Oke, ik ben dat niet met je eens

, dat je generieke uitspraken kan doen. Chronisch zieken (wat nogal divers is...) kun je echt niet in één hokje stoppen. En nee, ook niet met zoiets als "ze vinden het vervelend om vroeg te starten met werken". Ik mijn revalidatie was de groep daar namelijk gewoon 50/50 over verdeeld: de helft vond het heerlijk om vroeg dingen te doen, de andere helft vond het alleen maar kut. Ik denk dat dat persoonlijk is, ongeacht of je ziek bent of niet.
Tegelijkertijd is dat een van mijn antwoorden: zou je goede ondersteuning willen bieden aan iemand met een chronische ziekte dan zou je het hele idee van algemene dingen moeten loslaten imo. Als iemand hiermee zou aankomen dan zou ik meteen weggaan, want dan weet ik namelijk meteen al dat het geen goede werkomgeving is. Het enige wat chronisch zieken nodig hebben om aan het werk te kunnen is begrip. Als jij begrijpt dat iedereen anders is en er dus geen "algemene" dingen bestaan die je erop kan toepassen dan scheelt dat al een hoop. Onbegrip en voorkennis die mensen denken te hebben over bepaalde ziektes zijn imo het meest vermoeiende wat ik tegenkom. Ik zou dan dus ook nooit, dan ook echt nooit, ergens willen werken waar ze zeggen "Ja, wij denken dat jij dit en dit zus en zo kan want dat kunnen andere (chronisch zieke) mensen ook". Dus dan is dat je antwoord

alhoewel ik vermoed dat je er niet zoveel aan hebt.