Oud 23-08-2002, 23:35
lieve
lieve is offline
Ok,
ik ben op vakantie geweest en ik krijg tijdens de vakantie te horen dat, degene waar ik gevoelens voor heb .. ook gevoelens heeft voor mij!
Hij word er 25 en ik word er 17, dat is 8 jaar verschil! Nu ik ga niet vragen, vinden jullie dat dit moet kunnen??
Want daar worden zoveel verschillende antwoorden opgegeven dat ik er nooit zou aan uit geraken! We hebben beslist dat we het gaan proberen, maar dat we toch eens goed moeten praten! Daar heb ik helemaal geen problemen mee ... ik vind het zelfs een goed idee!
Maar ... hoe kan ik dit aan m'n ouders vertellen ... hoewel m'n zus een groter probleem zal zijn!... zij kan HEM niet luchten(maar voor m'n zus zal het toch nooit goed genoeg zijn ..WIE ik ook meebreng naar huis!)
Maar m'n ouders ... hoe begin ik daar het beste over? Ik denk dat m'n ma wel al ietsje doorheeft ... doordat ik thuis vertrokken ben vorige week donderdag zonder vest of trui ... en dat ik van vakantie gekomen ben met een WITTE ADIDAS vest! Haar "Euro" was vlug gevallen, denk ik! Met m'n ma weet je nooit!
Heeft iemand raad? Hoe ik dit het best aan boord leg, met m'n ouders! ? M'n ma dan op KOP!!

Greetings Lieve!

LOVE AIN'T EASY
Oud 24-08-2002, 01:48
MeCute1983
MeCute1983 is offline
Uhm.. ik weet niet hoe snel je dat meestal aan je ouders vertelt, maar ik zou eerst nog even wachten over hoe het loopt tussen jullie. Misschien (hoop het niet voor je) kom je er over drie weken wel achter dat het niks is/wordt, dan heb je je ouders voor niks "ongerust" gemaakt.. Weet niet of ongerust het juiste woord is, maar denk dat het toch in die richting gaat (niet persé in de negatieve zin van het woord), gezien jullie leeftijdsverschil.

Maar goed, als je het toch tegen ze wil zeggen, zou ik het ten eerste niet te zwaar beladen denk ik. Dus niet heel dramatisch gaan zeggen dat je ze iets moet vertellen of dat jullie moeten praten , want dan klinkt het al meteen alsof ze geshockeerd moeten reageren.. Ik zou gewoon zeggen dat je een jongen hebt ontmoet en dat hij wel wat ouder is dan jou, maar dat ze zich geen zorgen hoefen te maken omdat jullie er goed over na hebben gedacht. En benadruk vooral hoe lief hij voor je is, dat willen ouders graag horen Ach, als jij happy met hem bent, zullen je ouders er wel niet zo moeilijk over doen denk ik
Oud 24-08-2002, 10:48
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
ben het met het bovenstaande bericht eens...

je ouders moeten er aan wennen dus je moet er zelf ook geen drama van maken want dat shockeerd hen juist meer. voor jou is het iets gewoons, je bent gewoon verliefd en dit is wederzijds.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2002, 12:13
Heleentjuh
Heleentjuh is offline
Hoi,

Mijn ouders waren ook altijd erg tegen een groot leeftijdsverschil...Maar vorig jaar op de camping had ik iets met een jongen van 23, ik was zelf 15...Je zou hem gewoon moeten voorstellen aan je ouders denk ik....

Ik heb nu al bijna 6 maanden met m'n vriend, hij is 20...tussen ons zit nog 4 jaar verschil...maar laat hem gewoon aan je ouders voorstellen....Dan zie je vanzelf wel wat er gebeurd...Bij mij ging het goed...

Succes

xxx Heleen
Oud 24-08-2002, 12:59
lady_x
lady_x is offline
Bij mij is het simpel, mijn ouders hoeven niet te weten wie mijn vriendje is, dan krijg ik toch steeds onnodig commentaar, zo was dat vroeger toch. Laat staan dat ik met een jongen naar huis kom en hem voorstel, dat zou ik pas doen als ik zeker ben van mijn relatie en van mijn gevoelens voor die jongen.
Maar je kent hem amper, dus wacht af tot je zekerheid hebt over jullie relatie. (25 en 17 is wel een groot verschil, die jongen leeft denk ik in een totaal andere wereld dan jou... maar ik ga niet oordelen, alles kan...)
Oud 24-08-2002, 14:56
AtHell
AtHell is offline
"mam.. ik word door een 25jarige van tijd tot tijd flink genomen.. accepteer het maar gewoon" succes gegarandeert
Oud 26-08-2002, 16:04
PardonMe
PardonMe is offline
Ik zou nog niet te hard van stapel lopen maar eerst even wachten of het wel iets zal worden met die jongen... Ga met hem praten en pas als jullie serieus een relatie aan willen gaan dan zou ik het aan je ouders vertellen..

En hoe je het moet vertellen??
Gewoon vertellen dat je een vriend hebt en dat hij 25 is.. Gewoon eerlijk zeggen dat werkt het beste..

Je kan misschien eens proberen een reactie uit te lokken zonder ze gelijk te laten weten over jòu en die jongen.. Vertel dat een vriendin van je een vriend heeft die zoveel jaar ouder is dan dat meisje of dat je in een tijdschrift een verhaal gelezen hebt van iemand en vraag gewoon wat ze ervan vinden.. Weet je dat gelijk en kan je ook een beetje inschatten hoe je het ze moet vertellen;
* hebben ze er niet zo'n moeite mee dan kan je dat dus gewoon op de man af vertellen en geen gedoe.. gewoon eerlijk vertellen dat je een oudere vriend hebt (of hem leuk vindt)
* hebben ze er toch een beetje moeite mee dan moet je een subtielere manier zoeken, of juist niet => hem een keer mee naar huis nemen en hem voorstellen aan je ouders (kunnen ze geen vooroordelen hebben!) (vertel hem wel dat je ouders het misschien niet zo op prijs stellen dat hij zoveel ouder is dan jij en dat je niet precies weet hoe ze zullen reageren)

Ik weet niet of ik je ermee help, maarja..
in ieder geval heel veel succes verder en ga eens met hem praten en wie weet wordt het wat leuks tussen jullie!
Oud 26-08-2002, 17:28
love is life
love is life is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Bij mij is het simpel, mijn ouders hoeven niet te weten wie mijn vriendje is, dan krijg ik toch steeds onnodig commentaar, zo was dat vroeger toch. Laat staan dat ik met een jongen naar huis kom en hem voorstel, dat zou ik pas doen als ik zeker ben van mijn relatie en van mijn gevoelens voor die jongen.
Maar je kent hem amper, dus wacht af tot je zekerheid hebt over jullie relatie. (25 en 17 is wel een groot verschil, die jongen leeft denk ik in een totaal andere wereld dan jou... maar ik ga niet oordelen, alles kan...)
ben het met je eens bij mij is een van de redens daarom ni gegaan met mijn ex en er waren maar drie jaar verschil ... Gewoon veel te verschillende leefwerelden jij gaat waarschijnlijk nog naar school ... hij gaat naar de universiteit of werkt al hij heeft dus geen verplichtingen niet meer ... je ziet maar ... succes!!!
Oud 26-08-2002, 18:01
lieve
lieve is offline
Ik kan niet zeggen van ik zie wel hoe onze relatie lukt om het dan pas aan m'n ouders te vertellen! Want zolang ik niet de toestemming heb van m'n ouders wil hij niet dat "hij+ik = ons" word! Dus dat gaat al niet! Het enige is het vertellen aan m'n moeder(die verteld het wel aan m'n vader op een subtielere/betere manier)! M'n zus heeft ook al eens een relatie gehad met een jongen die 7 jaar ouder was als zij! En toen mocht het ook van hen, maar ... ze waren er niet meteen TEVREDEN mee! Maar het mocht! M'n zus was toen wel al 18!
Dus ... ik moet het deze week toch eens gaan vertellen! Want als ik hem zie, dan is het toch raar ... we willen niet gewoon zoals vrienden doen! Maar hij wil niet dat m'n ouders kwaad worden omdat ik het hen niet verteld heb, en het achter hun rug gedaan heb!
Hij is daar allemaal mee bezig! Langs den ene kant vind ik het goed dat hij daar allemaal aan denkt! Maar toch is het voor mij lastig! Want hij zegt dat hij me daar niet mee kan helpen!
M'n zus is nu geen probleem meer! Ik heb gezegt dat ik toch ook steeds vriendelijk en beleefd ben geweest tegen haar vrienden! Als ik ze niet 'geschikt' vond, dan zei ik het haar wel als ze m'n mening vroeg! Maar anders zweeg ik ook! Ze heeft gezegt dat ik maar moet zien met wie ik gelukkig wil zijn!

Greetz Lieve
Oud 27-08-2002, 10:28
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
lieve schreef:
Ok,
1) ik ben op vakantie geweest en ik krijg tijdens de vakantie te horen dat, degene waar ik gevoelens voor heb .. ook gevoelens heeft voor mij!
Hij word er 25 en ik word er 17, dat is 8 jaar verschil!

2) Nu ik ga niet vragen, vinden jullie dat dit moet kunnen??
Want daar worden zoveel verschillende antwoorden opgegeven dat ik er nooit zou aan uit geraken! We hebben beslist dat we het gaan proberen, maar dat we toch eens goed moeten praten!
Daar heb ik helemaal geen problemen mee ... ik vind het zelfs een goed idee!

3a) Maar ... hoe kan ik dit aan m'n ouders vertellen ... hoewel m'n zus een groter probleem zal zijn!...

3b) zij kan HEM niet luchten(maar voor m'n zus zal het toch nooit goed genoeg zijn ..WIE ik ook meebreng naar huis!)

1) Maar ehm, als hij 24 is, en jij nu 16 bent, blijft het nog steeds 8 jaar verschil of vat ik em ff niet?

2) prima toch.

3a) vraag of hij bij jou wil komen eten, als paps en mams dat ok vinden. Gewoon het niet hebben over de leeftijd, als ze het dan later weten dan is het vast een minder probleem.

3b) Herkenbaar
Oud 27-08-2002, 10:32
moenbase
moenbase is offline
Weten zijn paps en mams het wel (al)?
Oud 27-08-2002, 20:19
lieve
lieve is offline
Ok, m'n probleem is opgelost!
Ik heb het gisteren gewoon recht uit tegen m'n ma gezegt ... dat er in de vriendengroep waar ik steeds op stap mee ga ... een jongen(of moet ik al man zeggen?)bij zit die ik heel graag heb, en dat hij 8 jaar verschilt van mij!
Ze heeft er haar mening over gezegt, maar vond het onze beslissing! En ik verschoot want op 10 minuten waren we uitgepraat!! Dus... ik had het me eigenlijk VEEL TE ERG voorgesteld, terwijl het eigenlijk NIETS was! (m'n zus heeft al eens een relatie gehad met iemand van 7 jaar .. en ik denk dat dat de weg vrij gemaakt heeft voor mij) En over m'n zus ... zij zegt, dat ze ons zeker niet in de weg zal staan en ook geen domme opmerkingen zal maken! Want dat ze hem enkel nog kent van vroeger ... toen ze samen op school zaten! Dat het dus al veel te lang geleden is!

En om op de laatste vraag te antwoorden van Moenbase! Zijn ouders weten het van zondag, toen ze in ons stamcafe binnenvielen(ze gaan ook graag weg!) en toen hadden ze het vlug door! Maar zijn ouder verschillen zelf 11 jaar! En die zijn altijd nog samen! Dus ... die maken er zeker geen probleem van!

Groetjes Lieve
Oud 28-08-2002, 09:25
Yamyam
Yamyam is offline
Heeeeeel voorzichtig brengen, niet meteen vertellen over zijn bedkwaliteiten (laat dat maar een beetje achterwege) en laten zien hoe serieus het voor jou is. Komt wel goed.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten