Oud 27-01-2015, 14:11
x_Denice
x_Denice is offline
Hey iedereen,

Ik heb aardig wat meegemaakt in mijn leven, werd veel gepest, veel verhuisd, en de scheiding van mijn ouders heeft ook veel impact gehad.

Daardoor heb ik veel moeite met hechten. Want ik ben gewend om niet lang op 1 plek te blijven en dat mensen me in de steek laten of bedriegen.
Hierdoor durf ik geen relatie/vriendschap aan te gaan.

Ook de gedachte van niet goed genoeg zijn spookt door mijn hoofd 24/7, als er in huis stemverheffing is(mijn vader heeft een eigen bedrijf) dan denk ik meteen: wat heb ik niet goed gedaan? Wat kon ik anders doen?

Ook op school wil ik telkens maar het beste doen en twijfel ook snel of het wel goed is wat ik doe.

Is er iemand die hier ook ervaring mee heeft en die misschien goede tips heeft?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-01-2015, 18:22
Verwijderd
Hoi Denice,

Probeer er eens met iemand over te praten.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 19:26
Pluis
Pluis is offline
He denice, ik kan me best voorstellen dat het nogal lastig vrienden maken is als je denkt dat ze toch weer weggaan. Maar je hoeft niet gelijk een beste vriend te hebben he? Gewoon iemand om gezellig mee te kletsen (zoals een klasgenoot) mag ook, en dat kan ook op het internet. En dat is dan ook alles even.

Ik denk dat er best veel mensen zijn die denken dat ze niet goed genoeg zijn. Krijg je thuis wel eens complimentjes als je iets goed hebt gedaan?
En voor wie wil je eigenlijk goed genoeg zijn?
Oud 27-01-2015, 19:33
x_Denice
x_Denice is offline
Citaat:
He denice, ik kan me best voorstellen dat het nogal lastig vrienden maken is als je denkt dat ze toch weer weggaan. Maar je hoeft niet gelijk een beste vriend te hebben he? Gewoon iemand om gezellig mee te kletsen (zoals een klasgenoot) mag ook, en dat kan ook op het internet. En dat is dan ook alles even.

Ik denk dat er best veel mensen zijn die denken dat ze niet goed genoeg zijn. Krijg je thuis wel eens complimentjes als je iets goed hebt gedaan?
En voor wie wil je eigenlijk goed genoeg zijn?
Hee Pluis,

Ik wil alles goed doen voor iedereen, want als ik alles goed doe willen ze met me omgaan. Nu ik sinds December bij mijn vader woon wel, maar bij mijn moeder weinig. Maar als ik er dan 1 krijg denk ik: zeggen ze zodat ik me goed voel want dit dit of dit kon nog beter of was niet goed
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 19:46
naomiexxx
naomiexxx is offline
Ik zou naar een vertrouwenspersoon/maatschappelijk werker gaan, die kan je helpen met je gevoel zodat je je beter voelt, als jij niet helemaal 100% goed in je vel zit worden sociale contacten leggen moeilijker, maar je kan het altijd proberen(vrienden maken) en dan oroberen niet te denken dat je alles fout doet maar juist dat het je gelukt is om een vriend(in) te maken dat is namelijk al heel goed van je, ik hoop dat ik je een beetje kon helpen
Met citaat reageren
Oud 27-01-2015, 19:57
x_Denice
x_Denice is offline
Bedankt voor de tip! Ik zal proberen er wat mee te doen. Heb ook al een proefpersoon om hem zo maar te noemen haha.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten