De menige mens hebt in deze tijden de behoefte om zich terug te trekken en zijn of haar te laten gaan. door middels van een goed boek en een liedje.
dus leek het mij een idee om hier in deze muziek sub forum samen met jullie een lijst te maken met mooie cq emotionele nummers.
En als je slecht voelt om wat voor reden kan het zo zijn dat je eigen niet meer in kan houden maar dat dat het net niet lukt om te huilen dus wil een mooi nummer de uitkomst bieden.
t geeft ook een enorme opluchting.
dus zoals gewoonlijk begint de topic schrijver als eerst.
het belang van het nummer is dat je naar de muziek luisterd en de engelse ondertiteling leest die links onder in het filmpje is aan gegeven.
Ikzelf koppel muziek altijd aan een bepaalde gebeurtenis. Aan de hand van die gebeurtenis kan het zijn dat ik van een nummer soms droevig wordt of een traantje laat vallen. Ik heb een vriend verloren die suïcide heeft gepleegd en veel muziek die ik dankzij hem heb leren kennen, maakt mij een tikkeltje emotioneel. tegelijkertijd geeft het me ook de mooie herinneringen van de tijd dat we veel kattenkwaad uithaalden en allemaal die onzin. Hetzelfde nummer kan dus voor mij een dubbele betekenis hebben. Het nummer is persoonlijk, de muziek is niet emotioneel, maar wel de gedachten en herinneringen die het me geeft.
Verder zijn er ook wel wat emotionele nummers, een heel simpel nummer heeft nog wel het meeste vocht uit mijn ogen laten lopen. Mijn ouders zijn op vroege leeftijd gescheiden, en daardoor was mijn vader niet altijd bij me. Ik was jaloers op mensen die geen gescheiden ouders hadden, en als ik bij vriendjes was en ik zag dat een papa er echt was voor zijn kinderen. Dan deed dat me pijn, afijn.. hier het nummer
Klassieke muziek kan best mooi zijn, ik kwam hierop door Muse, die hun liedje 'Collateral Damage' hier op hebben gebaseerd (eigenlijk grotendeels over hebben genomen maar goed). Het is echt heel mooi en ik wordt er ontzettend rustig van, wat ik soms wel nodig heb
En aangezien ik de Coldplay-fangirl ben hier moet ik dat ook wel even laten blijken.
Toen ik dit liedje voor het eerst hoorde moest ik het huilen, en de keer daarna ook, en daarna... Het is zo ontzettend mooi en ik vind het sonde dat ze het nooit uitgegeven hebben want dan zou ik hem op betere kwaliteit kunnen beluisteren