Oud 04-04-2013, 13:28
Daantje907
Daantje907 is offline
Hayy,

Ik ben Daan.
Ben 16 jaar en doe Mavo TL examenjaar.

Ik heb al een aantal maanden last van enorm erge slapeloosheid 's avonds, en enorme vermoeidheid overdag. Kan 's morgens (zoals velen) echt me nest niet uitkomen, maar de plicht roept nou eenmaal... Maar als resultaat dat ik echt last heb van oververmoeidheid, heb ik hier echt enorme moeite mee... Nadat ik uit me bed ben voel ik de eerste hardcore plaat in me hoofd al. (Hoofdpijn dus ) maar niet zo'n beetje ook, echt ontploffende pijn...

Om 7 uur op de bank altijd locked up abroad kijken, en mezelf proberen wakker te houden. Half 8 pak ik de bus naar school, ook in de bus moet ik worstelen met me moeheid... Maar ik hou het uit. Na 15 minuten ben ik op school... Gezellig met vrienden! De eerste paar lesuren ben ik over me klachten heen. Maarja, tegen twaalfen begint het weer, hoofdpijn komt op en de vermoeidheid slaat toe. Ben meer bezig met me ogen ophouden dan met me schoolwerk.

Nou.. Zoals jullie waarschijnlijk wel begrijpen is dit nogal vervelend.
Met deze klachten vandaag naar de huisarts gegaan, die met de conclusie kwam dat er een kans inzit dat ik de ziekte van pfeiffer heb.
Vandaag gelijk bloed af laten nemen... En afwachten maar

Het plan was dat ik na het bloedprikken meteen de bus naar school zou pakken, maar dat zat er niet in. Het liep al tegen twaalfen en jahoor... Het was weer zover. Moeder heeft me maar afgemeld en ben naar huis gegaan, even bijgeslapen.. Word wakker, nogsteeds moe. Alsof ik in de twintowers het trappenhuis van boven tot onder moest stofzuigen...

Een kopje koffie en het scholierenforum dan maar...

Heeft iemand conclusies? Ervaring?
Ik hoor het graag... ben nogal bang wat ik moet verwachten namelijk...

Ps misschien reageer ik laat, dan slaap ik

Daan
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 14:21
bloodyb
bloodyb is offline
Klinkt inderdaad nogal Pfeiffer-achtig. Veel meer dan wachten op de uitslag van het bloedonderzoek kun je niet doen.En ook als het echt Pfeiffer is is er weinig aan te doen dan uitzieken. Zorg er voor dat je een goede nachtrust hebt. Als je echt moeite met slapen hebt kan je je dokter om een slaappil vragen. Sterkte!
Oud 04-04-2013, 14:24
Daantje907
Daantje907 is offline
De dokter had eerst al een optie voor slaappillen...
Maar ik heb van origine al slaapproblemen (wordt de laatste tijd heviger)...

Ik slik al melatonine... Meer vond de dokter niet nodig.

Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 16:14
brunettespy
brunettespy is offline
Ik heb precies hetzelfde alleen heb ik geen slapeloosheid. Ik kan gwn de hele dag door blijven slapen. Het ziekenhuis is al wen jaar bezig met het onderzoeken van wat ik heb en hoe het ontstaat ( ik zelf heb het gevoel niet dat ze wat doen)

Ik neem ook geen vitamines rn mineralen op terwijl mijn darm opname prima werkt. Ze gaan nu onderzoeken of het niet iets psychisch is.. ik zelf ben er 100% % zeker van dat ik dit zelf niet heb verzonnen want mijn school leidt er onder. En dat is iets wat echt heel belangrijk voor me is (belangrijker dab familie, klinkt nogal gemeen)

Ik hoop dat ze iets voor je vinden en dat je er vanaf komt
Oud 04-04-2013, 16:18
Daantje907
Daantje907 is offline
Ooh wat vervelend!
Damn... Al 1 jaar zeg je .. Das superlang. Maar wat betreft de hele dag slapen, dat is ook aan deze kant het beeldscherm absoluut geen probleem...!

Ik hoop ook ten zeerste voor jou dat ze iets vinden waar ze iets aan kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 16:21
Daantje907
Daantje907 is offline
En btw, nog even terug op dat de hele dag slapen, als ik eenmaal slaap, slaap ik door. Ook 's nachts.. Maar als ik 's avonds m'n slaap moet opzoeken, is hij niet te vinden.
Met citaat reageren
Oud 04-04-2013, 17:27
Pluis
Pluis is offline
Pfeiffer is rottig, maar gaat gelukkig vanzelf over. gelukkig komt het door een virus en gaat het vanzelf weer over.

En nogal wiedes dat je niet kunt slapen 's avonds als je overdag al geslapen hebt! Probeer overdag zo min mogelijk te slapen, dan ben je 's avonds moe genoeg om de slaap te vatten.
Oud 04-04-2013, 17:29
Daantje907
Daantje907 is offline
Overdag slaap ik niet. Overdag zit ik op school en doe ik me radioprogramma... Rond 10 uur zoek ik me bedje op, en slaap rond 3 uur.. Half 7 wakker ..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2013, 08:35
Verwijderd
Ik herken slapeloosheid totaal niet van pfeiffer eerlijk gezegd. Ook niet dat je moeilijk opstaat, ik had/heb als probleem juist dat ik 's ochtends heel uitgeslapen lijk maar dat na het opstaan ik toch ineens heel snel vermoeid ben .

Maar goed, ik zou eerst de bloedtest even afwachten en ondertussen standaard tips proberen te volgen; geen frisdranken of koffie/thee voor het slapen gaan, niet tv kijken of andere dingen doen die je eigenlijk actief houden en dat soort dingen.
Met citaat reageren
Oud 05-04-2013, 10:09
Verwijderd
Citaat:
Overdag slaap ik niet. Overdag zit ik op school en doe ik me radioprogramma... Rond 10 uur zoek ik me bedje op, en slaap rond 3 uur.. Half 7 wakker ..
Misschien speelt er ook wel iets psychisch, ik weet niet hoeveel melatonine jij slikt, maar misschien moet je dat ophogen. Ikzelf slik 8 mg Melatonine, omdat ik die stof helemaal niet aanmaak en mijn ADHD helpt me daar ook niet echt bij.

wat bij mij ook hielp was juist later naar bed gaan. Ik ging altijd rond 12 uur naar bed, en sliep dan ook pas tussen 3 en 4 een keer, toen heeft mijn huisarts gezegd, wat nou als je eens een week lang, naar bed gaat als je moe bent. Nou het was het proberen waard. Ik heb dat een week lang gedaan, en ik merkte dat als ik rond half 2 naar bed ging, ik binnen een half uur sliep. dan lijken 5,5 uurtje weinig wat je slaapt, maar ik sliep altijd maar 3.5/4 uurtjes, dus voor mij was het anderhalf/2 uur dat ik meer sliep, ondanks dat ik dus anderhalf uur later naar bed ging.

Je moet een beetje kijken wat je lichaam wilt, voor de een werkt het juist goed om op een vast tijdstip naar bed te gaan, en voor de ander werkt het pas als je naar bed gaat wanneer je echt kapotmoe bent. Maar als je lichaam geen of te weinig melatonine aanmaakt, dan heb je sowieso meer moeite hiermee, en zul je dus meer melatonine moeten slikken. Melatonine heeft een nare bijwerkingen, het wat melatonine kan doen, is dat je minder goed je dromen onthoud. Verder word je er niet suf van (dag erna) of heeft het andere bijwerkingen, het is namelijk gewoon een lichaamsstof. Ophogen kan zeker geen kwaad

Succes
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten