Oud 09-12-2012, 11:39
FemkeJanse
FemkeJanse is offline
Hallo!

Voor mijn profielwerkstuk moet ik dus allerlei onderzoek doen en hierbij leek mij een enquête wel gepast.
Alleen welke vragen moet ik nou stellen die én mij verder helpen met het onderzoek naar de geschiedenis van de Nederlandse televisie én interessant zijn voor de jeugd om te beantwoorden?

Het leek mij in ieder geval een leuk idee om mij te verdiepen in één programma en daarvan de kijkcijfers, lay-outs, presentatoren, technieken etc. vragen over te stellen.
Namelijk het jeugdjournaal: http://nos.nl/video/12199-geschieden...djournaal.html

Willen jullie mijn helpen met het bedenken van vragen?

Zelf heb ik al:
- Keek jij vroeger het jeugdjournaal? Zo ja;
- Welk(e) verschil(len) valt jou het meest op van het jeugdjournaal van vroeger en van nu?
- Waarom kijk jij het jeugdjournaal nog steeds of waarom kijk je het juist niet meer?

Groetjes,
Femke

Laatst gewijzigd op 09-12-2012 om 11:48.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-12-2012, 12:34
kloentje2
kloentje2 is offline
Het is wel handig om leeftijden te verzamelen om een gemiddelde uit te rekenen per leeftijdsgroep. Misschien kan je ook de vraag stellen vanaf welke leeftijd de persoon het keek en wat hij/zij het leukste vind in ieder journaal. Denk zelf even: Welke vragen zal ik makkelijk kunnen beantwoorden.
Met citaat reageren
Oud 09-12-2012, 16:31
brands
brands is offline
Achtergrond kenmerken: leeftijd, geslacht, opleiding en woonsituatie (omdat ik me voor kan stellen dat ouders met kinderen sneller het jeugdjournaal op zouden zetten dan mensen zonder kinderen)
Oud 10-12-2012, 21:39
Lauraaaa
Lauraaaa is offline
en misschien de reden van het kijken. Misschien moeten ze voor school het kijken of gewoon omdat ze het leuk vinden. x
Met citaat reageren
Oud 21-12-2012, 22:37
Verwijderd
- Was het kijken van jeugdjournaal leerzaam voor jou?
Met citaat reageren
Oud 23-12-2012, 11:14
Tink*
Tink* is offline
Houdt er rekening mee dat vroeger de meeste kinderen het jeugdjournaal thuis moesten kijken. Tegenwoordig is er een digibord in de klas en kijken de kinderen vaak op vrijdag het weekoverzicht.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten