Oud 07-10-2003, 10:52
Verwijderd
Wij gaan met Nederlands over de volgende stelling een debat houden:

Kinderen in de leeftijdsklasse van 10 tot en met 18 jaar, die aan obesitas lijden, moeten verplicht twee weken naar een dieetkamp.

Wat vinden jullie van deze stelling?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2003, 11:21
Verwijderd
Goede stelling; kan je wel over discussiëren..
Even denken; ik kan het er wel mee eens zijn.
Obesitas heeft hele negatieve gevolgen en moet aangepakt worden, zeker bij jonge kinderen. Met een dieetkamp kan je dat wel, maar er moet meer dan alleen dat gebeuren; ook de thuissituatie aanpassen; ouders moeten voorlichting krijgen over goed, gezond eten. Ik denk namelijk niet dat het probleem van obesitas bij kinderen van 10 ligt, maar bij hun ouders.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 13:24
Verwijderd
hmm, ik weet niet precies wat obetias is..
maar het lijkt me een hele goede stelling!
kan je goed over discussieren en er zijn goede voor en tegen argumenten over te bedenken..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 13:49
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 07-10-2003 @ 14:24:
hmm, ik weet niet precies wat obetias is..
maar het lijkt me een hele goede stelling!
kan je goed over discussieren en er zijn goede voor en tegen argumenten over te bedenken..
Obesitas is wanneer je heel erg overgewicht hebt, volgens mij zit je dan met meer dan 20% over je ideale lichaamsgewicht.
(Mja, heb er een presentatie over gegeven )
Met citaat reageren
Oud 07-10-2003, 14:22
Sjenne
Sjenne is offline
Hey Lisanne! Ok, ffies voor de duidelijkheid, ik voer dat debat samen met Lisanne en we zijn vóór deze stelling. Weet iemand nog goede argumenten?
Met citaat reageren
Oud 07-01-2013, 19:40
Marazanda345
Sorry dat ik zo laat reageer maar ik vind deze stelling erg intressant het boeit me erg nu mijn mening
Ik vind dat kinderen inderdaad naar een dieetkamp moeten als ze overgewicht hebben het is belangrijk dat het aantal kinderen met overgewicht daalt
Met citaat reageren
Oud 12-01-2013, 20:51
Simon
Simon is offline
Citaat:
Sorry dat ik zo laat reageer maar ik vind deze stelling erg intressant het boeit me erg nu mijn mening
Ik vind dat kinderen inderdaad naar een dieetkamp moeten als ze overgewicht hebben het is belangrijk dat het aantal kinderen met overgewicht daalt
Maar dat het belangrijk is betekent niet dat dit ook per se de juiste en enige oplossing is. Of wel?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten