Er zijn jongens van 16 die vrij volwassen zijn en jongens van 21 die juist heel onvolwassen zijn. Ik zou zelf niet snel willen daten met een jongen die in gedrag en uiterlijk veel jonger lijkt dan ik, maar dat is persoonlijk. Toen ik 14 was ben ik wel stapelverliefd geweest op jongens van 16, maar omdat zij respectvol met mij omgingen was dat leeftijdsverschil nooit echt een probleem. Jij kunt het liefdesleven van je zusje niet beheersen en dat zou ik ook vooral niet proberen. Zorg voor goed contact met haar en open gesprekken zodat je er in het algemeen als broer voor haar kunt zijn. Een respectvolle relatie met wat leeftijdsverschils kan juist heel succesvol zijn. En jongens van haar eigen leeftijd kunnen net zo goed "verkeerde bedoelingen" hebben, of sneller willen gaan dan zij. Haar eigenwaarde en zelfvertrouwen zijn daarin belangrijker dan de leeftijd van de jongen waar ze mee gaat.