Oud 10-08-2014, 21:54
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ga in het najaar naar New York en heb dan voor het eerst te maken met een lange vlucht (7/8 uur) en tijdverschil (6 uur). Heen vertrek ik rond 17.00 uur en kom ik om 19.00 uur aan maar dan zit ik dus eigenlijk al acht uur in dat vliegtuig terwijl het qua tijd pas twee uur later is. Terug vertrekken we rond 22.30 uur en komen we rond 12.00 uur de volgende dag weer aan. Normaal neem ik medicijnen in als ik opsta, 's middags bij de lunch, eind van de middag rond 6 uur (voor het avondeten/als ik thuiskom uit mijn werk) en voor ik ga slapen. Ik merk het als mijn medicijnen uitgewerkt zijn dus ik kan niet zomaar er nu meer tijd tussen laten. Hoe kan ik dat nu het beste doen heen en terug? Iemand hier tips voor of ervaring mee?
Oud 11-08-2014, 08:30
Verwijderd
Je neemt ze dus vier keer per dag, en reist met zes uur tijdverschil. Is het bij elk innamemoment hetzelfde medicijn? Dan is het t handigst om op de heenweg een keer extra te nemen, zes uur na de vorige dosis. Op de terugweg sla je dan vanzelf een keer over.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2014, 13:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ohja, niet bij nagedacht dat ik natuurlijk nog meer medicatie neem.

Op een normale dag:
- als ik opsta: puf ik Foster en Atrovent en slik ik Aerius en gebruik ik m'n neusspray
- rond lunchtijd: weer Atrovent
- voor het avondeten: weer Atrovent, weer Foster
- voor ik ga slapen: weer Atrovent, weer Foster, slik ik Singulair en de anticonceptiepil en gebruik ik m'n neusspray

De pufs kan ik dus doen zoals jij zegt denk ik. Hoe doe ik dat met de pillen?
Oud 11-08-2014, 22:23
Verwijderd
In de bijsluiter van mijn anticonceptie staat dat je max 32 uur tussen twee pillen mag hebben zonder last dr van te krijgen/niet beschermd te zijn, dus ik zou als die van jou dat ook heeft gewoon wachten tot je daar gaat slapen en dan gewoon slikken
Met citaat reageren
Oud 12-08-2014, 07:25
Verwijderd
En dat mag je met Singulair ook gewoon doen, aangezien het preventief werkt. Of als je bang bent dan toch last te krijgen kun je tussendoor een halve dosis extra nemen (dus als je er normaal 2 neemt, neem je er 1 extra; of als je er normaal 1 neemt, bijt je een tablet doormidden, dat kan bij singulair geen kwaad). Of je kunt het zelfs zo doen dat je de singulair op Nederlandse tijd blijft nemen!

Laatst gewijzigd op 12-08-2014 om 07:45.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2014, 21:11
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb altijd begrepen dat je Singulair het beste voor het slapen in kan nemen omdat je er suf van kan worden dus dan is het beter als ik naar Amerikaanse bedtijd switch denk ik. Ik slik één tablet dus dan zou ik eventueel een halve kunnen nemen extra.

Dankjewel voor je tips in elk geval, Sarah
Oud 14-08-2014, 00:52
Verwijderd
Kijk van zulke hulp daar word ik blij van. Ook al is het niet voor mezelf.
Met citaat reageren
Oud 28-09-2014, 21:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Even een up met een aanvullende vraag. Ik slik tegenwoordig ook Theolair (1x per dag bij het avondeten). Ik heb begrepen dat het hierbij vrij nauw komt wanneer je het inneemt maar het moet wel bij het eten. Hoe ga ik hier het beste mee om?

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten