Oud 20-11-2012, 15:11
ADO070
ADO070 is offline
Worden de destbetreffende hoofdstukken geschrapt ofso.
Want wij zijn bijna met H3 klaar, maar je moet een SE krijgen van 1 t/m 3(5%) en dan 1 t/m 6(15%).
Hij is geen hele goede docent(onervaren, chaos).
Hoe wordt dit dan opgelost?

Bedankt!!
Oud 20-11-2012, 16:24
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Worden de destbetreffende hoofdstukken geschrapt ofso.
Want wij zijn bijna met H3 klaar, maar je moet een SE krijgen van 1 t/m 3(5%) en dan 1 t/m 6(15%).
Hij is geen hele goede docent(onervaren, chaos).
Hoe wordt dit dan opgelost?

Bedankt!!
Ten eerste: Een onervaren docent is een onervaren docent. Ik zou jou ook niet zomaar een examen geven zonder het eerst te oefenen. Als jij zegt dat het een chaos is in de klas, spreek je klasgenoten hier dan op aan. Waarschijnlijk kan de man zonder problemen jullie alle hoofdstukken leren als hij zich niet de hele les op orde hoeft te richten.

Ten tweede: Waarschijnlijk mag je die hoofdstukken doen op zelfstudie. Dat is misschien rot, maar uiteindelijk is het mooie (en rotte) van de bovenbouw dat je meer en meer zelf moet gaan doen. JIJ wordt verantwoordelijk voor je leerproces, en je docent ondersteunt je.

Dat betekent op zich wel dat in overleg met de sectie de docent waarschijnlijk je minder stof kan leren, maar daar schiet jij ook niets mee op. De stof moet je uiteindelijk toch kennen voor je examen. Ik zou je aanraden voor jezelf op een rijtje te zetten waarom hij de hoofdstukken niet heeft behandeld.

Als je een volwassen, duidelijke redenatie hebt, kan je dit ook met hem overleggen. Ik weet niet welk vak het hier om gaat, maar vaak kunnen hoofdstukken sneller worden gegeven als er meer (simpele) onderdelen van de stof naar pure zelfstudie worden geschoven. (Ik hoef mijn leerlingen niet te vertellen waar je longen, hart en lever zitten, dat staat in hun boek).

Dus conclusie: Het kan voor bepaalde toetsen wel, maar je moet het uiteindelijk allemaal kennen.
Oud 20-11-2012, 19:31
ADO070
ADO070 is offline
Het gaat om Economie.
Hoofdstuk 6 is echt lastig.
De rest niet zo, 4 en 5 gaan vooral om huren/kopen en over levensfasen.
Maar in H6 staan er ingewikkelde formules enzo, waar ik niks van begrijp.
Ik hoop dat hij het wijzigd en 1 t/m 5 doet en daarna 6 t/m 11.
Dat lijkt mij het beste, ik zal het aan hem vragen.
Het is nog maar de vraag of we 4 en 5 halen.

En ik kan niks tegen hun zeggen, hun zijn met zn 10en.
De helft v/d is chaos en heel erg druk en de andere helft is rustig(vooral meisjes, en serieuze jongens). De Docent is nieuw, en komt rechtstreeks uit het bedrijfsleven. Gelukkig heb ik volgend jaar een veel betere docent. Die mij lekker kan klaarstomen voor het examen.
Oud 20-11-2012, 20:20
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Het gaat om Economie.
Hoofdstuk 6 is echt lastig.
De rest niet zo, 4 en 5 gaan vooral om huren/kopen en over levensfasen.
Maar in H6 staan er ingewikkelde formules enzo, waar ik niks van begrijp.
Ik hoop dat hij het wijzigd en 1 t/m 5 doet en daarna 6 t/m 11.
Dat lijkt mij het beste, ik zal het aan hem vragen.
Het is nog maar de vraag of we 4 en 5 halen.

En ik kan niks tegen hun zeggen, hun zijn met zn 10en.
De helft v/d is chaos en heel erg druk en de andere helft is rustig(vooral meisjes, en serieuze jongens). De Docent is nieuw, en komt rechtstreeks uit het bedrijfsleven. Gelukkig heb ik volgend jaar een veel betere docent. Die mij lekker kan klaarstomen voor het examen.
Als de man uit het bedrijfsleven komt heb je gewoon iemand voor de klas staan met enorm veel kennis, maar nog met weinig ervaring. Het ligt natuurlijk ook aan hem dat het nog niet rustig wordt; ik zou de druktemakers gewoon eens laten nablijven, maar dit is wel iets dat je met je mentor kan bespreken.

Zeker een nieuwe docent zal nog uitgebreid begeleid worden in zijn klassenmanagement en als jij duidelijk maakt dat JIJ last hebt, dan kan de school hier wat aan doen.

En je kan best wat tegen ze zeggen. Al zeg je maar eens duidelijk: "Jongens, jullie zijn erg vervelend in de klas. Ik wil economie graag begrijpen." Dan doe je al wat. Want dan weten zij dat ze het voor jou verpesten. Voor je het weet zijn er meer die dit zeggen en is de lol er voor hen misschien ook eens af.

Daarnaast kan je hopen dat ze diepe onvoldoendes halen; werkt heel goed voor motivatie. Maar ga niet naar hem toe met 'doe dit', maar spreek in ieder geval je zorgen duidelijk uit. Als ze het niet weten, kunnen ze niets doen.
Oud 20-11-2012, 23:54
Vice
Vice is offline
Je kunt in ieder geval bij de docent aangeven dat je al een beetje aan zelfstudie hebt gedaan en niet uitkomt met H6. Vraag ook of het mogelijk is of hij eerst H6 wil behandelen en als er nog tijd is, verder gaan met H4 en H5.
Oud 21-11-2012, 06:45
Verwijderd
Of dat hij het even na de les wil helpen uitleggen.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2012, 09:58
Verwijderd
Vraag aan je docent of hij alleen de mensen naar de les laat komen die wel opletten en niet de les verzieken Of probeer een bijlesuurtje te regelen, of werk samen met iemand die het wel onder de knie heeft.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2012, 12:41
Verwijderd
Huh, niet behandelde stof mag toch niet getoetst worden op een Schoolexamen? Ten minste dat was zo bij mij, maar dat is ook alweer een jaar geleden
Met citaat reageren
Oud 21-11-2012, 16:35
ADO070
ADO070 is offline
Ja, maar hij heeft gezegd, dat H6 geschrapt wordt(prijselasticiteit, weet niet of het nog terugkomt en of het een examenonderwerp is).
Maar de drukte in de klas komt door een paar mensen die met proppen gooien en veel praten.
De docent heeft het helemaal gehad, hij gaat denk ik weg.
Hij zei ook dat hij er geen zin meer in heeft om ons les te geven, hun verpesten het voor de goede leerlingen.
Oud 21-11-2012, 16:57
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Ja, maar hij heeft gezegd, dat H6 geschrapt wordt(prijselasticiteit, weet niet of het nog terugkomt en of het een examenonderwerp is).
Maar de drukte in de klas komt door een paar mensen die met proppen gooien en veel praten.
De docent heeft het helemaal gehad, hij gaat denk ik weg.
Hij zei ook dat hij er geen zin meer in heeft om ons les te geven, hun verpesten het voor de goede leerlingen.
En goede leerlingen mogen hier best wat over zeggen.

Hij moet gewoon eens praten met zijn teammanager en er wat leerlingen uit gooien.
Oud 21-11-2012, 17:01
ADO070
ADO070 is offline
Kun je van school worden gestuurd(voor altijd) omdat je te veel chaos veroorzaakt in de les?

Als er een andere docent of teamleider in de klas zit, zijn ze allemaal rustig maar normaal is het een chaos met vliegtuigjes, proppen en soms zelfs boeken en puntenslijpers.
Oud 21-11-2012, 18:47
Verwijderd
Citaat:
Kun je van school worden gestuurd(voor altijd) omdat je te veel chaos veroorzaakt in de les?

Als er een andere docent of teamleider in de klas zit, zijn ze allemaal rustig maar normaal is het een chaos met vliegtuigjes, proppen en soms zelfs boeken en puntenslijpers.
Ja, maar nee. Van school sturen is lastig, maar enkele docenten van mij hadden wel wat leerlingen permanent verbannen. Dat zou jouw docent ook moeten doen; onruststokers er uit gooien, tweede keer sneller er uit gooien en flink strafwerk bovenop wat je afdelingshoofd voor ze verzint en de derde keer permanent verbannen. De docent heeft middelen genoeg om orde te handhaven, maar dan moet hij ze ook gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2012, 21:07
Verwijderd
Ja, ik mocht de hele derde periode Engels niet in bijvoorbeeld. Je leraar moet het vak van onderwijzen nog een beetje onder de knie krijgen zo te lezen.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2012, 08:32
Verwijderd
Nou ja, gewoon ballen kweken, ja. Ik heb op mijn stage lerarenopleiding ook gehoord dat het voor leraren steeds moeilijker is om een klas onder controle te houden, onder andere door zeikouders. Van student-collega's in de praktijk hoor ik dan weer dat ze op de scholen zelf weinig hebben met die theorie en eerder aangeleerd krijgen om toch gewoon eens iets te doen dat misschien buiten de theorie van de lerarenopleiding valt. Mij lijkt dat het doel is om zoveel mogelijk leerlingen in een klas goed onderwijs te bieden. Als er een paar rotte appels tussen zitten die het voor de rest verzieken, kun je die het beste gewoon niet meer toelaten.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2012, 10:54
allan53
allan53 is offline
ik zou gewoon alles leren wat er in het PTA staat. Daar mag de leraar namelijk niet van afwijken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten