Oud 25-08-2002, 17:53
L!Z
L!Z is offline
Weet er iemand of het mogelijk is van 4 havo naar 5 VWO te gaan?? Zo ja: welke cijfers moet je ervoor hebben?? Eigenlijk denk ik dat het niet kan ivm de 2e fase.. maar ja weet het niet zeker
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-08-2002, 18:00
Verwijderd
4 havo -----> 5 vwo kan niet, je moet dan eerst 5 havo doen, en dan kan je naar *ik geloof* 5 vwo
maar misschien kan je ook wel van 4 havo naar 4 vwo
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 18:34
Balance
Balance is offline
nee kan niet. je kan niet eens van 4vwo naar 5havo!! (dan moet je eerst 4 havo gaan doen) dus laat staan van 4 havo naar 5vwo!!
Oud 25-08-2002, 20:27
alpha
alpha is offline
Er zijn altijd wel scholen die uitzonderingen maken. Officieel mag het echter niet.

Als je in aanmerking wil komen voor zo'n uitzondering moet je wel hele goede cijfers hebben lijkt me.
Overigens kon je officieel in het oude systeem ook niet van 4 havo naar 5 vwo.
Oud 25-08-2002, 20:30
rodina
rodina is offline
Tis niet mogelijk. Je mist de basis van ath. 4... Misschien dat 't zou kunnen als blijkt dat jij uitzonderlijk hoge cijfers hebt, en evt. bereid bent om wat bijles ofzow te nemen.
Oud 25-08-2002, 20:58
Verwijderd
Da's niet mogelijk volgens mij, maar je kan bij ons op school wel van 4 havo naar 4 vwo overstappen. Maar dan moet je dacht ik wel een of ander vak inhalen...
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:02
Verwijderd
Citaat:
Duckje schreef:
Da's niet mogelijk volgens mij, maar je kan bij ons op school wel van 4 havo naar 4 vwo overstappen. Maar dan moet je dacht ik wel een of ander vak inhalen...
dat denk ik ook ja, op havo kan je kiezen of je duit1 duits12 frans1 of frans12 wil. op vwo heb je standaart duits1 en frans1, en de duis/frans 1 op havo is duits/frans2 op vwo, dus va die talen moet je wel wat inhalen, en verder heb je, als je op havo N&G/N&T had, en dan op vwo natuurstroom gaat doen, ook geschiedenis gemist
Dus je moet wel wat vakken inhalen. Ik weet alleen niet precies wat
Met citaat reageren
Oud 25-08-2002, 21:16
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:

dat denk ik ook ja, op havo kan je kiezen of je duit1 duits12 frans1 of frans12 wil. op vwo heb je standaart duits1 en frans1, en de duis/frans 1 op havo is duits/frans2 op vwo, dus va die talen moet je wel wat inhalen, en verder heb je, als je op havo N&G/N&T had, en dan op vwo natuurstroom gaat doen, ook geschiedenis gemist
'k snap niet veel van je uitleg, sorry
Heb ik het goed als ik zeg dat je als je van 4havo naar 5 vwo gaat, je dan frans 1 en duits 1 moet hebben? Moet je niet ook een duits/frans 2 doen? En kcv?
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 07:29
Verwijderd
Citaat:
Duckje schreef:

'k snap niet veel van je uitleg, sorry
Heb ik het goed als ik zeg dat je als je van 4havo naar 5 vwo gaat, je dan frans 1 en duits 1 moet hebben? Moet je niet ook een duits/frans 2 doen? En kcv?
ja, sorry, beetje vaag uitgelegt.
maar op vwo heb je verplicht frans1/duits1, en ik geloof dat er ook wel pakketten zijn zonder ook nog frans2/duits2 erbij, maar ik weet niet of die pakketten per school verschillend zijn, en of jij dan ook niet per se duits2/frans2 erbij hoeft.
en kcv... daar weet ik niks van, ik ken alleen ckv

en van 4havo kan je niet naar 5vwo, dan moet je *denk ik* naar 4vwo (met al die extra vakken)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 09:05
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:

maar op vwo heb je verplicht frans1/duits1, en ik geloof dat er ook wel pakketten zijn zonder ook nog frans2/duits2 erbij, maar ik weet niet of die pakketten per school verschillend zijn, en of jij dan ook niet per se duits2/frans2 erbij hoeft.

op de natuurstroom heb je waarschijnelijk genoeg keuzes zonder frans en/of duits 2
btw, frans 1 en duits 1 zijn het onderdeel LEZEN op het vwo. dus niet spreken en luisteren wat je op de havo schijnt te hebben.

kcv (=klassieke culturele vorming.. ofzoiets ) heb je alleen verplicht als je gymnasium doet.

[/B]
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 09:45
Verwijderd
Citaat:
marianne22 schreef:

op de natuurstroom heb je waarschijnelijk genoeg keuzes zonder frans en/of duits 2
btw, frans 1 en duits 1 zijn het onderdeel LEZEN op het vwo. dus niet spreken en luisteren wat je op de havo schijnt te hebben.

kcv (=klassieke culturele vorming.. ofzoiets ) heb je alleen verplicht als je gymnasium doet.
ook weer wakker?
hoe laat moet jij vandaag naar school? ook 13.15?

en kcv is idd klassieke culturele vorming, ik weet alleen niet wat het vak zelf inhoudt
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 09:56
Verwijderd
van 5 havo mag je alleen naar 4 vwo, dus niet eens naar 5 vwo...
Gek geregeled he, bij die tweede fase? Ben er een beetje tegen ook, is heel moeilijk om na je havo diploma nog snel je vwo diploma te halen... op de normale manier doe je er 3 jaar over...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 18:33
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Andijvie schreef:
van 5 havo mag je alleen naar 4 vwo, dus niet eens naar 5 vwo...
Gek geregeled he, bij die tweede fase? Ben er een beetje tegen ook, is heel moeilijk om na je havo diploma nog snel je vwo diploma te halen... op de normale manier doe je er 3 jaar over...
Bij mij op school mag je wel van 5 havo naar 5 vwo.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2002, 18:56
Smiley_Knorretje
Smiley_Knorretje is offline
Citaat:
vleermuissie schreef:

Van 4 havo naar 4 vwo kan toch altijd
Dan begin je gewoon opnieuw aan het begin van het studiehuis
Oud 27-08-2002, 11:05
Verwijderd
Ik weet het niet maar het lijkt me echt ONmogelijk
Bij ons moet je van 5 HAVO eerst naar 5 VWO bijvoorbeeld
Met citaat reageren
Oud 27-08-2002, 11:11
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:

en kcv is idd klassieke culturele vorming, ik weet alleen niet wat het vak zelf inhoudt
IK heb 2 jaar KCV gehad,
het is zoiets als CKV maar dan alles in verband met de klassieke oudheid. Alles van die tijd ie je in onze tijd terug vindt, ook kom je veel met kunst in aanraking vooral renaissance en barok en bouwkunst ( in ROme voornamelijk) Je moet ook handelingsdelen doen maar niet van die belachelijke opdrachten als bij CKV
Meeste mensen vinden het niet zo bijzonder leuk, ik vond dat wel meevallen
We zijn twee keer naar de film geweest, naar de opera, naar XAnten (Duitsland) naar Amsterdam (Paleis op de Dam) en Dordrecht (tentoonstelling)
Eind vorig jaar zijn we voor KCV met zn allen naar Rome geweest
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 18:15
L!Z
L!Z is offline
thanxx voor jullie reacties maar omdat het op elke school anders is heb ik het ff gevraagd en bij ons kan je dus alleen met je havo diploma naar 5 vwo en hoef je niet eerst naar de 4e ofzo maar ja
Met citaat reageren
Oud 29-08-2002, 19:30
Sommetje
Sommetje is offline
Nee, dat kan niet. Je kan wel van 4h naar 4vwo.
Oud 30-08-2002, 10:17
miekmuis
miekmuis is offline
Bij mij zit een meisje in de klas die van 5vwo naar 4 havo moest omdat ze neit door naar 5 havo kon
Oud 31-08-2002, 12:56
Demi
Demi is offline
Je kan echt wel gewoon van 5 Havo naar 5 Vwo hoor!
Dat ben ik ook aan het doen op dit moment en ik heb er totaal geen moeite mee.
Bij de meeste vakken heb ik juist een gigantische voorsprong!
En je hebt al ervaring met examens enzo dat scheelt ook wel, dusse dat moet wel gaan.
Van 4h naar 5v lijkt me wel moeilijk.... Maar er is wel een jongen die het gedaan heeft maar dan moet je wel hele goede cijfers hebben op de havo.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten