Oud 30-01-2019, 19:58
Verwijderd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-01-2019, 20:03
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
weet je wat het mooie is? Ik bestel nooit pizza, dat doen mn ouders! Dus ik kan lekker gratis (en dus zonder fooi) pizza eten
Oud 30-01-2019, 20:05
Verwijderd
Wow dat is het mooie!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2019, 20:08
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Wow dat is het mooie!
het leven gewoon
Oud 30-01-2019, 20:15
Destruct!
Destruct! is offline
oei en foei!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2019, 20:16
Macrador
Macrador is offline
Dus je hebt even geflasht?
Oud 30-01-2019, 20:23
Verwijderd
Neuh, volgende keer wel weer. Maar vind het altijd een beetje nasty om niks te geven.
Met citaat reageren
Oud 30-01-2019, 20:39
Arrow
Arrow is offline
Ik geef nooit fooi, waarom zou je, ze krijgen toch al betaald?
Oud 31-01-2019, 07:05
Verwijderd
Citaat:
Is dit nou een serieuze vraag? Dat jij zelf geen fooi geeft is tot daar aan toe, maar snap je oprecht niet waarom anderen dat doen?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2019, 10:32
Kapt. Roodbaard
Kapt. Roodbaard is offline
Ik heb eens gepind en gewisseld bij de supermarkt om de hoek om vervolgens een pizza te bestellen zodat ik fooi kon geven
Oud 31-01-2019, 10:42
Verwijderd
Hier heeft alles bezorgkosten van 1,50 tot wel 4 euro dus ik ga er vanuit dat dat de fooi is. Flikker maar op.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2019, 10:42
Verwijderd
Oh jah en opeens worden de kosten voor het gebruik van een creditcard ook doorgerekend :')
Met citaat reageren
Oud 31-01-2019, 11:28
Verwijderd
Citaat:
Bezorgkosten zijn 0 euro, iDeal was (idd deadlock) met toeslag, maar die gozer komt door de regen een verse superhete pizza bezorgen zodat ík niet naar de supermarkt moet en hoef na te denken en gewoon ff door kan werken. Dus ja, mag hij best wat extra's voor krijgen.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2019, 11:53
Verwijderd
Krijg ik ook wat extras als ik m'n werk snel afmaak dan?
Met citaat reageren
Oud 31-01-2019, 12:56
JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Nee, want dan maak je minder uren
Oud 31-01-2019, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Krijg ik ook wat extras als ik m'n werk snel afmaak dan?
Ja en ik dus ook.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2019, 15:56
hppa
hppa is offline
ik geef alleen fooi aan onze standaard dichtstbijzijnde turk die bezorgt, anders ben ik bang dat hij de volgende keer meer in mijn eten spuugt maar voor incidentele andere bezorgers geloof ik het wel met de fooi
Oud 31-01-2019, 15:57
Verwijderd
Ja anders krijg je Turkie Turkie ziektes
Met citaat reageren
Oud 31-01-2019, 15:57
Verwijderd
Ga je toeteren enzo
Met citaat reageren
Oud 01-02-2019, 12:11
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Waarom geven we bezorgers fooi en de PostNL mensen niet? Mijn PostNL vent sjouwt zo elke 3-6 maanden met dozen van 20 kilo (hoewel ik mijn PostNL vent al een hele tijd niet meer heb gezien en die nieuwe nog niet weet dat ik zijn ergste nachtmerrie ben wat betreft bestellen)
Oud 01-02-2019, 12:15
Verwijderd
Zooplus?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2019, 12:17
Verwijderd
Citaat:
Waarom geven we bezorgers fooi en de PostNL mensen niet? Mijn PostNL vent sjouwt zo elke 3-6 maanden met dozen van 20 kilo (hoewel ik mijn PostNL vent al een hele tijd niet meer heb gezien en die nieuwe nog niet weet dat ik zijn ergste nachtmerrie ben wat betreft bestellen)
Ik krijg daar helemaal geen mogelijkheid voor, die kerels zijn altijd zo enorm snel weer weg.
Ik vraag als het koud is wel altijd of xe koffie willen en als het heet is bied ik ze een ijsje of wat te drinken aan
Met citaat reageren
Oud 01-02-2019, 12:59
Verwijderd
Is het fooigeef dilemma nog veranderd nu de pizzabezorgers zzp-ers zijn?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2019, 14:40
Carn
Carn is offline
ik geef eigenlijk nooit fooi, maar dat heeft meer te maken dat ik nog zelden contant geld op zak heb :v
Oud 01-02-2019, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Gosert leert maar voor een echt vak, verdomme.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2019, 20:50
Verwijderd
Mijn bezorggozert van PostNL is altijd zo blij als hij me ziet "hey goeiemorrege meneertje! lekker thuiswerken jij hahaha fijne dag!!". Hou d'rvan <3
Met citaat reageren
Oud 02-02-2019, 11:33
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Zooplus?
Yes
Citaat:
Ik krijg daar helemaal geen mogelijkheid voor, die kerels zijn altijd zo enorm snel weer weg.
Ik vraag als het koud is wel altijd of xe koffie willen en als het heet is bied ik ze een ijsje of wat te drinken aan
Aww lief!
Citaat:
Gosert leert maar voor een echt vak, verdomme.
Dat zeg ik ook altijd tegen mezelf als ik me schuldig voel en duisent kilo besteld heb
Citaat:
Mijn bezorggozert van PostNL is altijd zo blij als hij me ziet "hey goeiemorrege meneertje! lekker thuiswerken jij hahaha fijne dag!!". Hou d'rvan <3
Daarom mis ik de mijne! Wij hadden een heel leuke mocro/turk en toen ineens kwam iemand anders en die was gelijk ook anderhalf uur te laat zonder sorry te zeggen en en ander die laatst iets voor de buren kwam brengen, kende ik ook niet
Oud 02-02-2019, 19:00
Fleming
Welke pizza had je besteld?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2019, 19:09
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Mijn vriend geeft wel fooi aan de postbezorger. Die van ons is ook echt heel tof. En hij is blij met ons portiek omdat we altijd pakjes voor elkaar aannemen.
Oud 02-02-2019, 19:33
zoef de haas
zoef de haas is offline
In Nederland kreeg Mn pizza/Chinees/whatever bezorger wel fooi want bezorgen was nooit ‘duur’. Hier betaal ik makkelijk 7 tot 10 euro bezorgkosten en dat vind ik eigenlijk al gortig genoeg.
Oud 03-02-2019, 01:27
hppa
hppa is offline
fooi voor de pakketbezorger of postbode, hoe werkt dat?
Oud 03-02-2019, 06:59
Koekje
Koekje is offline
Citaat:
Citaat:
Daarom mis ik de mijne! Wij hadden een heel leuke mocro/turk en toen ineens kwam iemand anders en die was gelijk ook anderhalf uur te laat zonder sorry te zeggen en en ander die laatst iets voor de buren kwam brengen, kende ik ook niet
Alle bezorgers van PostNL die op mijn werk pakketjes bezorgen zijn super chagrijnig en gehaast, op één na. Die ene komt altijd een praatje maken (hij lult je de oren van de kop in een hele korte tijd) en hij probeert onze namen te onthouden. Laatst kwam hij op beschuit met muisjes trakteren Het voelt bijna als een soort collega.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2019, 08:44
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Is dit nou een serieuze vraag? Dat jij zelf geen fooi geeft is tot daar aan toe, maar snap je oprecht niet waarom anderen dat doen?
Ik snap prima het idee achter fooien geven maar ik snap niet waarop geselecteerd wordt wie het wel en niet zou moeten krijgen. Pizzabezorger blijkbaar wel, pakketbezorger niet. En een voedselbezorger die met de auto komt bezorgen? Iemand die in een restaurant werkt wel, maar iemand bij MacDonalds werkt niet. Etc.

Sowieso is het hele fooien geven veel logischer in Amerika waar de lonen voor horeca personeel veel lager zijn dan hier, waar iedereen normaal betaald wordt. En is het raar dat je een baan hebt, daarvoor betaald wordt om die baan te doen en vervolgens bij bepaalde banen ineens besloten is dat naast dat salaris consumenten ook nog eens een bedrag moeten geven. Maar dan weer niet voor andere banen die soortgelijke uitdagingen hebben.

Het is een raar systeem.
Oud 03-02-2019, 08:45
Not for Sale
Not for Sale is offline
Wot? No munnie?!
Oud 03-02-2019, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Welke pizza had je besteld?
Met heel veel tartufo natuurlijk!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2019, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Ik snap prima het idee achter fooien geven maar ik snap niet waarop geselecteerd wordt wie het wel en niet zou moeten krijgen. Pizzabezorger blijkbaar wel, pakketbezorger niet. En een voedselbezorger die met de auto komt bezorgen? Iemand die in een restaurant werkt wel, maar iemand bij MacDonalds werkt niet. Etc.

Sowieso is het hele fooien geven veel logischer in Amerika waar de lonen voor horeca personeel veel lager zijn dan hier, waar iedereen normaal betaald wordt. En is het raar dat je een baan hebt, daarvoor betaald wordt om die baan te doen en vervolgens bij bepaalde banen ineens besloten is dat naast dat salaris consumenten ook nog eens een bedrag moeten geven. Maar dan weer niet voor andere banen die soortgelijke uitdagingen hebben.

Het is een raar systeem.
Dit vraagt Ertus toch niet?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2019, 16:15
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Dit vraagt Ertus toch niet?
Het antwoord op zijn vraag stond er in!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic: