Oud 28-04-2013, 11:56
mandy354
mandy354 is offline
Ik ben op zoek naar een bijbaan en vorige week zag ik een vacature van PostNL waarin
ze op zoek waren naar een postvoorbereider, dus ik heb dan gesolliciteerd en werd gebeld door iemand, de persoon vroeg mij wat mijn motivatie was, toen zei ik dat ik eerder als postvoorbereider had gewerkt in de zomer en ik het toen erg leuk vond om te doen. Nu heb ik volgende week een sollicitatiegesprek maar ik weet niet echt wat ik moet zeggen als ze me vragen waarom ik voor de functie solliciteer. Dus alsjeblieft, heeft iemand een idee? Ik zou erg dankbaar zijn want ik heb deze baan echt nodig. Bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2013, 08:34
Adore
Adore is offline
Waarom / hoe moeten wij weten wat jouw motivatie is?
Je eerste motivaties zullen het inkomen zijn, en dat je bezig bent. Dat snapt iedere werkgever, dus dat willen ze niet per sé horen.
Dat je het leuk vond om te doen is een goede reden en kun je best nogmaals benoemen. Benoem wát je precies leuk vond, bijvoorbeeld collegiaal contact of omdat je gemitoveerd bent en hard kunt werken, wat bij deze baan van pas komt. Ik noem maar wat.

Ga brainstormen en schrijf op wat je echt meent.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2013, 10:00
Verwijderd
Met alle respect, het is maar een bijbaantje. Ze verwachten echt niet dat jij een gloedvol betoog houdt waarin je uitlegt dat je al jarenlang wacht om de kans om bij dit bedrijf van je dromen aan de slag te gaan. Wat je eerder zei is volgens mij een prima motivatie.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 09:02
dodo99
dodo99 is offline
Iemand die ik ken, die voor PostNL ging werken, hoefde niet eens haar CV te laten zien.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 09:13
Verwijderd
Op zich wel opmerkelijk inderdaad, nu je het zo zegt. Ik ben jarenlang postbode geweest en ik heb gewoon een telefoonnummer gebeld, twee minuten aan de telefoon gesproken met de manager van dat postsorteerding en de week er na kon ik beginnen.

Waarschijnlijk stelt het gesprek dus niet veel voor, en willen ze vooral weten welke dagen je beschikbaar bent etc.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2013, 20:17
Verwijderd
Ik heb bij een supermarkt gewerkt, en daar hoef je ook geen CV te kunnen overleggen hoor. Bij dat soort baantjes gaat het vooral om beschikbaarheid, aangezien iedereen met een IQ van >75 het werk waarschijnlijk aankan.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2013, 10:04
jeroeno
jeroeno is offline
Mijn broer heeft bij de post gewerkt en uit zijn verhalen heb ik gehoord dat de eisen niet echt hoog zijn. Hij wist te vertellen dat er zelfs bij hun iemand heeft gewerkt die niet eens kon lezen.. en dat nemen ze aan om brieven te gaan laten bezorgen. Hij kon niet eens de postcode en straatnamen lezen! wat een grap.. dus ik zou gewoon lekker jezelf zijn zeggen dat je geld wil verdienen en wil ervaren hoe het is een baantje te hebben oid. Maar meer zou ik er niet van maken. succes in iedergeval!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2013, 10:09
Verwijderd
Leuk broodje aap-verhaal natuurlijk weer.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2013, 12:29
Verwijderd
Zou je denken . Wij hebben ook een pakketbezorger van de TNT die de grootste moeite heeft om te lezen en pakketten bij het juiste adres te bezorgen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2013, 11:03
Marcella_K
Marcella_K is offline
Hoe is het afgelopen? Heb je de baan?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten