Oud 18-05-2016, 19:13
Abby.
Abby. is offline
Advertentie
Oud 18-05-2016, 19:14
Holland Oates
Holland Oates is offline
Oud 18-05-2016, 19:16
Kikaa*
Kikaa* is offline
Mooie titel! Van de week had HO iets met seks gedaan volgens mij, en toen stond het doodleuk open op de computer en liet ik in het tabblad ernaast wat zien aan een vriendin van mijn moeder en toen keek ze van wtf staat daar dan.
Oud 18-05-2016, 19:16
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Mooie titel! Van de week had HO iets met seks gedaan volgens mij, en toen stond het doodleuk open op de computer en liet ik in het tabblad ernaast wat zien aan een vriendin van mijn moeder en toen keek ze van wtf staat daar dan.
Haha jaaaaa deze titel staat nu ook in jullie tabbladen
Oud 18-05-2016, 19:18
Verwijderd
Oh god ik heb een tweede account op mijn laptop omdat ik mijn zoekgeschiedenis en surfgeschiedenis verborgen wil houden voor schermen die op een beamer komen ten overstaan van 150 man
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Haha jaaaaa deze titel staat nu ook in jullie tabbladen
Er zijn ergere dingen in het leven!
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Mooie titel! Van de week had HO iets met seks gedaan volgens mij
Ik was hier serieus even verbaasd over.
Oud 18-05-2016, 19:19
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Oh god ik heb een tweede account op mijn laptop omdat ik mijn zoekgeschiedenis en surfgeschiedenis verborgen wil houden voor schermen die op een beamer komen ten overstaan van 150 man
slim! Ik had op de middelbare docenten die daar echt 0 rekening mee hielden, super dom. Vooral met een klas gillende pubers om je heen.
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ik was hier serieus even verbaasd over.
Jij was het toch? Ik twijfelde nog even of ik het zelf was.
Abby.
Abby. is offline
Zo, en nu allemaal opzoeken waar de term "deemoedig pijpen" vandaan komt en een avond één van de leukste cabaretvoorstellingen ooit zien
Oud 18-05-2016, 19:21
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Jij was het toch? Ik twijfelde nog even of ik het zelf was.
Het duurde even voor ik doorhad dat je het over de Hoi-titel had en niet over mij zelf.
Oud 18-05-2016, 19:23
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Het duurde even voor ik doorhad dat je het over de Hoi-titel had en niet over mij zelf.
Oh op die manier. ja ik weet meer dan dat je zelf weet!
Oud 18-05-2016, 19:24
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Oud 18-05-2016, 19:24
Holland Oates
Holland Oates is offline
Citaat:
Oh op die manier. ja ik weet meer dan dat je zelf weet!
Is m'n tape gelekt?
Oud 18-05-2016, 19:26
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Is m'n tape gelekt?
Ik heb gewoon stiekem camera's opgehangen. Ipv de Starbucks ben ik vorige week gewoon naar jou gegaan!
Oud 18-05-2016, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Is m'n tape gelekt?
Er stond een mooi plaatje op Grindr meme's.

"Someone posted nudes of you online"
- hmmm photo or video?

Met een gozer die kijkt also hij het niet echt boeiend vindt. Ik moest daar hard om lachen.
Dekaloog
Dekaloog is offline
Ik wil jullie recepten voor naanbrood!
Kikaa*
Kikaa* is offline
En ik was maandag met bloodyb mee, dus heb de fijne kneepjes van het achtervolgen geleerd.
Oud 18-05-2016, 19:33
Verwijderd
Ik heb advies nodig. Ik kan niet zo goed kiezen tussen wiskunde A en C. Ik ben slecht in wiskunde, doe er ook niet zoveel aan, maar alsnog. Mijn decaan wil dat ik A ga proberen, omdat 'je altijd nog omlaag kunt.' Mijn leraar heeft me alleen positief advies gegeven voor C. Voor een toekomstige opleiding zal ik het niet nodig hebben. Ik heb er ook een schijthekel aan.

Dus, C goede optie? Ik heb er echt geen vertrouwen in dat ik A kan. Ik focus me dan liever op andere dingen.
Oud 18-05-2016, 19:34
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Voor een toekomstige opleiding zal ik het niet nodig hebben.
Hoe zeker weet je dit? Welke opleiding(en) zou je willen doen?
Oud 18-05-2016, 19:34
Verwijderd
In mijn tijd was er geen c. Alleen a, b1 en b2. Dus geen idee
Oud 18-05-2016, 19:35
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
In mijn tijd was er geen c. Alleen a, b1 en b2. Dus geen idee
C is ongeveer A1. A is ongeveer A1,2.
Oud 18-05-2016, 19:36
Verwijderd
Ik yoga'de en de katten deden mee.
Oud 18-05-2016, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Vrij zeker. Zoals het er nu uitziet, wil ik iets in de trant van psychologie of pedagogische wetenschappen gaan doen. (Universitair, niet zeker) Als het goed is wordt je met elk VWO profiel toegelaten, en zou je zelfs nog een cursus wiskunde kunnen volgen.

Maar misschien heb ik ergens overheen gekeken.
Oud 18-05-2016, 19:38
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Precies dit. Ik heb in het verleden ook gedacht dat ik bepaalde opleidingen zou doen, en uiteindelijk ben ik op het allerlaatste moment geswitcht naar iets wat niemand verwacht had. En daar had ik dus wel al mijn beta vakken en wiskunde voor nodig. Ik zou het dus gewoon proberen, zeker omdat je zegt dat je je nu niet volledig inzet. Je weet nooit wat je later wil en het zou zonde zijn als je jezelf over drie jaar voor je kop slaat omdat je toen wiskunde c gekozen hebt.
Advertentie
Oud 18-05-2016, 19:41
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Vrij zeker. Zoals het er nu uitziet, wil ik iets in de trant van psychologie of pedagogische wetenschappen gaan doen. (Universitair, niet zeker)
Tsja, je moet nog (minimaal ) drie jaar, daarin kan veel veranderen. Wat zijn je profielkeuzevak en vrije keuzevak(ken)?
Oud 18-05-2016, 19:42
Verwijderd
Citaat:
Precies dit. Ik heb in het verleden ook gedacht dat ik bepaalde opleidingen zou doen, en uiteindelijk ben ik op het allerlaatste moment geswitcht naar iets wat niemand verwacht had. En daar had ik dus wel al mijn beta vakken en wiskunde voor nodig. Ik zou het dus gewoon proberen, zeker omdat je zegt dat je je nu niet volledig inzet. Je weet nooit wat je later wil en het zou zonde zijn als je jezelf over drie jaar voor je kop slaat omdat je toen wiskunde c gekozen hebt.
Ik gooi de exacte vakken er al zoveel mogelijk uit. Ik ben er gewoon niet goed in, dat is ook de reden dat ik eerst biologie had gekozen, maar nu heel blij ben dat ik dat niet meer ga doen. Ik ga nu een CM profiel doen, terwijl ik eigenlijk NG en dan later iets van geneeskunde wilde. Maar sinds ik er niet goed in ben, ben ik daar dus vanaf gestapt.

Bovendien lijken mijn plannen van nu me ook leuker.
Oud 18-05-2016, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Tsja, je moet nog (minimaal ) drie jaar, daarin kan veel veranderen. Wat zijn je profielkeuzevak en vrije keuzevak(ken)?
Buiten de verplichte vakken van een CM-profiel: Engels op TTO niveau, Latijn, Duits, en maatschappijwetenschappen. In m'n vrije deel ga ik beeldende vorming doen.
Oud 18-05-2016, 19:46
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ik gooi de exacte vakken er al zoveel mogelijk uit. Ik ben er gewoon niet goed in, dat is ook de reden dat ik eerst biologie had gekozen, maar nu heel blij ben dat ik dat niet meer ga doen. Ik ga nu een CM profiel doen, terwijl ik eigenlijk NG en dan later iets van geneeskunde wilde. Maar sinds ik er niet goed in ben, ben ik daar dus vanaf gestapt.

Bovendien lijken mijn plannen van nu me ook leuker.
Ik heb het niet specifiek over exacte vakken, maar mijn ervaring met mezelf laat wel zien dat je niet nu al met zekerheid kan zeggen wat je later gaat doen. Sterker nog: ik heb in 3vwo toen ik ontzettend ziek werd geroepen dat ik net zo goed naar de havo kon omdat ik toch de pabo ging doen, want dat wilde ik mijn hele leven al. In het vierde jaar leken pedagogiek en psychologie me ook wel wat, maar ook de pabo bleef bij mij hoog in het lijstje staan. Uiteindelijk de havo afgemaakt, totdat ik in de vijfde van de havo naar psychologie ging kijken en mijn huidige beta studie ineens tegen kwam. Ik was zo enthousiast dat ik dat ben gaan doen. Ik, degene die altijd zei dat ze naar de pabo ging, ging ineens iets compleets anders doen. En nu twijfel ik over een master op de universiteit. Allemaal leuk en aardig, en uiteindelijk kom je er wel, maar het laat zien dat je keuzes en interesses altijd kunnen veranderen. En ook voor pedagogische wetenschappen of psychologie kan wiskunde geen kwaad, want daar zal je ook statistiek krijgen. Ik zou dus gewoon voor A gaan en je inzetten; lukt het niet dan kan je altijd afzakken. Het is niet alsof je je nu helemaal kapot werkt waarna het niet lukt, zeg maar.
Oud 18-05-2016, 19:53
Verwijderd
Wiskunde
Oud 18-05-2016, 19:53
Verwijderd
Citaat:
Ik zou dus gewoon voor A gaan en je inzetten; lukt het niet dan kan je altijd afzakken. Het is niet alsof je je nu helemaal kapot werkt waarna het niet lukt, zeg maar.
Als ik me wel verdiep in een hoofdstuk, haal ik nog met moeite een zes. Tenminste, dat gold voor een hoofdstuk dat ik wel snapte. Anders vrijwel alleen onvoldoendes.Zolang de opgaven precies zo zijn als we ze geoefend hebben, zonder een moeilijk verhaal eromheen, gaat het prima, ongeveer. Zo niet, dan kom ik er meestal niet meer uit.

We hebben dit jaar ook vooral wiskunde-B hoofdstukken, dat is helemaal een drama.
Oud 18-05-2016, 19:54
Verwijderd
Ik ben niet zo goed in dingen kort en bondig zeggen. Sorry!
Oud 18-05-2016, 19:56
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Als ik me wel verdiep in een hoofdstuk, haal ik nog met moeite een zes. Tenminste, dat gold voor een hoofdstuk dat ik wel snapte. Anders vrijwel alleen onvoldoendes.Zolang de opgaven precies zo zijn als we ze geoefend hebben, zonder een moeilijk verhaal eromheen, gaat het prima, ongeveer. Zo niet, dan kom ik er meestal niet meer uit.

We hebben dit jaar ook vooral wiskunde-B hoofdstukken, dat is helemaal een drama.
Maar je zei net dat je niet zo veel aan wiskunde deed. Voor alsnog blijft mijn advies hetzelfde, vooral ook omdat je pas over drie jaar een studie moet kiezen en toelatingseisen ook steeds strenger worden. Mocht je straks in de vierde denken dit is het toch niet, kan je altijd overstappen en daar ben je echt niet de enige in. Gewoon proberen, je volledig inzetten, eventueel met iemand anders leren of hulp vragen, dan moet het echt wel goed komen. Een andere docent kan bijvoorbeeld ook al enorm veel doen/andere inzichten geven.
Oud 18-05-2016, 19:57
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Wiskunde
Jij hebt geen wiskunde, jij hebt rekenen.
Oud 18-05-2016, 20:00
Verwijderd
Citaat:
Maar je zei net dat je niet zo veel aan wiskunde deed.
Ja, maar de keren dat ik er 'wel' wat voor doe. Komt ook weleens voor.
Oud 18-05-2016, 20:00
Verwijderd
Dekaloog naamzoek - Turks brood recept uit Leon, het leukste kookboek van de wereld

Ingrediënten
1/2 theelepel droge gist
250 ml warm water
500 gr bloem of volkorenmeel (of een mix van die twee)
60 ml extra vergine olijfolie
Mespuntje zeezout

Bereiding
Los de gist op in warm water, of doe direct bij het meel als dat mag van het pakje. Doe het meel in een grote kom en maak een riume kuil in het midden. Giet er de olijfolie en water/gistmengsel in en roer met de hand tot alles samenkomt. Kneed tot alle meel is opgenomen en het deeg elastisch, veerkrachtig en zacht aanvoelt. Als het deeg in zijn geheel nog wat plakkerig is, doe je er nog wat meel doorheen. Bedekken met keukenfolie en twee uur laten rusten op een warme plek. Verdeel het deeg in zes hompen, die je zo dun mogelijk uitrolt (echt heel erg dun). Je kunt er nu zeezout op mikken, of andere kruiden die je lekker vindt.
Nu kun je het brood bakken in een goed hete grillpan, of in de oven. Draai het na drie minuten in de grilpan om.
Verwarm de oven op 220 graden (gasstand vijf) en zorg dat de bakplaat mee opgewarmd is. Zes tot acht minuten in de voorverwarmde oven.

Eet smakelijk!
Oud 18-05-2016, 20:01
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Buiten de verplichte vakken van een CM-profiel: Engels op TTO niveau, Latijn, Duits, en maatschappijwetenschappen. In m'n vrije deel ga ik beeldende vorming doen.
Kikaa heeft goede punten, maar wiskunde C i.p.v. wiskunde A betekent met de vakken die je kiest "alleen maar" dat je de economische studies afsnijdt. Als ik het goed heb, is dat het enige gevolg

Voor ruimere keuzes kun je beter een heel ander profiel kiezen
Oud 18-05-2016, 20:03
Kikaa*
Kikaa* is offline
Citaat:
Ja, maar de keren dat ik er 'wel' wat voor doe. Komt ook weleens voor.
Ja maar met wat weleens wat voor wiskunde doen kom je er natuurlijk niet. Als je in de vijfde ineens je woordjes voor Frans gaat leren loop je ook tegen een probleem op en kan je de taal ook niet spreken. Ik kom misschien een beetje bot over, maar ik ben van mening dat je een groot deel met de juiste instelling kan bereiken. En ik bedoel het goed! Vooral wiskunde is oefenen oefenen oefenen. Ik had vorig jaar een zwaar wiskundig tentamen waar ik de ballen van snapte. Ik heb weken lang hele dagen wiskunde zitten doen, hulp gevraagd aan anderen, en tot in de treuren zitten leren en haalde vervolgens een 7.6 voor mijn tentamen. Nou snap ik dat je het moeilijk vindt, maar met af en toe iets doen haal je het bij sommige vakken gewoon niet. Ik vind het gewoon zonde als je je naar mijn inzien in je vingers snijdt door meteen een x aantal studies af te schrijven omdat je toch zeker weet wat je wil. Je bent nog zo jong! Alles kan nog veranderen.
Oud 18-05-2016, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Kikaa heeft goede punten, maar wiskunde C i.p.v. wiskunde A betekent met de vakken die je kiest "alleen maar" dat je de economische studies afsnijdt. Als ik het goed heb, is dat het enige gevolg

Voor ruimere keuzes kun je beter een heel ander profiel kiezen
Economische studies zaten er ook niet in. Alles wat ik moeilijk vindt, gooi eruit, waar ik goed in ben, houd ik erin.

Ik zou niet weten wat ik anders moet doen, eerlijk gezegd. Welke vakken zouden de boel verbreden?
Oud 18-05-2016, 20:05
Verwijderd
Alice in wonderland is op tv
Oud 18-05-2016, 20:06
Kikaa*
Kikaa* is offline
En ik zie nu ook vooral bij vrienden dat ze spijt hebben van hun gekozen pakket en dat is zo ontzettend zonde, want het kan je echt beperken in het zoeken naar een studie.
Oud 18-05-2016, 20:10
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Economische studies zaten er ook niet in. Alles wat ik moeilijk vindt, gooi eruit, waar ik goed in ben, houd ik erin.

Ik zou niet weten wat ik anders moet doen, eerlijk gezegd. Welke vakken zouden de boel verbreden?
N&G met natuurkunde / N&T met biologie
Oud 18-05-2016, 20:12
Verwijderd
Citaat:
N&G met natuurkunde / N&T met biologie
Wat heb ik nou aan Kikaa* lopen uitleggen? Dat kan ik niet. Dat ligt me echt niet.

En, natuurkunde. Grootste rotvak dat er is.
Oud 18-05-2016, 20:13
Kikaa*
Kikaa* is offline
En er zijn ook altijd wel mensen die dingen uit willen leggen he. Je mag mij ook best een pm sturen als je een vraag over iets hebt.
Oud 18-05-2016, 20:15
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Wat heb ik nou aan Kikaa* lopen uitleggen? Dat kan ik niet. Dat ligt me echt niet.

En, natuurkunde. Grootste rotvak dat er is.
Ik denk toch dat je er slim genoeg voor bent
Oud 18-05-2016, 20:18
Verwijderd
Citaat:
En er zijn ook altijd wel mensen die dingen uit willen leggen he. Je mag mij ook best een pm sturen als je een vraag over iets hebt.
Dankjewel.

En verder, weet ik het gewoon niet zo goed. Misschien wordt het ook nog wel HBO, en zit universiteit er niet in. Financieel word ik er sowieso nu al zenuwachtig van.
Oud 18-05-2016, 20:19
Verwijderd
Hoe lang hebben ouders bij jullie mee betaald aan opleiding/verzekering/woonkosten enzo?
Oud 18-05-2016, 20:21
Kikaa*
Kikaa* is offline
Ik ben enigszins verwend en mijn ouders betalen mijn huidige studiekosten en zorgverzekering. Maar dat laatste is ook meer omdat de mijne echt onbetaalbaar is en een goedkopere verzekering er niet echt in zit. Toen ik tijdelijk op kamers ging betaalde ze daar niet aan mee. Telefoon enzo heb ik altijd zelf moeten betalen.
Oud 18-05-2016, 20:23
Abby.
Abby. is offline
Citaat:
Hoe lang hebben ouders bij jullie mee betaald aan opleiding/verzekering/woonkosten enzo?
Ik kreeg een deel van m'n huur betaald tijdens mijn studie.
Oud 18-05-2016, 20:23
Verwijderd
Een van de jongens uit het dorp waar ik ben opgegroeid, krijgt nog steeds van alles betaald. Hij is 27, woont vanaf zijn negentiende op kamers in (ik geloof) Eindhoven en is nu zes jaar bezig aan zijn tweede opleiding. Eerste heeft'ie niet afgemaakt. Hij heeft een bijbaan bij een of andere straattheatergroep waardoor hij om de haverklap een paar dagen ofzo in verweggistan zit. Maar hij wordt dus ook nog steeds gesponsord door zijn ouders. Terwijl zijn moeder maar weinig verdient en zijn vader werkloos thuis zit. Zijn ouders kunnen zelf net de eindjes aan elkaar knopen. Ik vind dat zo gek. Ben ik de enige of is dat normaal?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten