Oud 27-01-2015, 18:55
naomiexxx
naomiexxx is offline
Hoe weet je nou zeker dat je misandeld word?
Is dat dan alleen als je het lichamelijk kan zien(blauwe plekken,botbreuken) of ook als je 'gewoon' pijn hebt ?

En seksuele intimidatie? Is dat al als je op je billen word geslagen en geknepen of erger?

Sorry als ik het verkeerd neer heb gezet

Alvast bedankt voor het antwoorden het betekent veel voor me..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2015, 19:12
Axel11
Axel11 is offline
Iemand slaan, schoppen, knijpen etc. zonder dat dat zichtbare dingen veroorzaakt, is ook gewoon mishandeling. Geestelijke mishandeling kan ook.

Op billen slaan/erin knijpen is seksuele intimidatie of misschien ontucht en/of mishandeling. In ieder geval niet de bedoeling als het ongewenst gebeurt.

Heb je hier mee te maken?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 19:28
naomiexxx
naomiexxx is offline
Ja helaas wel, van beide ja.. Maar ik weet niet wat ik moet doen.. Het is stoeien en dan slaat hij hard en schopt en alles dat doet pijn maar dan stopt hij niet behalve als ik moet huilen en dan is hij ineens onschuldig.. En met seksuele intimidatie is wanneer hij zin in heeft ofzo als hij in een 'pestbui' is dan slaat hij of knijpt hij ineens in mijn kont want ik heb zo'n lekker kontje... Hij heeft ook vaak gezegd dat ik niks kan en alles.. Wat moet ik nou
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 19:31
bloodyb
bloodyb is offline
Wie doet dat dan?
Oud 27-01-2015, 19:32
naomiexxx
naomiexxx is offline
Mijn vader
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 19:37
bloodyb
bloodyb is offline
Heb je hem wel eens gezegd dat je dat niet fijn vindt en dat hij er mee moet ophouden? En heb je het wel eens aan je moeder verteld?
Oud 27-01-2015, 19:42
naomiexxx
naomiexxx is offline
Jup, mijn moeder en broertje zijn er zelf ook de dupe van.. Het is ook niet altijd ofzo maar het doet wel pijn. Al mn hele leven , ik realiseer nu eigenlijk pas dat het echt mishandeling is. Ik heb zovaak gezegd dat hij moest oohouden en stoppen en dat hij me pijn deed maar hij houd gwn niet op.. Als het nou eens was en nooit weer ist niet erg maar hij doet het redelijk vaak zegmaar tijdens 'stoeien'
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 19:48
bloodyb
bloodyb is offline
Dat is heel erg vervelend. Ik denk dat in eerste instantie je moeder er iets tegen moet gaan doen. Doet ze dat ook of durft ze dat niet?
Oud 27-01-2015, 19:51
naomiexxx
naomiexxx is offline
Ze doet niks want ze is denk ik bang voor hem ofzo, misschien durft ze ook wel niet maar ze doet er niks aan.. Al die jaren heeft ze er niks aan gedaan. En ook als mijn vader en ik dan aan het 'stoeien' (dus eigenlijk mishandelde hij me dan) waren nam ze het niet voor mij op ze keek gewoon. Nu ik eraan denk doet het eigenlijk best wel pijn nu ik het me allemaal realiseer
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 19:58
Pluis
Pluis is offline
even voor de beeldvorming: hoe oud ben jij eigenlijk?

Als jij en je moeder zo in de knel zitten met je pa, dan hebben jullie eigenlijk hulp nodig van buitenaf, ook al is dat misschien eng.
Oud 27-01-2015, 19:58
Axel11
Axel11 is offline
Misschien eens naar een vertrouwenspersoon/maatschappelijk werker gaan, zoals je zelf suggereert in een ander topic hier?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 20:00
bloodyb
bloodyb is offline
Neem eens contact op met www.kindertelefoon.nl. Daar zitten mensen die hier vaker mee te maken hebben gehad en je vast beter kunnen helpen. Je kunt anoniem bellen of chatten. Je hoeft ook niet bang te zijn dat ze zomaar contact opnemen met de politie of de kinderbescherming; dat doen ze alleen met jouw toestemming.
Oud 27-01-2015, 20:05
naomiexxx
naomiexxx is offline
Ik ben 14 @pluis
Ik praat al met een maatschappelijk werker voor iets anders van mezelf maar ik ga het haar proberen te vertellen donderdag
Met de kindertelefoon heb ik al geprobeerd contact op te nemen maar ik kan nu niet bellen en de chat is gesloten jammer genoeg
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 20:08
bloodyb
bloodyb is offline
Als je met een maatschappelijk werker gaat praten is het inderdaad een goed idee om het meteen eens daarover te hebben. En het kan ook geen kwaad om een andere avond eens met de kindertelefoon te chatten. Succes!
Oud 29-01-2015, 20:43
naomiexxx
naomiexxx is offline
Ik was vandaag ziek thuis ik wil proberen morgen weer naar school te gaan, dan ga ik het eerst met mijn mentor het er over hebben.. En vragen naar evt procedures.. Ik wil nml wel dat het stopt ik ben altijd bang dat hij weer gaat 'stoeien' ofzo dus eig ist niet eens veilig voor mij thuis.. Maar ik wil ook weer niet dat het gezin uit elkaar word gerukt of dat hij de gevangenis in moet ofzo of sat mijn vroertje en ik naar pleeggezin moeten..
Kan dat eig? Ik weet namelijk niet al die rechten enzo?
Met citaat reageren
Oud 29-01-2015, 20:59
Pluis
Pluis is offline
Nee joh, het doel boven alles is dat het goed gaat met jou en je broertje. En in bijna alle gevallen is dat thuis bij je ouders. De meeste ouders die hun kinderen mishandelen doen dat namelijk niet met opzet, maar op de een of andere manier uit onmacht. De instanties die helpen (meestal iets van jeugdzorg) probeert dan ook eerst om thuis te helpen, door een stukje begeleiding van je ouders, en om samen met hen uit te puzzelen waarom je pa eigenlijk zo doet, en hoe hij ermee kan stoppen. Pas als het écht niet anders kan, bijvoorbeeld omdat het anders te gevaarlijk is voor jullie, dan pas komt een uithuisplaatsing aan de orde.
Oud 29-01-2015, 21:02
naomiexxx
naomiexxx is offline
Oke gelukkig.. Ik ga proberen dat als ik morgen weer naar school kan mijn mentor in te lichten.. En daarna mijn maatschappelijk werker als het lukt maar ik weet niet of ze dan wel werkt
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 15:55
Geileboy8
Geileboy8 is offline
Heey Naomi

Ik zou er vooral niet teveel op reageren en aan je maatschappelijke werker vragen wat je t beste kunt doen thuissituatie s kan de school niet veel aan doen maatschapelijk werk kan je dingen geven die je beter kunt doen enzo om t te voorkomen ps weet niet of je je pb al hebt gezien ? Kijk anders even heb ik ook een berichtje achtergelaten om je te helpen

Veel sterkte x
Met citaat reageren
Oud 30-01-2015, 17:46
naomiexxx
naomiexxx is offline
Tjah.. Ik was vandaag nog ziek thuis dus nog niks kunnen zeggen..
En ja ik lees altijd mijn pb's..
Met citaat reageren
Oud 13-03-2015, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Maar ik wil ook weer niet dat het gezin uit elkaar word gerukt of dat hij de gevangenis in moet ofzo of sat mijn vroertje en ik naar pleeggezin moeten..
Kan dat eig? Ik weet namelijk niet al die rechten enzo?
Hey Naomi, mag ik je Naomi noemen?

Okay, ik quote je even...
Volgens mij mag kinderbescherming je gezin niet uit elkaar halen, ze zullen je broertje jij en je moeder kosten wat het kost bij elkaar houden. Trouwens, dat moeten ze wel als jij dat wilt. Ze kunnen daar niet tegen ingaan. Jij bent 14 en je mag kiezen bij wie je woont.

Daarintegen, wat ik ontzettend sneu vind, als je broertje onder de 12 is zal hij een schema krijgen bij wie hij moet verblijven, je vader of je moeder. Dit geld echter niet als je pa de bak in gaat.

Heel veel sterkte, hou je ons op de hoogte?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2015, 20:52
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Volgens mij mag kinderbescherming je gezin niet uit elkaar halen, ze zullen je broertje jij en je moeder kosten wat het kost bij elkaar houden. Trouwens, dat moeten ze wel als jij dat wilt. Ze kunnen daar niet tegen ingaan. Jij bent 14 en je mag kiezen bij wie je woont.

Daarintegen, wat ik ontzettend sneu vind, als je broertje onder de 12 is zal hij een schema krijgen bij wie hij moet verblijven, je vader of je moeder. Dit geld echter niet als je pa de bak in gaat.
Dit is onvolledige, irrelevante en deels onjuiste (juridische) informatie, negeer maar. Pluis en bloodyb hebben wijze dingen gezegd.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2015, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Dit is onvolledige, irrelevante en deels onjuiste (juridische) informatie, negeer maar. Pluis en bloodyb hebben wijze dingen gezegd.
Dat van na twaalf jaar mogen kiezen bij wie je woont klopt, dat weet ik zeker. Sorry als ik domme dingen zei, ik zei dan ook (volgens mij)
Met citaat reageren
Oud 13-03-2015, 21:22
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Dat van na twaalf jaar mogen kiezen bij wie je woont klopt, dat weet ik zeker. Sorry als ik domme dingen zei, ik zei dan ook (volgens mij)
Het begint er al mee dat haar ouders niet gescheiden zijn / niet apart wonen, dus dan kun je daar wel over beginnen, maar dat is helemaal niet aan de orde
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten