Nou ja, dat valt toch wel mee? Je kan sowieso iets over de schrijfster vertellen, het gedicht voorlezen, uitleggen wat het verband is tussen de personen van de sprookjes, het verhaal van Icarus uitleggen (ik denk dat hier belangrijk is dat hij zijn dromen/fantasie/wil om naar de zon te vliegen groter maakte dan de wijsheid om bij de grond te blijven; Icarus koos de onveilige optie, ging tegen de stroom in om het hoogste/machtigste/grootste te bereiken, nl: de zon).
Verder: sprookjes gaan, op dit moment tenminste, over mensen die perfect zijn - dan wel perfect goed, of perfect kwaad, ze gaan over mooie prinsessen, trouwe feeën en gemene heksen. De personen in deze sprookjes passen daar niet in: ze zijn anders.
Ik denk dat het gaat over dat de schrijfster houdt van mensen die net anders zijn, die niet helemaal passen bij wat de buitenwereld verwacht dat ze zijn, en dan houdt ze het allermeest van roekeloze Icarussen, die hun dromen najagen ook al verklaart iedereen ze voor gek.