Advertentie | |
|
![]() |
|
denk ik aan een zondagmiddag
misschien kun je 'een' weglaten? Verder vind ik hem leuk, lekker om te lezen, gewoon beetje vrolijk, niet te diep, niet te moeilijk, en je einde is erg goed ![]()
||
![]() |
Citaat:
Dit laat enige ruimte voor de dichter, maar ook voor de lezer. Zeker hier, de gedichten worden slechts in letters gegeven. "denk ik aan een zondagmiddag" past om bovenstaand verhaal volgens mij wél in het metrum, en Gothic hanteerdt een "komma-en" ![]()
|
Ik word er echt helemaal vrolijk van, het is net zo'n lente gevoel die me bij het lezen aanspreekt. De rijm had net ff wat beter gekund. Maar dat wist je vast al van de vorige reacties. Toch vond ik het een leuk gedicht.
|
Dit is een nieuwe versie: kleine aanpassingen, misschien dat het ritme zo iets beter klopt?
~ Gegeven leven ~ Starend over diepe wat’ren sta ik aan de oeverkant Met in mijn hoofd de hoge golven denk ik verdrietig aan de dag Toen mijn eens zo onverlaten zo normaal en ook weer niet Op zondagmiddag in de regen mijn wereldje mezelf verliet Uit de wolken valt de regen en toch ergens schijnt de zon dat ik dacht dat leven normaal was maar het opeens opnieuw begon Starend over diepe wat’ren lach ik naar de overkant Met in mijn hoofd het gladde water denk ik blij aan haar warme lach Die mij opeens mijn leven gaf
Laatst gewijzigd op 20-09-2002 om 07:46. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() *heeft nog iets veranderd aan gedicht*
||
Citaat:
![]() Verder, ik vond het de vorige keer al mooi, maar ik geloof dat ik iets met waterkanten heb, wat dit ook weer een mooi beeld geeft. Rijmschema is goed, jammer dat je naarmate het einde van het gedicht wat langere zinnen maakt, maar het stoort me opzich niet. Ik weet niet welke ik beter vind, zijn allebei op eigen manier goed ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() ![]() nieuwe versie=ook mooi ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
stenen gooien van de brug Daboman | 38 | 31-05-2005 10:14 | |
Verhalen & Gedichten |
de brug madyliefje | 2 | 27-02-2005 21:54 | |
Verhalen & Gedichten |
[Fantasyverhaal] De Proef van Vijf - Akuñar's Reis Een Tweeling | 74 | 17-09-2004 21:35 | |
Vrije tijd |
Anderlecht wint de topper tegen Club Brugge - Praga Khan - | 17 | 24-12-2001 11:53 | |
Verhalen & Gedichten |
de brug en de rivier liesbeestje | 3 | 26-10-2001 13:36 | |
ARTistiek |
Een zieke engel op weg naar de hemel (aids) murwari | 18 | 29-09-2001 16:20 |