Zag een laats op het plafond boven het bed, toen ik in bed lag. Ik ontdekte een schim in m'n ooghoek die daar niet hoort. Wilde niet sprayen, want zou dan op bed kunnen vallen, en dan kan ik er niet meer op liggen. Dus midden in de nacht stofzuiger aangezet en toen was het TIK TIK TIK en die hele stang trilde daarbij. Vieste geluid-gevoelcombinatie ooit.
Schijnt steeds meer op te duiken in NL en Belgie en kan ziekte van Chagas overbrengen. Komt uit Midden en zuid Amerika.
Is er een betrouwbare bron dat specifiek deze de ziekte van Chagas overbrengende soort wants is aangetroffen in Nederland? Ik lees vooral dat het een hoax is ;p (Veel soorten wantsen lijken behoorlijk op elkaar.)
Is er een betrouwbare bron dat specifiek deze de ziekte van Chagas overbrengende soort wants is aangetroffen in Nederland? Ik lees vooral dat het een hoax is ;p (Veel soorten wantsen lijken behoorlijk op elkaar.)
Nee, ik kon geen betrouwbare bron vinden, ze leken allemaal op elkaar, dus vandaar dat ik 'schijnt' zei. Maar het is dus eerder een hoax? Want het blijft wel een beest dat ik in bijna dertig jaar nooit eerder gezien heb.