Oud 28-08-2002, 16:24
shy girl
shy girl is offline
Ik praatte vorig jaar vaker met een vertrouwensdocente en nu wil ik graag weer met haar praten...maar k durf niet zogoed, want ik weetniet wat ik moet zegge...zoals jullie misscohien al gelezen hebbe is de thuissituatie vaak klote...ik zit welbij een psych maar die is op vakantie. Ik kan naar een vervangster gaan, maar die heb ik pas 2keer gesproken (was intake en nog wat vragelijksten..)daar kani k wel naartoe gaan..maar dan moet ik weer belle en afspraak maken en stiekem doen voormn ouders..
en op school kan ik gewoon naar die lerares gaan..lekkerm akkelijk gezegd, maar kweetniet ofi k het durf.. ze zal wel zegge dat ik het met mn psych moet bespreke...en meestal houdt ze het maar kort, omdat ik al hulp heb ofzow ik weet ut niet..
ik weetniet of ik naarhaar toe moet gaan
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2002, 16:32
framboosje
framboosje is offline
wel, ik zou naar haar gaan en zeggen dat je graag nog es met haar zou praten. en als ze zegt dat je met je psych. moet gaan praten erover, zeg dan dat je je bij haar beter op je gemak voelt en dat je psych. nu toch op reis is en je echt nood habt aan een gesprek of zo?!
suc6!!
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 17:34
shy girl
shy girl is offline
Citaat:
framboosje schreef:
wel, ik zou naar haar gaan en zeggen dat je graag nog es met haar zou praten. en als ze zegt dat je met je psych. moet gaan praten erover, zeg dan dat je je bij haar beter op je gemak voelt en dat je psych. nu toch op reis is en je echt nood habt aan een gesprek of zo?!
suc6!!
kweet namelijk niet of het nut heeft..za kan toch nix doen?
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 17:39
utopian me
utopian me is offline
ze kan jou je fjiner laten voelen (praten met iemand die je vertrouwt), en dat is ook precies waar ze voor is toch?
Oud 28-08-2002, 17:50
framboosje
framboosje is offline
Citaat:
shy girl schreef:

kweet namelijk niet of het nut heeft..za kan toch nix doen?

ze kan toch gewoon naar je luisteren, je een beter gevoel geven?? kweetnieja..
Met citaat reageren
Oud 28-08-2002, 21:32
moenbase
moenbase is offline
ik denk dat het meer wél zal helpen, dan dat het niet zou helpen.
Oud 29-08-2002, 15:36
shy girl
shy girl is offline
Ik ben vandaag ff geweest en heb daarna gebeld naar vervangster van mn psych..ik kan maandag ofzow terecht..morgen gaan we allerlei dingen doen met nieuwe klas..de mentor is daar ook bij, ik heb gewoon nu al debehoeft emet hem te praten...is dit normaal???k durf natuurlijk niet op em af testappe..k weet niet of hij weet van mn problemen....maybe wel. Ik kan ook zielig i neen hoekje gaan staan , maar dat doe ik toch neit , weet ik nu al..hebben meerderen dat ze veel wille praten met mensen die ze verrtouwen??
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 16:09
black tiger
black tiger is offline
Ik heb ook al meer dan een half jaar contact met mijn counselor. Ik heb ook veel behoefte om met hem te praten. Ik vind dat ook niet gek. Ik vertrouw hem echt volledig, en durf alles met hem te bespreken. En het doet me ook altijd goed als ik met hem praat. En ook niet heel vaak, maar 1 keer in de 6 weken zoiets.
En ik kijk ook altijd uit naar die gesprekken met mijn counselor, gewoon omdat het me goed doet.
Oud 29-08-2002, 16:35
black crow king
black crow king is offline
Citaat:
shy girl schreef:
Ik ben vandaag ff geweest en heb daarna gebeld naar vervangster van mn psych..ik kan maandag ofzow terecht..morgen gaan we allerlei dingen doen met nieuwe klas..de mentor is daar ook bij, ik heb gewoon nu al debehoeft emet hem te praten...is dit normaal???k durf natuurlijk niet op em af testappe..k weet niet of hij weet van mn problemen....maybe wel. Ik kan ook zielig i neen hoekje gaan staan , maar dat doe ik toch neit , weet ik nu al..hebben meerderen dat ze veel wille praten met mensen die ze verrtouwen??

Kijk, de wil en de behoefte om te gaan is er al. Dat is al een hele goede stap. Natuurlijk zijn er meer mensen die de behoefte hebben om er over te praten met een vertrouwenspersoon, de mentor, of iemand anders. Naar mijn mening is dat alleen maar heel erg goed, en vooral een belangrijke keuze die je maakt. Het is beter dan alles opkroppen en dan vervolgens in 'een hoekje te gaan staan' denkend dat je niemand hebt die naar je wil luisteren. Gelukkig is dat bij jou anders, er zijn genoeg mensen om je heen die naar je willen luisteren, en je willen helpen als je ergens mee zit waar je zelf niet uit komt. Durf hen aan te spreken.

Misschien vind je het makkelijker om een brief te schrijven naar hem zodat je het zelf niet hoeft te vertellen, maar hij toch weet hoe het gaat met je, en hoe het gegaan is afgelopen jaar. En waarin je verteld hoe de thuis situatie is.

In iedergeval, succes ermee, en weet ook dat ik voor je klaar sta als je iets van me nodig hebt.

greetz

-black crow king-
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten