Oud 20-03-2013, 15:52
Maylena
Maylena is offline
Hey!
Ik wist niet precies waar ik deze vraag moset stellen, dus dan maar algemene schoolzaken.

In ieder geval, ik wil een jaar high school doen na mijn examen, maar ik sta nu slecht op Frans en er is een kans dat ik blijf zitten. Dan kan ik niet meer naar Amerika, maar de kans om een jaar naar Amerika te gaan wil ik niet laten schieten. Ik vroeg me af, als ik 4 havo een 2e keer doe en ik ga dan een jaar weg, kan ik daarna weer verder met 5 havo?
Of moet ik dan 4 havo overnieuw doen?
Of is het dan gewoon zo dat ik geen diploma heb, punt uit, kans verkeken?

Ik zit trouwens in 4 havo nu

Alvast bedankt,
Oud 20-03-2013, 15:57
thesombrero
thesombrero is offline
Waarom niet gewoon eerst Havo afmaken?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2013, 16:06
Maylena
Maylena is offline
Citaat:
Waarom niet gewoon eerst Havo afmaken?
Omdat je 18,5 of jonger moet zijn voor dat jaartje high school (bij TravelActive). Als ik 4 havo en 5 havo in 1 keer zou halen zou ik dat jaar (in Amerika) 18 worden. Als ik blijf zitten ben ik er te oud voor.
Oud 26-03-2013, 19:32
Nonny
Nonny is offline
Verschilt per school, bij ons kan het wel.. als is devraag natuurlijk wel of jij daar nog op zit te wachten, op je 19e of 20e nog en jaar havo5 doen en daarna hbo, veel mensen hebben na een jaar amerika niet meer zin om nog een jaar middelbare school te doen en gaan daarom maar MBO doen, en als je dat kan wilt, heb je aan een overgangsbewijs naar havo4 al genoeg en hoef je dat niet nog een keer te doen.
Maar als jij zeker weet dat je wel nog h5 kunt doen na dat avontuur, zal ik zeggen; overleg met je school & ga ervoor!
Oud 26-03-2013, 19:35
Verwijderd
Waarom niet gewoon rustig je middelbare school afmaken en daarna een jaartje naar amerika gaan en doen waar je zin in hebt?
Met citaat reageren
Oud 28-03-2013, 12:01
Maylena
Maylena is offline
Citaat:
Verschilt per school, bij ons kan het wel.. als is devraag natuurlijk wel of jij daar nog op zit te wachten, op je 19e of 20e nog en jaar havo5 doen en daarna hbo, veel mensen hebben na een jaar amerika niet meer zin om nog een jaar middelbare school te doen en gaan daarom maar MBO doen, en als je dat kan wilt, heb je aan een overgangsbewijs naar havo4 al genoeg en hoef je dat niet nog een keer te doen.
Maar als jij zeker weet dat je wel nog h5 kunt doen na dat avontuur, zal ik zeggen; overleg met je school & ga ervoor!
Dus als je een overgangsbewijs van 3 havo naar 4 havo hebt kan je meteen naar het MBO? En van het MBO naar het HBO? Dat zou natuurlijk ook nog een optie zijn dan. Maar het is dan wel een beetje jammer dat ik de havo niet afgemaakt heb...
Oud 28-03-2013, 12:03
Maylena
Maylena is offline
Citaat:
Waarom niet gewoon rustig je middelbare school afmaken en daarna een jaartje naar amerika gaan en doen waar je zin in hebt?
Omdat een jaar Highschool in Amerika me heel erg leuk lijkt, om te kijken hoe het schoolleven daar is en hoe het er daar allemaal aan toe gaat.
Ik wil later sowieso nog wel naar Amerika, maar dan ga ik niet naar een high school en dat wil ik dus ook erg graag nog.
Oud 28-03-2013, 12:19
Verwijderd
Het lijkt me eigenlijk dat als je je 4havo jaar gewoon afmaakt en in principe overgaat, je gaat dan een jaar naar Amerika, dat je dan daarna wel gewoon door mag met 5havo. Als je blijft zitten mag dat denk ik niet. Maar ik denk dat de beste persoon aan wie je dit kan vragen je decaan of coördinator is. Dus loop daar even langs op school en stel je vragen aan hen. Goede kans dat ze er ervaring mee hebben.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2013, 14:47
Nonny
Nonny is offline
Citaat:
Dus als je een overgangsbewijs van 3 havo naar 4 havo hebt kan je meteen naar het MBO? En van het MBO naar het HBO? Dat zou natuurlijk ook nog een optie zijn dan. Maar het is dan wel een beetje jammer dat ik de havo niet afgemaakt heb...
Ja, dat staat zegmaar gelijk aan een vmbo diploma, achjaa dat is maar net waar je prioriteiten liggen natuurlijk. Inderdaad zal ik even bij je decaan/coördinator gaan na vragen of op internet gaan speuren! Succes
Oud 23-12-2013, 13:36
Maylena
Maylena is offline
Late reactie, maar ik dacht ik laat jullie nog even weten wat er gebeurd is.

Ik ben van 4 havo overgegaan naar 5 havo en ik heb me aangemeld voor het jaartje amerika, momenteel bezig met het aanmeldingspakket en hopelijk haal ik mijn examens
Als ik mijn examens niet haal mag ik niet naar Amerika van mijn ouders, dusja.

In ieder geval bedankt voor alle reacties!
Oud 23-12-2013, 16:12
Verwijderd
Succes met je examens en veel plezier in Amerika.

Bedankt dat je ons op de hoogte brengt!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten