Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Onzin
Bekijk resultaten poll: Zie titel
Heel slecht idee. 2 66.67%
Slecht idee. 0 0%
Maakt me niet uit. 0 0%
Goed idee. 1 33.33%
Heel goed idee. 0 0%
Weet niet. 0 0%
Aantal stemmers: 3. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2017, 19:23
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Naar aanleiding hier en hiervan.
Oud 27-01-2017, 19:24
bloodyb
bloodyb is offline
Dat wordt dus het land niet meer uit!
Oud 27-01-2017, 21:00
EleventhHour
EleventhHour is offline
We weten amper wat we met al die gegevens moeten. Er wordt niemand mee opgespoord, geen misdaad mee voorkomen. Maar met verkeerde uitleg is een berg gegevens ineens een gevaar voor wie aan de verkeerde kant van de statistiek staat.
Oud 27-01-2017, 21:34
Verwijderd
Citaat:
We weten amper wat we met al die gegevens moeten. Er wordt niemand mee opgespoord, geen misdaad mee voorkomen. Maar met verkeerde uitleg is een berg gegevens ineens een gevaar voor wie aan de verkeerde kant van de statistiek staat.
Lekker gemakkelijk om te roepen. Er is geen wetenschappelijk onderzoek over te vinden dus er valt gewoon niet te zeggen of het opspoort of voorkomt. Er zijn terroristen bij paspoortcontroles op vliegvelden aangehouden, maar die waren misschien ook zonder paspoortcontrole tegengehouden.

Tegelijkertijd zijn de voorbeelden "aan de andere kant van de statistiek" op de vingers van een hand te tellen. Mensen met namen als "bin laden" maar geen familie. Zelfs die hebben verrassend weinig last ervan, de broer van Osama heeft al meermaals aangegeven hoe hij gewoon rond de wereld reist met zijn naam.

Ik denk ook niet dat het helpt maar even je paspoort of rijbewijs laten zien in de trein, wat is daar precies mis mee? Buiten wat vage ononderbouwde kretologie?
Met citaat reageren
Oud 27-01-2017, 21:35
Verwijderd
Ho wacht, er is een verschil tussen een passagierslijst en paspoortcontrole.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2017, 21:36
Verwijderd
Ik heb geen moeite met paspoortcontrole, maar je vergelijking met Bin Laden gaat nogal mank en dat weet je zelf ook wel, domme koe, er zijn Amerikanen die nog steeds niet kunnen vliegen omdat ze op een No Fly List staan vanwege foutief gecorreleerde gegevens.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2017, 21:49
Haubenmeise
Haubenmeise is offline
Citaat:
Ik denk ook niet dat het helpt maar even je paspoort of rijbewijs laten zien in de trein, wat is daar precies mis mee? Buiten wat vage ononderbouwde kretologie?
Je moet vervoersbewijzen op naam kopen en die naam moet dan ook nog eens doorgegeven worden aan de autoriteiten. Afhankelijk van de uitvoering kan dat het spontaan met de trein reizen lastig tot onmogelijk maken.

En: mensen die met de auto (de meerderheid), per fiets of te voet de grens overgaan, worden helemaal niet geregistreerd. Waarom zou je dat dan, min of meer willekeurig, wel doen bij mensen die met de trein reizen.

Daarnaast is bij veel internationale treinen het enige verschil met binnenlandse treinen dat ze, vaak maar een klein stukje, de grens overgaan. Ze worden vaak op precies dezelfde manier gebruikt als een binnenlandse trein. (Pendelaars, studenten, etc.) Zou jij het acceptabel vinden dat je deze hele procedure elke keer over je heen krijgt als je een keertje van pakweg Arnhem naar Elst reist? (Dat is ongeveer dezelfde afstand als Roosendaal-Essen (B).)
Oud 27-01-2017, 23:12
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Tegelijkertijd zijn de voorbeelden "aan de andere kant van de statistiek" op de vingers van een hand te tellen. Mensen met namen als "bin laden" maar geen familie. Zelfs die hebben verrassend weinig last ervan, de broer van Osama heeft al meermaals aangegeven hoe hij gewoon rond de wereld reist met zijn naam.
"Ach meneer Rosenthal, wat maakt het uit dat we uw religie noteren in het bevolkingsregister?"

Amsterdam, jaren 30.

Quasi-wetenschap kan zich altijd tegen je keren.

Edit: Ja, Godwins zijn stom, maar zonder de holocaust was het ook maar een nietszeggend veld op een onschuldig formulier.

Laatst gewijzigd op 27-01-2017 om 23:25.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2017, 04:33
Verwijderd
http://www.vi.nl/nieuws/mvvblunder-b...?channel=phone

Ik was gewoon pissig jongens en zocht iets om op te zeiken

Maar je vergelijking met religie gaat wel mank 11uur, het gaat hier niet om religie. Leuk dat jullie hier zo fel op zijn, ik moest gisteren mijn id laten zien om bij fucking mvv binnen te komen, wat vinden jullie daar dan van?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2017, 12:04
Verwijderd
Geniet er van, zolang er nog geen volautomagische gezichtsherkenning gebruikt wordt.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2017, 15:36
EleventhHour
EleventhHour is offline
Citaat:
Maar je vergelijking met religie gaat wel mank 11uur, het gaat hier niet om religie. Leuk dat jullie hier zo fel op zijn, ik moest gisteren mijn id laten zien om bij fucking mvv binnen te komen, wat vinden jullie daar dan van?
Tot een extreemrechts knokploegje die lijsten in handen krijgt en ziet wie er elke keer in de trein zit richting partijcongressen van linkse of pro-Europese partijen.

En je id laten zien om te checken of je op een zwarte lijst staat, is iets anders dan lijsten aanleggen van wie er iedere keer in het stadion zit.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten