![]() |
|
![]() Doctors create out-of-body sensations Doctors say they have triggered out-of-body experiences in a female patient by stimulating her brain. They believe their work may help to explain mysterious incidents when people report experiences of 'leaving' their body and watching it from above... BRON: http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/2266740.stm Een stap dichter bij de waarheid van het astrale lichaam?
|
![]() |
|
Ow fuck, ding vergeten
![]() leuk idee. En legatus ![]() Geef toe, je liet je ff meeslepen door het verlangen naar een keer iets te zeggen wat deze mensen willen horen en de 'verdroming' van wat je las over dit waardoor je ff niet goed nadacht ![]() Ik merkte het ook. Maar ik train mezelf in het detecteren van dergelijke dingen zodat ze niet meespelen.
||
Citaat:
Ik zou het nooit toelaten dat deze (paranormale) ideeën zouden vervliegen, helaas verwaterd het mysterieuze en dramatische in nogal oppervlakkige en lieflijke ideeën van deze tijd. Uiteindelijk blijft een skeptisch persoon open-minded, maar rationeel.
|
![]() |
Ja in de krant stond ook zoiets op de voorpagina (ik geloo NRC handelsblad)
Toevallig moet ik binnenkort over dat onderwerp een werkstuk maken, maar er stonden zoveel medische termen in, voor een leek geen touw aan vast te knopen. (of ik had een erg vage bui kan ook ) Et lijkt mij nogal moeilijk te controleren en hoewel ik er wel in geloof, heb ik mijn twijfels bij dit soort onderzoeken.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Nee we moeten een werkstuk maken over het verband lichaam en geest. Dus of wij erin geloven of je lichaam en je geest twee aparte delen zijn......(filosofie, geen biologie).
ent.........het lijkt mij nogal moeilijk te controleren of je geest echt iets aparts is dat je lichaam verlaat. Tuurlijk kan je bepaalde reacties van je hersenen meten enz.....Maar wil dat echt zeggen dat je geest uit je lichaam geweest is? Ik geloof dus wel dat dat kan...................maar bewijs lijkt mij moelijk te vinden.
||
Citaat:
Dan kun je ook zeggen dat een persoon met DIS verschillende geesten in z'n hersenen heeft, kun je ook niet 'controleren'. Ik ben wel benieuwd wat de conclusie van je werkstuk is en wat de klas, en leraar, vond van deze speculatie. Een filosofie over het verband tussen lichaam en geest vind ik eigenlijk helemaal niet zo filosofisch, vooral niet als je onderzoek doet op het gebied van de wetenschap om informatie te vinden voor je werkstuk.
|
![]() |
ja als jij et speculeren wilt noemen oke.......
De bedoeling van het werkstuk is dat wij vertellen hoe we ergens over denken. je krijgt kernwoorden en doe daar maar wat mee. Die van ons waren dus lichaam en geest. En als je dan ergens op de voorpagina een artikel ziet staan met de woorde LICHAAM en GEEST in de kop, ga je dat toch even lezen met het oog op dat werkstuk. Met de kernwoorden die we krijgen mogen we dus vertellen hoe we erover denken, dit mag aan de hand van praktijkvoorbeelden, eigen ervaringen of gewoon logische beredeneringen of feiten (die dus in dat artikel vernoemd werden) wat dus NIET wil zeggen dat we ons hele werkstuk over de biologische feiten moeten vertellen. Ik ben niet een of andere wetenschapper, Maar ik vraag me toch wel af hoe je ingodsnaam kan controleren of je geest UIT je lichaam is geweest, snap jij wel hoe dat zou kunnen? dan mag je me dat even utileggen.......ik ben gewoon nieuwsgierig snap? ![]() Je hoort ook wel eens van mensen met een bijna dood ervaring dat twee mensen die elkaar helemaal niet kenden precies hetzelfde meemaakten. hieruit zou je kunnen concluderen dat het wel moet bestaan. Maar er bestaat ook nog de mogelijkheid dat ze allebei hetzelfde verhaal of artikel ooit gelezen hebben over zoiets en bij hun BDE dat helemaal naar boven kwam. Twee mensen onhafhankelijk van elkaar komen met hetzelfde verhaal over geesten en een stem.....enz........Maar je kan er altijd je twijfels bij hebben...............kwestie van nuchter denken en niet alles geloven.
|||
Citaat:
De reden daarvoor is volgens wetenschappers, skeptici en veel gewone mensen van chemische aard, niet van 'geestelijke'. Er zijn genoeg die denken, en sommigen geloven, dat de geest los van het lichaam staat... en welke het is daar proberen we achter te komen. Niks is nog zeker. Citaat:
Maar het interesseert mij ook.
|
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|