Heey allemaal!
Ik kon nergens dezelfde vraag als de mijne vinden dus sorry als het al bestaat
Nou om een lang verhaal kort te maken :
Ik wil dolgraag tandheelkunde studeren maar heb nu een profiel van havo E&M+ biologie
Ik zou dus nog 1 jaar natuurkunde en scheikunde moeten volgen op havo niveau om vervolgens op vwo niveau wiskunde, biologie, natuurkunde, scheikunde, Nederlands en Engels te halen. Om dan tandheelkunde te kunnen studeren en hopelijk door de selectie heen te komen
Maar ik ben al 19, het zou ongeveer 2/3 jaar duren om al die deelcertificaten te halen. En dan weet ik niet eens of ik wel aangenomen word of niet.... Dusssssssss mijn plan was om nu bedrijfseconomie te doen, wat 4 jaar duurt en in die 4 jaar proberen alle nodige certificaten te halen voor tandheelkunde, om dan na het behalen van diploma voor bedrijfseconomie proberen tandheelkunde te studeren.
Als ik in NL niet aangenomen word probeer ik België waar je een moeilijke toets voor moet afleggen... Dus daar heb ik ook geen garantie voor
Maar dan heb ik dus in ieder geval wel bedrijfseconomie...
Mijn vraag aan jullie is ; is dit wel een goeie keuze die ik maak?
Ik bedoel het zijn 2 super verschillende dingen, bedrijfseconomie en tandheelkunde. Gaat tandheelkunde daar niet naar kijken als ik me zou inschrijven, naar de vooropleiding zeg maar.
Jullie zouden mij hier erg mee helpen want ik ben af en toe erg de weg kwijt
Oja ik vind economie super leuk vandaar bedrijfseconomie
Maar tandheelkunde is altijd mijn droom geweest

En mondzorgkunde hbo ben ik dit jaar voor afgewezen dus geen optie meer