Oud 14-09-2002, 15:17
Hardcore
Hardcore is offline
Haai ik beoefen Ki al sinds een lange tijd. Ik kan de energie voelen stromen, en met de ki bal zit ik denk ik nog een beetje fout. Dat komt omdat ik bang ben een placebo gemaakt te hebben dan een echte. Kan iemand me alsjeblieft helpen?
Oud 14-09-2002, 15:23
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Hoi mischien dat ik je verder kan helpen omdat ik hetzelfde probleem had als jou. Ik dacht ook eerst een placebo te hebben maar dat is allang opgelost. Kijk ik heb van mezelf geleerd om nooit op de druk te letten bij een ki bal, dit is me altijd goed gelukt en de druk kwam vaneigens. Maar nu had ik een techniek gehoord van iemand waardoor je zeker wist dat je een echte bal maakte in plaats van een placebo. Gaat als volgende: Maak je hoofd leeg en houd je handen zo alsof je een bal vasthoud, stuur energie naar je handen en vorm deze als een bal, maar als je dat doet moet je je handen om de bal heenbewegen, dus in alle standen moet je energie aan de bal geven. In het begin is het ff wennen, maar snel voel je resultaat ookal heb je je handen in de raarste positie, en zo weet je dus ook dat je geen placebo hebt. Maar een mooie energie bal. Succes.
Oud 14-09-2002, 15:41
Hardcore
Hardcore is offline
Ok bedankt, ik zal het meteen proberen!
Oud 14-09-2002, 15:43
Hardcore
Hardcore is offline
Maar even iets anders. Ook actief Hardcore-fan?
Oud 14-09-2002, 16:51
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Hardcore schreef:
Maar even iets anders. Ook actief Hardcore-fan?
Jazekers, elke dag alleen maar Hardcore!!!!!!!!!!!!!
Oud 14-09-2002, 21:05
Rerisen Phoenix
Rerisen Phoenix is offline
Citaat:
Hardcore schreef:
Haai ik beoefen Ki al sinds een lange tijd. Ik kan de energie voelen stromen, en met de ki bal zit ik denk ik nog een beetje fout. Dat komt omdat ik bang ben een placebo gemaakt te hebben dan een echte. Kan iemand me alsjeblieft helpen?
Gefeliciteerd. Je hebt de echtst mogelijke ki-ball gemaakt. Verder dan placebo is namelijk niet mogelijk gezien ki niet bestaat.

Doet me aan experiment denken dat ik deed.
Ik liet een pannetje water koken en meette precies hoeveel water er in zat en er per minuut verdampte. Ik ging ervoor zitten in soort meditatieve staat en concentreerde me erop totdat ik het niet meer zag koken... zodat het gewoon vlak water was waar geen damp van kwam. Toen onderbrak ik heel plotseling meditatie en het water zag er spontaan weer kokend uit. Controle achteraf toonde ook aan dat het water gedurende die 10 minuten moet hebben gekookt.
==> er zijn geen grenzen aan zelfmisleiding... ki is dat dus allerhoogstwaarschijnlijk dus ook. Alles laat zich perfect verklaren op die manier. Bovendien, als ik twee mensen die elkaar niet kennen en wel beiden 'ki-master' zijn vraag hoe het werkt en wat ze doen dan geven ze afwijkende scenario's e.d. - incompatible met elkaar tenzij het zelfmisleiding is
Oud 15-09-2002, 08:57
Hardcore
Hardcore is offline
Hallo. Ik zie dat je nogal skeptisch tegenover ki staat, je zegt dat ki niet bestaat maar je kunt dat niet bewijzen. Ik geloof in ki en heb daarom ook deze topic geopent om meer informatie te krijgen over ki, niet om skeptische teksten te lezen van jou, want dat interreseert me geen ruk. Maar dat lijkt me nogal moeilijk om kokend water te manipuleren. Mij lukt zoiets echt niet. Volgens mij zijn er twee mogelijkheden bij jou: 1. Of je hebt heel sterke denkkracht, of 2. Je hebt een geest die heel gemakkelijk te manipuleren is. Verder Ki Fighter, aangezien dat jij net als mij wel gelooft. Weet je nog goeie meditatie-tips?
Oud 15-09-2002, 09:10
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Hoi Hardcore, het is al een tijdje geleden dat ik iemand heb ontmoet op het forum die ook Ki-beoefenaar is. Maar goed, meditatie-tips heh? Uhm, stel dat je niet goed in rust komt dan kun je dit als volgende doen: Stel voor dat je hoofd hol van binnen is met daarin propjes papier die gedachten moeten voorstellen, deze gedachte dwarrelen wat rond in jou hoofd. Nu doe je als volgt, stel voor dat er een grote prullebak in je hoofd is, nu verdwijnen al die propjes papier (gedachte) in de prullebak, als heel je hoofd leeg is dan sluit je de prullebak en gaat weer door met het rustig worden. Ik ben nu de laatste tijd bezig met Tai Chi oefeningen (gezellig) en daar staat er ook eentje bij van staande-meditatie. Gaat als volgt: Ga met je voeten schouderbreedte staan met je tenen recht naar voren. Houd je benen zo dat ze niet op slot staan maar een beetje gebogen. Houd je armen ook een beetje gebogen langs je lichaam. En stel als laatste voor dat je hoofd aan een draad hangt. Nu doe je gewoon rustig buikademhalingen, en na een tijdje zul je merken dat je bovenlichaam helemaal relaxt is en dat het lijkt alsof je geen één spiertje meer aanspant, het onderlichaam bij mij is nog niet helemaal relaxt, maar dat komt ook nog wel. Je kunt dus perfect staand mediteren als heel je lichaam licht aanvoelt en relaxt. Ik hoop dat ik zat tips heb gegeven, succes.
Oud 15-09-2002, 09:21
Rerisen Phoenix
Citaat:
Hardcore schreef:
Hallo. Ik zie dat je nogal skeptisch tegenover ki staat, je zegt dat ki niet bestaat maar je kunt dat niet bewijzen. Ik geloof in ki en heb daarom ook deze topic geopent om meer informatie te krijgen over ki, niet om skeptische teksten te lezen van jou, want dat interreseert me geen ruk. Maar dat lijkt me nogal moeilijk om kokend water te manipuleren. Mij lukt zoiets echt niet. Volgens mij zijn er twee mogelijkheden bij jou: 1. Of je hebt heel sterke denkkracht, of 2. Je hebt een geest die heel gemakkelijk te manipuleren is. Verder Ki Fighter, aangezien dat jij net als mij wel gelooft. Weet je nog goeie meditatie-tips?
Dat water was dus ook niet gemanipuleerd - ik dacht dat alleen maar te zien. Maar ik kon achteraf aantonen dat er niks was gebeurd.
Bewijs van hoe goed je jezelf voor de gek kunt houden als je niet (skeptisch) nadenkt.
Oud 15-09-2002, 11:17
Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Rerisen Phoenix schreef:

Dat water was dus ook niet gemanipuleerd - ik dacht dat alleen maar te zien. Maar ik kon achteraf aantonen dat er niks was gebeurd.
Bewijs van hoe goed je jezelf voor de gek kunt houden als je niet (skeptisch) nadenkt.
Nou dat lukt mij dus echt niet, ik heb het geprobeerd met een riviertje waar het water golvde, nou dat lukt me echt niet om het anders te zien.
Oud 15-09-2002, 13:27
Rerisen Phoenix
dieper concentreren....

mja, ik mediteer altijd ook door me een woelig stuk water voor te stellen, te synchroniseren met alles in mijn kop, en dan proberen vlak te maken.

Enige verschil hier was dat ik ogen open had en keek naar een echt bewegend stuk water.
Oud 15-09-2002, 15:18
bonsai
bonsai is offline
Citaat:
Hardcore schreef:
Ki geeft je energie, wat maakt het dan uit of het een placebo of een echte is, als het je maar energie geeft, en dat doet een placebo net zo goed
Oud 16-09-2002, 21:59
Yule
Yule is offline
hmm.....zitten wel erg skeptische stukkies bij hiero. hey Rerisen Phoenix, ik wil niet heel vervelend doen, maar ik heb zo ut ideej dat jij niet alwetend ben. Dat jij niet geloofd mag, en ik ga ook zeker niet zegguh dat je ongelijk hebt, maar andersom ga`k ook niet zegguh dat de ki-beoefenaars ongelijk hebben. Beide valt niet te bewijzen, dus beide is mogelijk, aan iedereen individueel om te geloven wat hij/zij zelf wil. Kortom, ik val je egt niet aan op je mening, diej mag je hebben, diej mag je uiten, maar zolang het geen feit is, hoeven andere het daar niet mee eens te zijn. miljoenen mensen op deze aarde geloven in god, ik niet, zij dwingen mij niet te geloven, ik dwing hun niet om die god te vergeten. Iedereen heb een eigen leven en doet ermee wattie wil (zolang het binnen bepaalde regels blijft). Laat dan dus ook de mensen die een eigen mening hebben in hun waarde, ipv ze allemaal te gaan afzeiken en jou geloof overal op te dringen.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten