Oud 02-01-2015, 12:15
xxjudithhhhh
xxjudithhhhh is offline
He allemaal!

Ken jij iemand die ervaring heeft met een angststoornis, zoals een fobie of dwangstoornis (of heb je er zelf mee te maken gehad)? Dan kan jij me heel erg helpen met mijn profielwerkstuk!

Ik ben Judith en ik zit in 6 vwo. Ik schrijf daarom dit jaar mijn profielwerkstuk, en mijn onderwerp is OCD (dwangstoornis). Het werkstuk gaat diep in op de relatie met de hersenen en de behandeling, maar ik wil ook graag iets meer te weten komen over de effecten van een angststoornis op het dagelijks leven van de patiënt.

De enquête is volledig anoniem, er hoeven geen persoonlijke gegevens ingevuld te worden, en de resultaten zullen voor niets anders dan mijn profielwerkstuk gebruikt worden!

Als je even een paar minuutjes de tijd hebt, zou ik je vriendelijk willen verzoeken deze enquête even voor mij in te vullen!

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-01-2015, 11:55
Tink*
Tink* is offline
Dit past beter op psychologie dus ik verplaats 'm voor je. Oh en ik zal 'm ook even invullen.
Oud 03-01-2015, 13:09
Pluis
Pluis is offline
Veranderen de familiaire relaties van u of uw bekende door de stoornis?
Deze vraag vond ik lastig te beantwoorden. De relatie met mijn vriend werd bijvoorbeeld veel hechter, maar een vriendin ben ik bijna kwijtgeraakt door sociale isolatie. Het kan dus eigenlijk allebei.

Indien de sociale relaties veranderd zijn, waar komt dit dan door? Er zijn meerdere antwoorden mogelijk. Tevens kunt u deze vraag overslaan als u 'nee' heeft ingevuld bij de vorige vraag.
Hier suggereer je alleen negatieve dingen (je hebt wel de optie anders gegeven), maar sommige dingen kunnen juist beter en hechter worden door sociale steun.

Verandert de persoonlijk situatie van u of uw bekende door de stoornis?
En dit is een dooddoener. Natuurlijk verandert je leven door een angststoornis/OCD. Anders zou je het geen stoornis noemen.

Verder is de enquete niet zo geschikt voor mensen die hersteld zijn van de stoornis, want veel vragen waren dan niet in te vullen. Ik heb de enquete bijvoorbeeld ingevuld alsof ik nog op m'n ergst was.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten