je wilt stoppen en dan kan je thuis zitten en wachten op je nieuwe opleiding''. Ik zat vanaf mei/juni ongeveer thuis. Ik kreeg een brief van de leerplicht dat als ik de volgende keer teveel verzuim hebt dat er een proces verbaal komt.

Ik ben sinds september aan een nieuwe opleiding begonnen. Nu is mijn vraag geld deze waarschuwing van de leerplicht ook voor deze opleiding? Ik kom wel eens te laat en ben soms de eerste uren afwezig, omdat ik naar Gorinchem moet reizen. Geld is een grote probleem bij mij en kan ook geen geld lenen van mijn ouders i.v.m problemen.

Ik reis nu met mijn neef naar Gorinchem ik doe deze opleiding met hem. Stel dat mijn neef een weekje ziek is dan heb ik geen vervoer en mijn ouders kunnen me niet brengen omdat ze werken. Kan ik dit ook melden bij de leerplicht dat ik niet altijd aanwezig kan zijn als er geen vervoer is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-10-2012, 19:14
Axel11
Axel11 is offline
Om deze vragen goed te beantwoorden is wat meer informatie nodig:
-Hoe oud ben je?
-Wat voor school bezoek je? En welke opleiding doe je?
Met citaat reageren
Oud 31-10-2012, 20:03
A_D
A_D is offline
Citaat:
Om deze vragen goed te beantwoorden is wat meer informatie nodig:
-Hoe oud ben je?
-Wat voor school bezoek je? En welke opleiding doe je?
17 jaar

MBO school Da Vinci college ICT opleiding
Met citaat reageren
Oud 31-10-2012, 20:12
Axel11
Axel11 is offline
Vorig schooljaar ben je gewaarschuwd wegens niet voldaan aan de leerplicht of kwalificatieplicht. Dat je nu een andere opleiding doet is niet van belang: bij een nieuw verzuim is er een veel grotere kans op een proces-verbaal.

Reis- of geldproblemen zijn geen geldige reden voor verzuim. Het is je eigen verantwoordelijkheid EN die van je ouders dat je iedere dag op tijd op school komt. In principe moeten je ouders gewoon de reiskosten betalen (je bent minderjarig), of je moet een school dichterbij zoeken.

Ik raad je aan hierover te praten met je coordinator/mentor/studieadviseur. Misschien kan die eens met je ouders praten.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2012, 20:47
A_D
A_D is offline
Citaat:
Vorig schooljaar ben je gewaarschuwd wegens niet voldaan aan de leerplicht of kwalificatieplicht. Dat je nu een andere opleiding doet is niet van belang: bij een nieuw verzuim is er een veel grotere kans op een proces-verbaal.

Reis- of geldproblemen zijn geen geldige reden voor verzuim. Het is je eigen verantwoordelijkheid EN die van je ouders dat je iedere dag op tijd op school komt. In principe moeten je ouders gewoon de reiskosten betalen (je bent minderjarig), of je moet een school dichterbij zoeken.

Ik raad je aan hierover te praten met je coordinator/mentor/studieadviseur. Misschien kan die eens met je ouders praten.
Ik had me aangemeld voor het ICT opleiding in Dordrecht. (daar woon ik)
Ze zeiden dat ze hier geen plek hebben en hebben ze me naar Gorinchem gestuurd. De hele klas van Gorinchem komt uit Dordrecht. Ik vind het raar dat ze geen tweede klas aanmaken in Dordrecht....
Ik snap dat me ouders mijn reiskosten moeten betalen, maar vanwege verschillende problemen kan dit niet.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2012, 22:13
Verwijderd
Jij moet aan je leerplicht voldoen hoe dan ook, dus lukt niks meer dan zul je een andere opleiding moeten volgen waar je wel aanwezig kunt zijn.

Wat je verder noemt kan prima in je opkomen en kan worden verklaard, maar doet er gewoon niet toe. Misschien kun je met een bijbaantje een buffer opbouwen om omstandigheden aan te kunnen en zo de opleiding van je keuze te blijven volgen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten