Advertentie | |
|
![]() |
|
ik denk dat er wel zulke mensen zijn..
maarjah, je kan (bijna) altijd wel een reden bedenken waardoor diegene er zelf ook voordeel aan heeft.. je zult dus bijna nooit zeker weten of iemand het ergens ook doet zodat hij er zelf voordeel aan heeft.. trouwens, hoe zit het als bv een vader een van zijn nieren aan zijn kind geeft..? op welke manier word hij daar beter van..? dat zijn kind hem altijd dankbaar is en dat hij zich daar weer goed door voeld..? ofzo..? ![]()
|
Verwijderd
|
Heb ik al eens een hele discussie over gehad met mn moeder.. Ik had dat standpunt idd aangenomen..
Dat je uiteindelijk alles voor jezelf doet, en ben alsnog van mening dat dat ook gewoon zo is. Als je iemand helpt doe je dat omdat jij je er beter van voelt als je die ander helpt, als je je er namelijk kut van zou gaan voelen, alleen maar kut, zou je het gewoonweg niet doen.. Maar dan is er wel het ding.. las je je nou opofferd voor iemand, waardoor de dood erop volgt, wat je van tevoren weet.. is het dan nog wel voor jezelf? Je bent daarna immers dood.... Mja.. veel dingen komen ook uit liefde voort op dat gebied.. en dan is het moeilijk te zeggen of je iets wat je doet vanuit liefde doet etc. Maar het is wel gewoon zo dat je wanneer je goede dingen doet om anderen te helpen ookal benadeeld dit jezelf je hier een goed gevoel bij krijgt en het daardoor dus uiteindelijk weer voor jezelf doet.. ik denk echter alleen dat dit niet meer dan gezond is.. je leeft voor jezelf, kies dan ook voor jezelf.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik praat ook veel liever over sociaal of asociaal (als iemand iets niet leuks heeft gedaan of juist wel ofzo) dan over egoistisch of niet.. want egoistisch is uiteindelijk idd toch iedereen.. en wanneer je een zelfmoordactie doet :/ nouja, denk bijvoorbeeld aan die mensen van bin laden. ten eerste werden ze daar even als helden gezien, en ze verwachten dat ze daarna in de hemel van hun geloof komen. dat die er uiteindelijk misschien niet is hebben ze waarschijnlijk niet eens over na gedacht en ze doen het dus ook alleen voor hun eigen positieve gevolgen.. dus ook al doe je alles uiteindelijk voor jezelf, het pakt niet altijd uit zoals je wilde, zij komen bv misschien niet in die hemel, of je helpt iemand en diegene is zwaar ondankbaar en laat niks meer van zich horen. maar de intensie is toch uiteindelijk er zelf beter van te worden denk ik
Laatst gewijzigd op 29-08-2002 om 22:25. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()