Oud 12-11-2012, 19:25
Verwijderd
Ik heb een probleem en ik kan er maar niet achter komen wat het probleem is.

Ingredienten:
PC (Q8200 - XFX GTX275 - 4G geheugen - GBIC network)
NAS (Synology 211j - Seagate 1TB schijf)
UBEE Modem van Ziggo (cat6 bekabeling)

Probleem:
Wanneer ik dus een film, video of ander beeldmateriaal wil afspelen via het netwerk, werkte dit tot een maand geleden perfect.
Nu heb ik tijdens elk beeldmateriaal dat de video pauzeert na x aantal minuten (variabel) voor 10 seconden. Dan skipt het beeld naar een bepaald stuk (zeg 15 seconden later) en begint het geluid weer te spelen. Het beeld blijft dus bevroren totdat het geluid het weer "bijgespeeld" heeft.
Het zoeken in een video gaat gewoon razend snel.

Ik heb mijn video-drivers opnieuw geinstalleerd, mijn geluidsdrivers opnieuw geinstalleerd (aangesloten via optische kabel naar versterker). Alle Codec-packs verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Netwerkdrivers opnieuw geinstalleerd en mijn firmware op mijn nas-schijf ge-update (scheen nog een foutje in te zitten).

Ik had voorheen wat problemen met mijn netwerk door mijn vorige modem (Cisco) en deze is dan ook vervangen door een UBEE modem door ziggo.

Ik heb een aantal video's ook op mijn pc zelf gezet, en dan heb ik geen problemen.

Ik tast dus zelf even in het duister.
ik heb wel even gezocht op google, maar daar komen wat vage dingen naar voren waar ik niet direct een oplossing uit kon halen.
Eventueel een modem-firmware die is ge-upgraded door ziggo?

Any tips?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-11-2012, 20:26
freyk
freyk is offline
Ik denk dat je naar je modem moet kijken.
Zelf had ik ook een ubee modem en was ook niet tevreden over zijn doorvoer-snelheid.
Sinds ik verbinding maak met een router (met wifi) dat naast de ubee modem staat, gaat het beter.
Oud 13-11-2012, 16:18
Verwijderd
Zelf heb ik nog even op internet zitten snuffelen en kwam tot de conclusie dat er een nieuwe firmware op mijn modem gepompt is tijdens mijn vakantie.
Ik vond het al vreemd toen ik thuis kwam, mijn draadloze apparaten geen verbinding meer maakten, omdat dus al mijn instellingen met de noorderzon waren vertrokken.

Na deze tijd is het probleem dus ontstaan.

Dus braaf de servicedesk bellen om het probleem op te lossen. Vriendelijke medewerkers overigens en wel willend om te helpen (wat ik niet al te vaak mee maak).
Deze kwamen na een aantal tests tot de zelfde conclusie dat het de firmware zou moeten zijn.

Helaas kunnen ze geen downgrade doen en ik heb liever geen tweede router er tussen om alleen mijn video probleem op te lossen. Maar ik denk dat er niks anders op zit

Edit: Nog een laatste poging gewaagd en de servicedesk gebeld. Deze waren het met mij eens dat het niet functioneert zoals het moet en er is een monteur ingeplanned. Waarschijnlijk is het modem toch rot. vreemd genoeg zijn mijn internet snelheden sneller via wifi dan over een cat6 kabel..
De laptop geeft via wifi 60Mbit/s aan en als ik deze via een kabel verbind geeft deze de zelfde snelheid als mijn desktop en dat is rond de 45Mbit (internetsnelheid wel te verstaan)

Laatst gewijzigd op 13-11-2012 om 18:31.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2012, 14:40
-SoloWolf-
-SoloWolf- is offline
blegh, zelf bij techdesk gewerkt van ziggo, je kan echt 3X niks. Modem is gewoon rot en moet vervangen worden door een degelijk modem (cisco bijvoorbeeld die ziggo ook uitleverd)
Oud 15-11-2012, 14:55
Verwijderd
Het Cisco modem heb ik in het verleden al gehad en daarmee had ik juist problemen.

Het jammere vind ik dat Ziggo zo moeilijk doet over de instellingen.
Je krijg van hun een modem met talloze instelmogelijkheden. Maar maakt wel een pagina dat ze alleen de SSID en IP ondersteunen en als je iets anders wijzigt dat het dan je eigen fout is en je niet helpen.
Eigenlijk belachelijk. Je eigen producten niet ondersteunen.

Ik heb bijv een DHCP server in mijn netwerk, maar omdat deze ingeschakeld staat, kan ziggo niet helpen omdat het neit aan de standaard instellingen voldoet van ziggo.

Het is bij andere providers niet veel anders, en aan de ene kant begrijp ik het wel. Maar zorg dan voor een fatsoenlijk apparaat.

Soms word je er wel eens moedeloos van
Met citaat reageren
Oud 15-11-2012, 18:21
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
blegh, zelf bij techdesk gewerkt van ziggo, je kan echt 3X niks. Modem is gewoon rot en moet vervangen worden door een degelijk modem (cisco bijvoorbeeld die ziggo ook uitleverd)
Die Cisco-modem is ook behoorlijk beroerd . de WIFI valt aan de andere kant van het appartement waar ik woon geregeld weg en zo groot woon ik niet eens . En wanneer je er nog een extra wireless kastje achter zet om ind e rest van het huis wel bereik te hebben, valt de modem uit omdat hij niet om kan gaan met een extra router erachter
Oud 18-11-2012, 22:39
Verwijderd
Ahh.. Probleem opgelost.
Het modem een dag uit gehad en weer opgestart zonder enige verbinding behalve de Coax kabel.
Geen verbetering.
Nieuwe installatie op de pc. Getest, Perfect! geen slome verbinding meer.
Alles geinstalleerd, nogmaals getest, internet verbinding weer gecapped op 30/35mbit.

Na een hoop zoeken de oorzaak gevonden.
Ik gebruik AVG Free met Surf-Shield. Als deze ingeschakeld staat, word je verbinding dus behoooooorlijk gecapped.

Die is dus nu mooi uitgeschakeld.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2012, 06:52
Verwijderd
Doet dat ding aan deep packet inspection oid.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2012, 08:51
Verwijderd
Je zou het bijna denken.
Maar alle verkeer (volgens AVG) word gescanned wat er over het lijntje gaat (PC <-> Modem) en dat trekt ie dus behoorlijk omlaag.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2012, 10:25
Verwijderd
Waarom zou je zoiets überhaupt actief hebben?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2012, 13:09
Verwijderd
Stukje beveiliging, maar als dit tegen gaat werken heeft het geen zin.

En het stond niet bewust aan, maar is onderdeel van het standaard pakket, en als het werkt heb je er geen last van en kijk je er verder ook niet naar en doe hij zijn ding.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten