Oud 30-04-2016, 13:21
linn567
linn567 is offline
Heyy, ik wil graag gewicht aankomen (ik weeg 53 kg en ben 178 lang) alleen dit lukt niet. Ik ben altijd al dun geweest (deels omdat ik minder eetlust had als bijwerking van adhd medicatie).
Twee maanden geleden had ik helenmaal geen eetlust meer, mijn moeder kocht heel veel lekkere dingen maar ik had toen nergens zin in. Dit kwam omdat ik toen erg somber was en daardoor mijn eetlust weg was.
Nu gaat het beter, mijn eetlust is ook terug. Ik eet nu ook best veel, maar ik kom geen ene kg aan. Ik wil wel graag aankomen omdat je mijn ribben duidelijk kunt zien en ik me hier niet prettig bij voel. Ik weet niet of het hier mee te maken heeft maar ik word ook niet meer ongesteld, en ik ben bang dat dat niet meer terug komt. Nu is mij vraag dus hoe je op een gezonde manier gewicht aankomt als je al geprobeert hebt om gewoon veel meer te eten ??

Laatst gewijzigd op 30-04-2016 om 13:30.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2016, 16:16
Ikbeninorde.
Ikbeninorde. is offline
Dit is heel herkenbaar voor mij, ik ben even lang en iets lichter (50 kg).
Ik heb altijd kunnen eten wat ik wil zonder zwaarder te worden, heel fijn natuurlijk.
Maar door medicatie schommelde mijn gewicht vaak tussen de 45 en 50 kg, later werd dit weer beter.

Misschien kan je spieren kweken (spieren wegen zwaarder dan vet). En anders wachten tot je groeit.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2016, 17:22
fairtje
fairtje is offline
Yeps, herkenbaar
Veel eten,dun blijven,niet aankomen.
Najah,ik weeg 55 kg, kom ook door spieren hoor ik heb geen vet(zoals mijn moedrr zegt)
Met citaat reageren
Oud 30-04-2016, 18:18
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Maak eens een lijst van wat je op een dag eet en leg dit naast een eetlijst en een aankomlijst van het voedingscentrum. Als ik achter de pc zit kan ik er wat posten hier. Dankom je waarschijnlijk tot inzichten over waar je wellicht wat meer voeding Tot je kunt nemen!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2016, 22:01
linn567
linn567 is offline
Ja dat is misschien wel handig om te een lijst te maken en die te vergelijken. Ookal probeer ik nu elke keer wel extra te eten.

En ik weet inderdaad dat spieren zwaarder zijn dan vet. Ik ben redelijk sterk in vergelijking met mijn vriendinnen doordat ik veel wedstrijden zeil in een eenmans bootje en dat is zwaar om een bootje recht te houden als je niet heel veel gewicht hebt. Ik merk ook dat ik sinds ik weer meer zeil ik ook meer spieren heb gekregen waardoor het vooral bij mijn polsen en armen lijkt of het alleen botten met spieren erom heen zijn.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2016, 12:00
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hier een voorbeeld voor een basislijst, dus voor een jonge vrouw met een normaal gewicht en normale sportgewoonten:

Ontbijt (8:30)
2 of 3 boterhammen met boter (3 x boter = 15 gram)
Kaas
Vleeswaren
Zoet

1 glas melk of karnemelk
1 a 2 kopjes thee/koffie

Tussendoortje (10.30)

1 a 2 kopjes thee met een koekje (variërend van biscuit tot gevulde koek)

Lunch (13.00)

3 boterhammen met boter (3 x boter = 15 gram)
Kaas
Vleeswaren
Zoet

1 glas melk of karnemelk

Tussendoortje (15.30)

1 a 2 kopjes thee met een koekje
1 stuk Fruit

Warme maaltijd (18.00)

(1 kop soep/rauwkost )
1 portie aardappelen/pasta/rijst/patat/puree (ongeveer 4 aardappels ter grootte van een ei óf 4 opscheplepels rijst, pasta of puree)
1 portie groente (200 gram of 3 opscheplepels)
1 portie vlees(/vervanger)
1 portie jus of saus

NB!!Wissel dit af met éénpansgerechten, zoals pasta, bami, chicken tonight, wraps, roti, nasi e.d.

1 toetje (variërend van yoghurt tot chocolademousse met slagroom)
1 a 2 water

Tussendoortje (20.00)

1 a 2 kopjes thee/koffie met een evergreen/plak ontbijtkoek

Tussendoortje (22.00)

1 stuk fruit
1 a 2 kopjes thee, water, sap of fris

Aangezien jij veel sport en ook nog erg aan de lichte kant bent, kun je rustig meer eten! Hier een voorbeeld van een aankomlijst:
8.30 - Ochtend:
3 bruine boterhammen met boter,
1 met kaas
1 met vleeswaren
1 zoet
plak ontbijtkoek met boter
glas melk

10.30 - Tussendoortje

1 tussendoortje (zie variatiemogelijkhedenlijst. Fruit is geen tussendoortje!)

12.30 - Middag:

4 bruine boterhammen met boter
1 met kaas
1 met vleeswaren
1 zoet
1 vrij
1 a 2 glazen melk

15:00 - Tussendoortje

1 tussendoortje (zie variatiemogelijkhedenlijst)
1 stuk fruit

18.00 - avond:

2 soeplepels soep
3 opscheplepel aardappel/rijst/enz
3 opscheplepel groente
1 stuk vlees/vis/vleesvervanger
2 lepels jus
-> Afgewisseld door eenpansgerechten als pasta/bami/nasi/stampotten (voor hoeveelheden: zie standaardeetlijst).
1 toetje

20.00 - Tussendoortje

1 tussendoortje (zie variatiemogelijkhedenlijst)
1 stuk fruit

21.30 - Tussendoortje

schaaltje yoghurt met basterdsuiker en 3 lepels muesli/ Schaaltje cruesli

Hier een variatielijst voor tussendoortjes

Als je heel erg veel minder eet dan wat op de eetlijsten staat, ga het dan niet in één keer omgooien, maar bouw langzaam op naar de hoeveelheden op de lijst. Begin bijvoorbeeld met een extra boterham bij het ontbijt.
Wijk je hier erg vanaf?
Met citaat reageren
Oud 01-05-2016, 13:36
linn567
linn567 is offline
Als ik de lijst vergelijk met wat ik eet is het best wel verschillend, Ik eet namelijk altijd yochert of vla met musli en dan vaak nog een cracker met hagelslag of peperkoek voor het ontbijt en hetzelfde voor de lunch (ik vind botterhammen niet lekker). Ook lust ik geen melk of thee maar drink ik altijd appelsap of dubbelfris, (als ik dat zo opschrijf klinkt het zo ongezond :/ ). Wel eet ik elke dag een appel en tussendoortjes en kwa avond eten is het heel verschillend. En vaak eet ik s'avonds nog nootjes,crackers of peperkoek omdat ik dan veel honger imv met mijn medicijnen.

Maar wat mij vooral opvalt is dat ik veel minder drink dan wat op de lijst staat dus daar moet ik op letten.
Voor mijn gevoel eet ik heel veel maar als ik dat zo vergelijk begin ik toch wel te twijfelen daarover.
Een paar weken geleden is er bij mij bloedgeprikt en toen is er dus ook gekeken naar vitamines enzo en alles was toen inorde (mijn moeder was namelijk bezorgd omdat ik daarvoor heel slecht at)
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten