Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben nu wel benieuwd wat precies je opleiding is en wat je in Shanghai gaat doen. Als je het idee hebt dat ook maar iets in China hetzelfde is als in Nederland, heb je volgens mij niet echt een idee waar je aan begint... Je gaat op een andere planeet belanden.
Tsja, ik weet niet wat jij precies met het nachtleven in Nederland bedoelt, maar met de fiets de stad in en in een feestkroeg of zo kansloos dronken worden en weer naar huis fietsen, vergeet dat maar. Bruine kroegen (of bijvoorbeeld terrasjes als het mooi weer is) kennen ze ook niet. Maar ook Chinezen zuipen graag. Laat je door collega's meenemen naar hun favorite spots. Als Europeaan kom je al snel bij de te dure loungeachtige tenten uit. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben er op vakantie geweest maar heb niet veel toe te voegen aan wat al gezegd werd. Wel nog een tip wat de kleding betreft: een maatpak is daar (in heel China) super goedkope. Ik was er zelf te kort voor daar maar een kennis heeft een set van colbertje, giletje, korte rok, langere rok en pantalon laten maken voor ik meende 70 euro. Daar kun je het in Nederland niet eens voor bij de h&m kopen en dit was dus allemaal op maat en goede kwaliteit.
Fietsen is in China anders dan on Nederland (ongeorganiseerd, vooral iets dat studenten doen) maar Chinezen fietsen wel en je kunt ook in Shanghai prima een fiets huren. Ik heb er een dag rondgefietst en dat was een leuke manier om de stad van een andere kant te zien. Maar ook op deze manier kun je nooit de hele stad zien, want het is echt enorm. Ben je lang en/of blond, reken dan op bekijks ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Kwa uitgaan heb ik eigenlijk geen verwachtingen wat er wel en niet is. Vandaar dat ik het ook hier onder andere vraag. Ik ga btw in een hotel werken vlak bij the bund. |
![]() |
||
Citaat:
Ik neem van mezelf al 2 pakken mee naar China, maar misschien kan ik idd daar nog een goeie op maat laten maken. Het lijkt me erg gaaf om een keer rond te fietsen. Misschien koop ik wel een fiets. Ik ben er toch 6 maanden haha. Bedankt voor je reactie |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ah dat had ik al kunnen vermoeden. Kennis van me heeft ook stage gelopen in een hotel in Shanghai of Beijing, weet het niet meer zeker. Heb je een duidelijke stage-opdracht? Hij had als enige taak om westerlingen het naar de zin te maken
![]() Die werkt nu al jaren net veel plezier in Londen trouwens dus is wel goed terecht gekomen. |
![]() |
||
Citaat:
Ik doe het idd ook voor de cultuur en veel van de wereld wil zien. Thanks voor alle informatieve antwoorden |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Op dit moment werkend in China Apple1996 | 0 | 06-05-2015 11:22 | |
Studeren |
Stage lopen in het buitenland? Stagehuis.nl | 6 | 04-02-2015 13:39 | |
Psychologie |