Oud 07-09-2002, 19:05
star9
star9 is offline
Eigenlijk weet ik wel dat ik belangrijk ben voor m'n vriend, maar soms twijfel ik heel erg. Misschien terecht, misschien ook niet. Daarom wil ik graag weten wat jullie ervan vinden.

Over het algemeen laat hij me vaak weten dat hij me lief vindt, etc etc. Maar bijvoorbeeld gisteravond, was ik iets aan t vertellen over een vriendin van mij, en hij ging er totaal niet op in, terwijl ik het gesprek duidelijk 'open' liet liggen. Oftewel, ik vertelde dat ze een nieuwe opleiding deed, en hij vroeg totaal niet welke opleiding. Nou hoeft hij haar heus niet de hemel in te prijzen, maar zo lijkt hij totaal niet geïnteresseerd in mijn eigen leven zeg maar.

Verder had hij me iets beloofd wat hij niet na kwam. Nu moet ik eerlijk zeggen dat dat deels ook door mij kwam, dus niet alle schuld ligt bij hem.

Maar soms heb ik het idee dat ik er een beetje bijhang. Niet dat hij me alleen ziet als het hem uitkomt, maar soms heb ik t gevoel dat ik zeg maar alleen 'handig ben om te hebben'. Niet voor de sex, maar zodat hij een vriendin heeft. (soort statussymbool).

Ik hou ontzettend veel van hem, en als ik deze twijfels met hem deel, begint hij bijna te huilen omdat hij me absoluut niet kwijt wil. Ik geloof hem ook echt, want hij knuffelt me dan ontzettend stevig en laat echt zien dat hij me niet kwijt wil. Hij is dan ontzettend verdrietig en laat me echt voelen dat hij van me houdt.
Maar waarom heb ik dan soms toch t idee dat ik erbij 'hang'?

Ik vraag hem absoluut niet om te kiezen tussen bijvoorbeeld zijn vrienden en mij. Vind ik onzin.

Misschien zit t tussen mn oren, misschien is t morgen over, maar ik zit er echt heel erg mee. Jammer genoeg kan mn vriend me mogen niet zien, omdat hij vanavond uitgaat en morgen huiswerk heeft. Tijd voor mij heeft hij dan dus niet, daar kan hij op zich niets aan doen. Maar juist nu heb ik die bevestiging zo hard nodig.

Wie herkent dit?

Liefs,

Star9
Oud 07-09-2002, 23:29
Ji Sung Dennis
Ji Sung Dennis is offline
Het is heel goed dat ieder zijn eigen leventje heeft natuurlijk, niets mis mee. Misschien was hij die dag een beetje "afwezig" had hij iets meegemaakt die dag ofzo? Was hij die avond heel de tijd wat minder geintresseerd of alleen bij dat verhaal van je vriendin? Als jullie morgen elkaar niet zien, heeft hij dan wel tijd om te bellen of een lief smsje te sturen? Allemaal dingetjes die misschien je vragen bevestigen

Citaat:
Misschien zie je dus gewoon dingen die er niet zijn....? Elke relatie heeft zijn ups en downs natuurlijk, dus je moet niet achter elk klein dingetje iets achter gaan zoeken. Okè, het is moeilijk als je onzeker bent... Ik hoop dat ik je een beetje gerustgesteld heb
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 10:11
whizzer
whizzer is offline
Denk dat ie weles moe is ofzow....., kbedoel, dan is ie een beetje afwezig lijkt me, of misschien is dat wel gewoon beetje zijn manier van doen mar dat zul jij wel het beste weten.....

Ik zou me er niet te druk om maken als ik jou was.....
Oud 08-09-2002, 15:28
star9
star9 is offline
Ik wil misschien een week rust..
geen contact..
nadenken..

Misschien zie ik idd spoken..
zou kunnen.
feit blijft dat ik me heel erg onrustig en verdrietig voel..
Oud 08-09-2002, 16:12
Angeles
Angeles is offline
Dat is misschien wel even beter, ja. Of het waar is waar je bang voor bent, dat kunnen wij niet beoordelen, hoewel het mij heel sterk lijkt dat je niet belangrijk voor hem bent. Misschien gaat hij af en toe wat onverschillig met je om en daar komt nog bij dat jij iemand bent die er echt heel veel energie insteekt en dat onbewust misschien ook terugverwacht - maar niet iedereen is zo. Dat wil niet betekenen dat hij de relatie niet belangrijk vindt. Als je je ergens aan stoort, bijvoorbeeld dat hij niet naar je verhaal luistert, kun je het beter op dat moment gewoon zeggen en je niet achteraf af gaan vragen waarom hij helemaal niet geïnteresseerd overkomt.

Sterkte in elk geval ermee en als je je zo voelt is een nadenk-pauze misschien wel goed voor je. Maar hou je twijfels en je ergernissen in elk geval niet voor je, hij kan ook geen gedachten lezen. Zeg gewoon wat er op dat moment echt gebeurt ('Ik heb de indruk dat je helemaal niet naar me luistert') inplaats van echt belangrijke dingen te insinueren ('Ben ik niet belangrijk voor je?'). Dat laatste schrikt alleen maar af en dat is niet goed voor de communicatie.

Succes.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 18:34
Kayla
Kayla is offline
Ik heb presies hetzelfde op het moment en dacht ook aan een weekje rust.
Vind het wel heel moeilijk om een weekje rust te nemen.(geen contact etc.)Ik zie hem namelijk elke dag wel wat uurtjes.
Mijn vriend is ook lief en alles maar ook vaak erg ongeinterreseerd.Dat hij met andere dingen bezig is terwijl ik bij hem ben enz.(tekenen enz.)
Weekje rust lijkt me i.i.g wel het verstandigste.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 18:43
star9
star9 is offline
Citaat:
Angeles schreef:
<knip>

Ik ben idd iemand die veel energie in n relatie steekt, maar ik verwacht dat zeker niet terug van hem. Ik zit gewoon zo in elkaar dat ik wat vaker aan kleine dingetjes denk.

Dat van die vriendin heb ik tegen hem gezegd (op dat moment), en toen ging hij er tegenin. Achteraf vond hij dat ik idd gelijk heb. (niet dat het mij erom gaat dat ik persé gelijk wil hebben, maar je snapt me wel denk ik.)

Ik weet nog niet wat ik wil, ga vanavond in ieder geval langs om te praten, en dan zie ik wel weer verder.
Het lijkt meer alsof hij niet geïnteresseerd is in mijn leven naast hem zeg maar.. hij hoeft niet alles boeiend te vinden, maar als ik met iets bezig ben wat voor mij heel belangrijk is, vind ik het toch redelijk normaal dat hij soms eens informeert of gewoon normaal reageert als ik er over begin..
Oud 08-09-2002, 18:48
Verwijderd
Hoi Wendy,

Citaat:
star9 schreef:
Maar bijvoorbeeld gisteravond, was ik iets aan t vertellen over een vriendin van mij, en hij ging er totaal niet op in, terwijl ik het gesprek duidelijk 'open' liet liggen.
Je kan niet verwachten dat hij altijd alles boeiend vindt wat jij vertelt.

Citaat:
Nou hoeft hij haar heus niet de hemel in te prijzen, maar zo lijkt hij totaal niet geïnteresseerd in mijn eigen leven zeg maar.
Je vertelde over een vriendin. Hoe zit het als je over jezelf vertelt?

Citaat:
Verder had hij me iets beloofd wat hij niet na kwam. Nu moet ik eerlijk zeggen dat dat deels ook door mij kwam, dus niet alle schuld ligt bij hem.
Dat doen mensen wel vaker. Het hoeft dus niet zoveel te betekenen..

Citaat:
Omdat je nogal gevoelig bent. Soms is het goed jezelf een beetje te remmen.

Hoe is 't trouwens met zijn gezondheid?

Groetjes,
Marc
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 18:54
star9
star9 is offline
Citaat:
******** schreef:
Hoi Wendy,

Je kan niet verwachten dat hij altijd alles boeiend vindt wat jij vertelt.

Je vertelde over een vriendin. Hoe zit het als je over jezelf vertelt?

Dat doen mensen wel vaker. Het hoeft dus niet zoveel te betekenen..

Omdat je nogal gevoelig bent. Soms is het goed jezelf een beetje te remmen.

Hoe is 't trouwens met zijn gezondheid?

Groetjes,
Marc
Hij hoeft ook niet alles boeiend te vinden, maar dan moet hij dat ook niet van mij verwachten als hij vertelt over iets wat mij niet boeit. Die vriendin is belangrijk voor mij, dus een ietsiepietsie interesse vind ik wel op zn plaats. Bovendien, als ik iets te melden heb over haar wat wat pikanter is, dan hangt ie aan mn lippen..

Als ik over mezelf vertel, ligt eraan wat het is. Maar als ik bezig ben met iets wat voor mij heel belangrijk is (en dan heb ik t niet over dat ik n tas heb gekocht, maar n belangrijk project ofzo), dan luistert ie soms half of gewoon niet.

Dat ie iets niet nakwam is ook geen ramp, maar dat alles bij elkaar was iets teveel. Daarom heb ik t vermeld, normaal had ik er geen punt van gemaakt, denk ik.

Je bedoelt die uitslag?
Goed, nu heb ik t alleen. Was niet door medicatie, maar een gemene bacterie. Kwamen we alleen pas achter toen zijn ouders terugkwamen van vakantie en zijn moeder t ook had gehad.
Oud 08-09-2002, 18:59
Verwijderd
Citaat:
star9 schreef:
Bovendien, als ik iets te melden heb over haar wat wat pikanter is, dan hangt ie aan mn lippen..
Typisch De mens, het roddelbeest

Citaat:
Als ik over mezelf vertel, ligt eraan wat het is. Maar als ik bezig ben met iets wat voor mij heel belangrijk is (en dan heb ik t niet over dat ik n tas heb gekocht, maar n belangrijk project ofzo), dan luistert ie soms half of gewoon niet.
Ai, da's wel minder. Een beetje aandacht mag hij wel schenken wanneer het voor jou belangrijk is.

Citaat:
Dat ie iets niet nakwam is ook geen ramp, maar dat alles bij elkaar was iets teveel. Daarom heb ik t vermeld, normaal had ik er geen punt van gemaakt, denk ik.
Zolang het niet vaker voorkomt.

Citaat:
Je bedoelt die uitslag?
Goed, nu heb ik t alleen. Was niet door medicatie, maar een gemene bacterie. Kwamen we alleen pas achter toen zijn ouders terugkwamen van vakantie en zijn moeder t ook had gehad.
Geen idee waar je het nu over hebt

Ik had alleen een tijd geleden op Fok! - waar ik soms ook kom - iets gelezen over dat hij niet naar de dokter wou enzo (Astma?)..
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 18:59
Angeles
Angeles is offline
Je kunt best naar iemand luisteren, ook al vind je het niet altijd even interessant wat de ander vertelt. Dat heet 'een luisterend oor zijn voor de ander' en dat hoort ook bij een relatie. Als je heel overduidelijk ongeïnteresseerd zit te doen of afwezig bent dan ben je op dat moment dus géén luisterend oor. Je kunt niet alleen luisteren als je partner met een of ander sensatieverhaal op de proppen komt. Wendy wil dat gewoon even kwijt en dan is het een verdomd kleine moeite om eventjes te luisteren.

En Wendy, zoals ik al zei, jij steekt heel veel tijd en energie in je relatie en dat is zeker prijzenswaardig, maar niet iedereen is daar zo gedreven in als jij. Omdat je zelf wel zo bent verwacht je dat misschien onbewust wel terug (daarom voelt je vriend zich misschien ook soms wat ongemakkelijk bij die cadeaus, zoals in die topic van een paar dagen geleden stond). Jullie hebben al een hele tijd een relatie en natuurlijk moet je boeiend voor elkaar blijven, maar jij staat voortdurend op scherp en bent altijd bezig met leuke dingen voor hem te organiseren. Hij houdt dat misschien niet voortdurend vol, maar voelt wel aan dat jij teleurgesteld bent als hij het niet doet. En dat kan botsen.

Dus soms heeft het ook zin om je verwachtingen een beetje bij te stellen en je te realiseren dat hij ook heus niet zulke hoge verwachtingen van jou heeft. Ontspan soms maar een beetje, dat mag best.
Met citaat reageren
Oud 08-09-2002, 19:07
star9
star9 is offline
Citaat:
******** schreef:

Geen idee waar je het nu over hebt

Ik had alleen een tijd geleden op Fok! - waar ik soms ook kom - iets gelezen over dat hij niet naar de dokter wou enzo (Astma?)..
Haha,
ja en is toch geweest,
en toen naar de dokter, medicijnen gekregen, en toen uitslag dus wij legden de link tussen medicatie en uitslag.
Was dus niet zo.

Zo duidelijk?
Oud 08-09-2002, 19:10
star9
star9 is offline
Citaat:
Angeles schreef:

En Wendy, zoals ik al zei, jij steekt heel veel tijd en energie in je relatie en dat is zeker prijzenswaardig, maar niet iedereen is daar zo gedreven in als jij. Omdat je zelf wel zo bent verwacht je dat misschien onbewust wel terug (daarom voelt je vriend zich misschien ook soms wat ongemakkelijk bij die cadeaus, zoals in die topic van een paar dagen geleden stond). Jullie hebben al een hele tijd een relatie en natuurlijk moet je boeiend voor elkaar blijven, maar jij staat voortdurend op scherp en bent altijd bezig met leuke dingen voor hem te organiseren. Hij houdt dat misschien niet voortdurend vol, maar voelt wel aan dat jij teleurgesteld bent als hij het niet doet. En dat kan botsen.

Dus soms heeft het ook zin om je verwachtingen een beetje bij te stellen en je te realiseren dat hij ook heus niet zulke hoge verwachtingen van jou heeft. Ontspan soms maar een beetje, dat mag best.
Die verrassingen enzo doe ik niet om aan zijn volwachtingen te voldoen he, doe ik puur omdat ik t leuk vind. Tis niet zo dat ik gestresst loop te doen als ik geen verrassing gepland heb staan.
Ik snap wel wat je bedoelt.

Maar volgens mij verwacht ik echt niets terug. Zeker niet bewust en volgens mij ook niet onbewust. Zijn aanwezigheid eens in de zoveel dagen is genoeg. Maar misschien heb je ook wel gelijk hoor..
Oud 08-09-2002, 19:11
Angeles
Angeles is offline
Nou ja, in elk geval denk ik niet dat je onbelangrijk voor hem bent. Als hij niet naar je luistert zou ik er als ik jou was gewoon iets van zeggen en niet achteraf gaan piekeren. Meestal kun je de dingen het beste gewoon vragen, duidelijkheid is heel fijn, dat scheelt je een hoop getob.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten