Oud 17-04-2013, 23:10
deadlytown
deadlytown is offline
De menige mens hebt in deze tijden de behoefte om zich terug te trekken en zijn of haar te laten gaan. door middels van een goed boek en een liedje.

dus leek het mij een idee om hier in deze muziek sub forum samen met jullie een lijst te maken met mooie cq emotionele nummers.

En als je slecht voelt om wat voor reden kan het zo zijn dat je eigen niet meer in kan houden maar dat dat het net niet lukt om te huilen dus wil een mooi nummer de uitkomst bieden.
t geeft ook een enorme opluchting.

dus zoals gewoonlijk begint de topic schrijver als eerst.

het belang van het nummer is dat je naar de muziek luisterd en de engelse ondertiteling leest die links onder in het filmpje is aan gegeven.

Oud 18-04-2013, 01:13
Verwijderd
Ikzelf koppel muziek altijd aan een bepaalde gebeurtenis. Aan de hand van die gebeurtenis kan het zijn dat ik van een nummer soms droevig wordt of een traantje laat vallen. Ik heb een vriend verloren die suïcide heeft gepleegd en veel muziek die ik dankzij hem heb leren kennen, maakt mij een tikkeltje emotioneel. tegelijkertijd geeft het me ook de mooie herinneringen van de tijd dat we veel kattenkwaad uithaalden en allemaal die onzin. Hetzelfde nummer kan dus voor mij een dubbele betekenis hebben. Het nummer is persoonlijk, de muziek is niet emotioneel, maar wel de gedachten en herinneringen die het me geeft.

Verder zijn er ook wel wat emotionele nummers, een heel simpel nummer heeft nog wel het meeste vocht uit mijn ogen laten lopen. Mijn ouders zijn op vroege leeftijd gescheiden, en daardoor was mijn vader niet altijd bij me. Ik was jaloers op mensen die geen gescheiden ouders hadden, en als ik bij vriendjes was en ik zag dat een papa er echt was voor zijn kinderen. Dan deed dat me pijn, afijn.. hier het nummer

// btw tof topic
Met citaat reageren
Oud 18-04-2013, 01:27
deadlytown
deadlytown is offline
Een nummer kan inderdaad een herinnering weer oproepen ik vind deze ook wel mooi die van jou ook trouwens.

Elton John candle in the wind. oorspronkelijk gezongen voor Prinses Diana

Laatst gewijzigd op 18-04-2013 om 16:12.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2013, 15:41
Stomme Klont
Stomme Klont is offline

Fantastisch mooi als je het mij vraagt. Ik ben helemaal niet zo van de rustige muziek over het algemeen, maar dit vind ik echt een pareltje.
Oud 20-04-2013, 00:12
Verwijderd
Citaat:
Elton John candle in the wind. oorspronkelijk gezongen voor Prinses Diana
Nonsense. Marilyn Monroe. Hij heeft 'm herschreven voor Lady Di. Het origineel is trouwens niet alleen door Sir Elton geschreven.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2013, 07:50
tomska
tomska is offline
luisterde ik veel toen het net uit was met mn vriendin kword er altijd emotioneel van.. kweet ook niet waarom.

Met citaat reageren
Oud 22-04-2013, 18:23
kaaspepsel
kaaspepsel is offline

Klassieke muziek kan best mooi zijn, ik kwam hierop door Muse, die hun liedje 'Collateral Damage' hier op hebben gebaseerd (eigenlijk grotendeels over hebben genomen maar goed). Het is echt heel mooi en ik wordt er ontzettend rustig van, wat ik soms wel nodig heb

En aangezien ik de Coldplay-fangirl ben hier moet ik dat ook wel even laten blijken.
Toen ik dit liedje voor het eerst hoorde moest ik het huilen, en de keer daarna ook, en daarna... Het is zo ontzettend mooi en ik vind het sonde dat ze het nooit uitgegeven hebben want dan zou ik hem op betere kwaliteit kunnen beluisteren
Oud 22-04-2013, 18:53
Elin3
Elin3 is offline
Een nummer waar erg veel emotie in zit; The Rain van Joe Hisaishi.

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten