Oud 09-01-2016, 15:32
Masterman10
Masterman10 is offline
Hallo iedereen,

Ik werk bij de jumbo en ik wordt over 2 weken 17. Nu weet ik inmiddels wat ik verdien als 16 jarige, maar ik kan nergens vinden wat je in 2016 verdient (bruto en netto) als 17 jarige.
Ik heb het gewoon over het minimum jeugdloon en ik ben gewoon vulploegmedewerken (dus geen teamleider ofso)

Alvast bedankt

p.s.
Ja ik heb ook al op fnv jeugd gekeken..
Oud 09-01-2016, 15:41
Elin3
Elin3 is offline
Misschien heb je iets aan de info hier: http://scholieren.nibud.nl/inkomsten...dient-het.html ? Even scrollen tot het kopje "Minimumloon".
Oud 09-01-2016, 15:53
Masterman10
Masterman10 is offline
Joo ik zal kijken dankje
Oud 09-01-2016, 17:19
josephus
josephus is offline
Als 17-jarige verdien ik bij de Albert Heijn 4,43 bruto in het uur. Denk dat jij een vergelijkbaar bedrag zult verdienen. Het minimumloon voor iemand van 17 is overigens 3,87. Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...umloon-per-uur
Met citaat reageren
Oud 09-01-2016, 17:22
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Het minimumloon voor iemand van 17 is overigens 3,87. Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...umloon-per-uur
Dat geldt als de standaard fulltime werkweek 36 uur is. Bij supermarkten zoals Albert Heijn telt de werkweek echter 40 uur. Dan is het bijbehorende minimumloon voor een 17-jarige voor 2016 € 3,48.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2016, 17:28
josephus
josephus is offline
Kijk aan, nog gunstiger. Verdien ik dus bijna een euro meer dan het minimumloon voorschrijft.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2016, 08:57
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Kijk aan, nog gunstiger. Verdien ik dus bijna een euro meer dan het minimumloon voorschrijft.
Albert Heijn haalt een trucje uit om je uurloon gunstiger te laten lijken. Ze hebben op een gegeven moment ervoor gekozen om alle dingen zoals vakantiegeld en winstuitkering op te heffen en daarvoor extra salaris te geven als je een laag aantal uren werkt:

Citaat:
Bij Albert Heijn werken veel mensen met een parttime baan. Een baan die zeer goed betaald wordt. Medewerkers met een contract tot en met 12 uur per week vinden iedere vier weken ADV, vakantiegeld, vakantiedagen én winstuitkering direct bij de uitbetaling van het salaris. Dat is heel erg aantrekkelijk en het te ontvangen salarisbedrag wordt daardoor dus hoger.
Het nadeel is dus dat je op andere momenten geen extra geld krijgt, wat vrij grote bedragen zijn in het algemeen.
Oud 10-01-2016, 09:00
Axel11
Axel11 is offline
Die 4,43 is het "kale" bruto uurloon. "All-in" uurloon dat jij bedoelt is ook mogelijk, maar dat ligt voor een 17-jarige bij Albert Heijn rond de 5,90 euro.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2016, 09:07
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Oh, ik had niet naar het bedrag gekeken verder, ik wist alleen dat dit een ding was dat ze doen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten