Oud 13-05-2016, 12:14
eredinek
eredinek is offline
Ik heb een seriuese vraag en dat is wanneer zijn jullie klaar om vader/moeder te worden wanneer denk je van jah ik kan het
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2016, 12:15
Elin3
Elin3 is offline
Ik denk dat het belangrijk is om eerst je eigen leven/ gezinsleven een beetje op orde te hebben. Heb je een plek om te wonen, voldoende geld om voor dat kind te zorgen. En hoe stabiel is de relatie met je partner...
Oud 13-05-2016, 13:40
Lotje1996
Lotje1996 is offline
Ik heb twee vriendinnen die zwanger waren en nog studeerden. Het waren sowieso al twee weggegooide schooljaren. Ze werden vergeetachtig en miste de helft van die twee schooljaren. Daarna is het sowieso moeilijk om alles te plannen rond je kind en school, want je wereld wordt een stuk kleiner.

Daarnaast is je financiële plaatje belangrijk. Een kind kost veel geld, en je relatie gaat een paar klappen krijgen. Je wereld veranderd en gaat draaien om je kind, niet meer helemaal voor jezelf. Er wordt ook van je verwacht dat je een volwassene bent. Ook ruimte voor je kind, want nu neemt een kind nog niet veel ruimte in beslag, maar blijven wonen bij je ouders is geen pretje, zeker niet omdat die zich gaan bemoeien met de opvoeding. En heb je plek voor een kinderkamer zodat hij zijn eigen ruimte heeft om zich terug te trekken? En als je dat nu nog niet hebt, ben je ingeschreven bij de woningbouw voor een andere woning? Als je sociaal wilt huren mag je 7 jaar op een wachtlijst. Daarnaast (als je onder de 21/23 bent) Krijg je slechts huursubsidie voor een woning goedkoper dan ongeveer 425 euro.

Wanneer je er klaar voor bent? Ieder kan dat denk ik alleen voor zichzelf zeggen. Ik denk zelf dat ik wel al klaar ben om voor een kind te kunnen zorgen,. Volwassen genoeg om keuzes te maken voor het kind en dingen op te willen offeren voor het kind. Maar mijn leefsituatie is nog niet klaar voor een kind. Vandaar dat ik er nog niet voor kies.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten