Oud 06-09-2013, 17:31
Linaxx
Linaxx is offline
Hey allemaal,

Ik moet voor CKV een werkstuk maken over beeldende kunst. Hierin moet ik 3 voorbeelden geven van schilderkunst die tijdloos is (dus die nooit uit de mode zal gaan zeg maar), wat nog wel makkelijk is. Maar ik moet ook 3 voorbeelden geven van TRENDS in de schilderkunst. Ik kan werkelijk niks vinden op internet wat echt een trend is, er staan wel wat voorbeelden in het boek maar die mag ik niet gebruiken. Nu weet ik het dus echt niet meer :/

Help me alsjeblieft! Wat is nu een typische trend in de schilderkunst? Als het kan geef ook een voorbeeld van een schilderij hiervan.

B.v.d.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-09-2013, 08:18
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 07-09-2013, 08:32
Linaxx
Linaxx is offline
Ja, maar het moet echt geschilderd zijn :/
Met citaat reageren
Oud 07-09-2013, 15:13
Verwijderd
Welke trends mag je niet gebruiken?
Met citaat reageren
Oud 07-09-2013, 21:02
speelgoedgitaar
speelgoedgitaar is offline
Ik vind de vraagstelling een beetje vreemd. Want alle goede kunst is toch tijdloos? Een goed kunstwerk kan nu nog steeds betoveren. Bedoelen ze met trends dan stromingen? Dus zoiets als impressionisme?
Met citaat reageren
Oud 13-09-2013, 17:10
Linaxx
Linaxx is offline
Citaat:
Welke trends mag je niet gebruiken?
Die van Andy Warhol (met Marilyn Monroe je weet wel) mocht ik niet gebruiken, want die werden als voorbeeld gegeven in het boek.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2013, 17:16
Linaxx
Linaxx is offline
Citaat:
Ik vind de vraagstelling een beetje vreemd. Want alle goede kunst is toch tijdloos? Een goed kunstwerk kan nu nog steeds betoveren. Bedoelen ze met trends dan stromingen? Dus zoiets als impressionisme?
Ik snap er ook weinig van en vind het ook heel raar. Het mag geen stroming zijn nee (wat ik dus ook dacht). Gewoon een voorbeeld van een schilderij. Maar daar zijn toch geen trends van!? Ik zoek me suf op het internet..

Ik moet het werkstuk donderdag inleveren en heb amper wat, heb mijn docente nu wel een mail gestuurd dat ik niks kan vinden (maarja, leraren kennende kun je op zo'n vragen geen goed antwoord verwachten)..
Met citaat reageren
Oud 13-09-2013, 17:18
Verwijderd
Dat is dus popart.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2013, 17:19
Verwijderd
Citaat:
Ik snap er ook weinig van en vind het ook heel raar. Het mag geen stroming zijn nee (wat ik dus ook dacht). Gewoon een voorbeeld van een schilderij. Maar daar zijn toch geen trends van!? Ik zoek me suf op het internet..

Ik moet het werkstuk donderdag inleveren en heb amper wat, heb mijn docente nu wel een mail gestuurd dat ik niks kan vinden (maarja, leraren kennende kun je op zo'n vragen geen goed antwoord verwachten)..
Moet je niet gewoon bekende schilderijen opzoeken? Die zijn altijd tijdloos. Picasso, Van Gogh etc.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2013, 17:22
Verwijderd
de schreeuw van Edvard Munch.
zoiets?

Of je hebt nog Monet, Liechtenstein, Mondriaan.

Ik vind de opdracht echt vaag. Kunst is trend loos.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Categorie:Kunststroming

hier heb je misschien iets aan.

Laatst gewijzigd op 13-09-2013 om 17:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten