Laat ik maar beginnen bij het begin:
Mijn broertje heeft ADHD, de soort waarbij hij heel boos kan worden als er maar iets over hem wordt gezegd. Hij zit nu in 3VWO maar tot nu toe heeft hij nog maar twee voldoendes gehaald: een 5,7 en een 6,1. Nu is het begrijpelijk dat mijn vader dat niet zo leuk vind. Mijn vader heeft als eigenschap dat hij, als het slecht gaat op school, telkens maar weer beweert dat we ons best niet doen. Ik weet dat het normaal is dat mijn vader dat soms zegt maar mijn broertje kan daar niet zo goed tegen. Het botst gewoon telkens.
Nu is het zo dat deze twee ongeveer altijd ruzie hebben, gewoon omdat ze (denk ik) elkaar niet begrijpen. Gister was het ook weer zo ver, mijn moeder heeft proberen uit te leggen aan mijn vader dat mijn broertje niet de enige is die fout zat maar mijn vader reageert vaak daarop met "O jahoor het is mijn fout". Dit keer is mijn vader weggegaan en kwam pas heel laat weer terug.
Ik en mijn moeder zijn hier telkens de dupe weer van en ik heb echt geen idee wat ik eraan kan doen. Heeft iemand een idee??
|