Advertentie | |
|
![]() |
|
Hallo. Ik zie dat je nogal skeptisch tegenover ki staat, je zegt dat ki niet bestaat maar je kunt dat niet bewijzen. Ik geloof in ki en heb daarom ook deze topic geopent om meer informatie te krijgen over ki, niet om skeptische teksten te lezen van jou, want dat interreseert me geen ruk. Maar dat lijkt me nogal moeilijk om kokend water te manipuleren. Mij lukt zoiets echt niet. Volgens mij zijn er twee mogelijkheden bij jou: 1. Of je hebt heel sterke denkkracht, of 2. Je hebt een geest die heel gemakkelijk te manipuleren is. Verder Ki Fighter, aangezien dat jij net als mij wel gelooft. Weet je nog goeie meditatie-tips?
|
Hoi Hardcore, het is al een tijdje geleden dat ik iemand heb ontmoet op het forum die ook Ki-beoefenaar is. Maar goed, meditatie-tips heh? Uhm, stel dat je niet goed in rust komt dan kun je dit als volgende doen: Stel voor dat je hoofd hol van binnen is met daarin propjes papier die gedachten moeten voorstellen, deze gedachte dwarrelen wat rond in jou hoofd. Nu doe je als volgt, stel voor dat er een grote prullebak in je hoofd is, nu verdwijnen al die propjes papier (gedachte) in de prullebak, als heel je hoofd leeg is dan sluit je de prullebak en gaat weer door met het rustig worden. Ik ben nu de laatste tijd bezig met Tai Chi oefeningen (gezellig) en daar staat er ook eentje bij van staande-meditatie. Gaat als volgt: Ga met je voeten schouderbreedte staan met je tenen recht naar voren. Houd je benen zo dat ze niet op slot staan maar een beetje gebogen. Houd je armen ook een beetje gebogen langs je lichaam. En stel als laatste voor dat je hoofd aan een draad hangt. Nu doe je gewoon rustig buikademhalingen, en na een tijdje zul je merken dat je bovenlichaam helemaal relaxt is en dat het lijkt alsof je geen één spiertje meer aanspant, het onderlichaam bij mij is nog niet helemaal relaxt, maar dat komt ook nog wel. Je kunt dus perfect staand mediteren als heel je lichaam licht aanvoelt en relaxt. Ik hoop dat ik zat tips heb gegeven, succes.
||
Citaat:
Bewijs van hoe goed je jezelf voor de gek kunt houden als je niet (skeptisch) nadenkt.
||
Citaat:
|
dieper concentreren....
mja, ik mediteer altijd ook door me een woelig stuk water voor te stellen, te synchroniseren met alles in mijn kop, en dan proberen vlak te maken. Enige verschil hier was dat ik ogen open had en keek naar een echt bewegend stuk water.
||
Citaat:
|
![]() |
|
hmm.....zitten wel erg skeptische stukkies bij hiero. hey Rerisen Phoenix, ik wil niet heel vervelend doen, maar ik heb zo ut ideej dat jij niet alwetend ben. Dat jij niet geloofd mag, en ik ga ook zeker niet zegguh dat je ongelijk hebt, maar andersom ga`k ook niet zegguh dat de ki-beoefenaars ongelijk hebben. Beide valt niet te bewijzen, dus beide is mogelijk, aan iedereen individueel om te geloven wat hij/zij zelf wil. Kortom, ik val je egt niet aan op je mening, diej mag je hebben, diej mag je uiten, maar zolang het geen feit is, hoeven andere het daar niet mee eens te zijn. miljoenen mensen op deze aarde geloven in god, ik niet, zij dwingen mij niet te geloven, ik dwing hun niet om die god te vergeten. Iedereen heb een eigen leven en doet ermee wattie wil (zolang het binnen bepaalde regels blijft). Laat dan dus ook de mensen die een eigen mening hebben in hun waarde, ipv ze allemaal te gaan afzeiken en jou geloof overal op te dringen.
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|