Advertentie | |
|
![]() |
|
Op deze site vind je meer informatie over het nieuwe stelsel:http://www.ib-groep.nl/particulieren...aatregelen.asp
Als je niet aan de universiteit studeert, maar bijvoorbeeld aan het HBO heb je net zo goed een schuld, zeker als je op kamers gaat. Je studeert dan iets minder lang, waardoor je schuld misschien iets lager is. Je hebt in het nieuwe stelsel 35 jaar om je lening terug te betalen. Sneller terugbetalen is gunstig, want dan betaal je uiteindelijk minder rente. Met een hoger inkomen "voel" je het minder dat je je schuld moet afbetalen.
|
Verwijderd
|
Maar dat kun je het beste tegen die tijd beslissen aan de hand van de verhouding tussen de spaarrente en de DUO rente. De DUO rente is laag, en kan lager uitvallen dan de spaarrente. In dat geval is het voordeliger om geld dat je overhoudt op een spaarrekening te zetten en alleen het minimum af te lossen. Maar dat zie je tegen die tijd wel.
|
![]() |
|
![]() |
Bedankt allemaal voor jullie uitleg! Ik hoef me dus niet echt zorgen te maken.
@Axel, dat valt wel mee dan. Kwee niet precies hoeveel minimale loon is, maar het is dus niet zo veel dat je niet meer geld over hebt om gewoon van te leven. Wat je zegt zeggen ze trouwens ook in dit filmpje dat mijn vader me vanavond liet zien: https://youtu.be/wkrmWp_74kI @Sarah: dat is wel slim. Dank voor de tip! |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Nieuwe leenstelsel. jeskimo | 3 | 13-02-2015 17:36 | |
Studeren |
Studiefinancieringen: HBO -> MBO Scourger | 12 | 27-01-2015 19:04 | |
Studeren |