Oud 07-10-2002, 11:37
Schuah
Schuah is offline
heey, hoe denk jij over moslims? ik wil graag reacties van alle "soorten" mensen, dus christenen, mensen die nergens in geloven, moslims, mormonen, whatever. Alvast bedankt!
Oud 07-10-2002, 13:07
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Er zijn er te veel die de meute volgen ipv de ware kern van hun geloof...

En nu we toch lekker aan het generaliseren zijn: hetzelfde geldt voor de christenen enz...

Verder wil ik nog even kwijt dat ik dit een vage vraagstelling vind, alsof er zoiets bestaat als "de moslim", dus wat moet je er nou eigenlijk van vinden??? Moet ik mijn mening baseren op die ene turkse buurvrouw van me die altijd lekker hapjes komt brengen, of op één of andere zelfmoordenaar op het nieuws???
Oud 07-10-2002, 13:08
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
Schuah schreef:
ik wil graag reacties van alle "soorten" mensen, dus christenen, mensen die nergens in geloven, moslims, mormonen, whatever. Alvast bedankt!
Ja...willen de mormonen zich hier even melden

whahaha sorry ik kon het niet laten...
Oud 07-10-2002, 15:17
Hardcore
Hardcore is offline
Ikzelf heb niks tegen moslims, alleen sommige ideetjes van hun vind ik aan de rare kant. Zoals het huwelijk, gewoon twee mensen worden bij elkaar gezet en die moeten dan maar trouwen, lijkt mij veel leuker om gewoon iemand uit te kiezen die je leukt vind en kent.
Oud 07-10-2002, 15:19
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
Hardcore schreef:
Ikzelf heb niks tegen moslims, alleen sommige ideetjes van hun vind ik aan de rare kant. Zoals het huwelijk, gewoon twee mensen worden bij elkaar gezet en die moeten dan maar trouwen, lijkt mij veel leuker om gewoon iemand uit te kiezen die je leukt vind en kent.
Uithuwelijking is dus geen "moslim-ideetje"...
Oud 07-10-2002, 15:51
McCaine
McCaine is offline
Laten we deze thread beschouwen als "hoe denk jij over de islam" omdat de vraag anders een beetje pointless is.
Oud 07-10-2002, 16:02
de abt van sion
de abt van sion is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Laten we deze thread beschouwen als "hoe denk jij over de islam" omdat de vraag anders een beetje pointless is.
Prima, maar dan wel eerst wat basale informatie opdoen voordat je gaat reageren.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 16:04
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
de abt van sion schreef:
Prima, maar dan wel eerst wat basale informatie opdoen voordat je gaat reageren.
Tot volgend jaar dan maar...
Oud 07-10-2002, 16:19
TefnachT
TefnachT is offline
Over de islam denk ik niets. Over haar volgelingen wel
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 16:35
Verwijderd
Zoals over alle gelovigen - eigenlijk vind ik ze maar dom (tenminste op dat gebied).

In vergelijking heb ik er niet zoveel over te zeggen, ik vind alles prima zolang het maar vrij is. Als je geloof je leven beheerst, als alles wat je doet, doet omdat het moet, als je niks mag, tja, dan vind ik het slecht. Maar dat geldt voor alle geloven en niet alleen voor de islam...
Met citaat reageren
Oud 07-10-2002, 17:37
Hardcore
Hardcore is offline
Citaat:
TefnachT schreef:
Over de islam denk ik niets. Over haar volgelingen wel
Zeg dan
Oud 07-10-2002, 18:13
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Zoals over alle gelovigen - eigenlijk vind ik ze maar dom (tenminste op dat gebied).
Op welk gebied?
Oud 07-10-2002, 21:03
Schuah
Schuah is offline
Ik heb dit topic gemaakt om deze redenen: ik ben zelf christen en zit ook op een gereformeerde school, en voor gosdienst moeten we een werkstuk maken over moslims. Dus t zou wel leuk zijn om meningen over moslims te horen, en niet alleen over de islam, maar dat moet je zellef maar weten.
Oud 07-10-2002, 21:15
Verwijderd
hetzelfde als over de joden, hindoeisten, boedisten (hoewel, geen geloof), christenen, satanisten enz enz
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 17:12
ABrules
ABrules is offline
ik weet niet ik herken ze nooit
Met citaat reageren
Oud 08-10-2002, 17:58
Verwijderd
Citaat:
PimpDude86 schreef:
Op welk gebied?
Religieus gebied..? Het feit dát ze ergens in geloven. Lekker niet tolerant, maar ik heb nooit geclaimd dat ik dat ben. Alleen agnostici en atheisten irriteren me niet zo (tenminste als we het dus over religie enzo hebben, ik ken zat aardige christenen 't Enige wat je dan niet moet doen is het over geloof hebben, want het eindigt toch in een welles-nietes discussie en daar heb ik eigenlijk geen zin in)
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 12:20
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Trieste cultuur daar, beetje ouderwets enzo :/ Alsof je zoiets een "beschaving" mag noemen. Het is daar nog dieper gezonken dan dat het hier al is.
en nu even over de godsdienst...
Oud 09-10-2002, 19:14
lovetear
lovetear is offline
ik vind de islam best logisch in elkaar zitten wanneer je er meer over leert. Op het eerste gezicht leek het mij ook een beetje streng allemaal, maar dat valt best mee.

Over moslims heb ik te zeggen: je hebt goede en slechte moslims om de simpele reden dat je nou eenmaal goede en slechte mensen hebt. Er is niet een bepaald type mens dat moslim is.
En in tegenstelling tot wat veel mensen denken, is het meerendeel van de moslims helemaal niet zo verkeerd bezig.

Ik heb niks tegen moslims, ze kunnen lekker koken.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2002, 19:38
Verwijderd
niet meer of anders dan over mensen met een andere geloofsovertuiging omdat ze die toevallig hebben.
ik ben zelf overtuig(en)d atheïst dus de godsdienst van anderen kan me eigenlijk geen kloot schelen, dus omdat iemand toevallig moslim is denk ik niet anders over hem/haar dan over een christen
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 00:02
Wolf Hood
Wolf Hood is offline
Citaat:
benchMarc schreef:
Trieste cultuur daar, beetje ouderwets enzo :/ Alsof je zoiets een "beschaving" mag noemen. Het is daar nog dieper gezonken dan dat het hier al is.
waar slaat dat in godsnaam nou op? ouderwets?lol
Met citaat reageren
Oud 12-10-2002, 00:34
Verwijderd
De Islam is een rigide, duidelijke, transparante godsdienst. Dat is tegelijkertijd de sterkte en de zwakte. Mensen ontlenen er veel steun aan, omdat de transparantie ertoe bijdraagt dat mensen zekerder zijn in hun geloof. De zwakte is, dat het geloof zélf nooit ter discussie staat. Dat kan leiden tot fanatisme en extremisme.
Met citaat reageren
Oud 13-10-2002, 13:53
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Hmmm.. ik zie de islam voornamelijk als een godsdienst waarin de vrouwen ondergeschikt zijn aan de mannen. Mannen zijn de baas in huis, mannen zijn de baas over de kinderen EN mannen zijn de baas over hun vrouw. Tsja zoiets kan ik het natuurlijk niet mee eens zijn... ik vind het ziek omdat ik gelijkwaardigheid van mensen heel belangrijk vind... gelijkwaardigheid tussen 'groepen' mensen in de samenleving, maar ook gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen.

Dit alles gaat dus ook wat ik vind over de islam, niet wat ik vind over moslims ofzo, want dat is net zoiets als zeggen wat je van mensen met een bril, lenzen en een pukkel onder hun oog vindt..
Oud 14-10-2002, 08:31
Demeter
Demeter is offline
Citaat:
Knutselsmurfie schreef:
Hmmm.. ik zie de islam voornamelijk als een godsdienst waarin de vrouwen ondergeschikt zijn aan de mannen. Mannen zijn de baas in huis, mannen zijn de baas over de kinderen EN mannen zijn de baas over hun vrouw. Tsja zoiets kan ik het natuurlijk niet mee eens zijn... ik vind het ziek omdat ik gelijkwaardigheid van mensen heel belangrijk vind... gelijkwaardigheid tussen 'groepen' mensen in de samenleving, maar ook gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen.
Even hierop reageren: De Islam was wel de eerste godsdienst die de VROUW ook rechten gaf...

De Islam is een mooie godsdienst alleen dr zijn een aantal mensen de Koran "verkeerd" (--» hiermee bedoel ik niet letterlijk verkeerd, omdat de Koran in het Arabisch is geschreven en er van vele woorden meerdere opvatingen zijn, maar meer dat men de Koran in hun voordeel intepreteren. Mocht iemand extra uitleg willen over mijn mening hierover, dat kan.. ik ga er nu niet verder op in) intepreteren waardoor de Islam als een gewelddadige godsdienst naar voren wordt gebracht. Terwijl de Islam dit juist absoluut niet is.

x
Demeter
Oud 14-10-2002, 18:36
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
Demeter schreef:
Even hierop reageren: De Islam was wel de eerste godsdienst die de VROUW ook rechten gaf...
Hmmz, misschien, maar ehm ik weet toch zeker dat moslimse mannen in hun cultuur boven de vrouwen staan... misschien waren ze de eerste die de vrouw rechten gaven, maar dat wil niet zeggen dat er NU een gelijkwaardigheid is tussen mannen en vrouwen daar...
Oud 14-10-2002, 19:00
naamloozzz
naamloozzz is offline
Citaat:
Hardcore schreef:
dat was vroeger, mensen van nu doen dat echt niet hoor
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2002, 20:56
Schuah
Schuah is offline
Citaat:
Demeter schreef:

Demeter
en het christendom dan? Dat bestaat toch echt al langer dan de islam (tenminste, in de tijd dat mohammed werd aangeschoten door die engel was Christus al zo'n 700 jaar dood, nee, naar de hemel) en het in christendom hebben de vrouwen ook rechten (volgens mij nog meer dan in de islam, en je moet hierbij niet de sgp-stemmers meetellen, die de Bijbel nog wel eens anders willen verklaren)
Oud 16-10-2002, 06:35
anonieme_teddybeer
anonieme_teddybeer is offline
Er zijn er teveel van in nederland, ok hun eigen land is vol, nu is nederland dus ook vol, schiet toch niet op zo,
Oud 18-10-2002, 16:11
Tox
Tox is offline
Citaat:
nare man schreef:
De Islam is een rigide, duidelijke, transparante godsdienst. Dat is tegelijkertijd de sterkte en de zwakte. Mensen ontlenen er veel steun aan, omdat de transparantie ertoe bijdraagt dat mensen zekerder zijn in hun geloof. De zwakte is, dat het geloof zélf nooit ter discussie staat. Dat kan leiden tot fanatisme en extremisme.
Mee eens en dat fanatisme en extremisme komt mij persoonlijk echt zwaar de strot uit hangen
Oud 18-10-2002, 16:12
Tox
Tox is offline
Citaat:
anonieme_teddybeer schreef:
Er zijn er teveel van in nederland, ok hun eigen land is vol, nu is nederland dus ook vol, schiet toch niet op zo,
Islamieten hebben geen land, is het zelfde als wij christenen niet een land heb. Het is maar een geloofsovertuiging dus kun je niet zeggen dat ze daarom hier niet horen
Oud 18-10-2002, 16:35
Janicha
Janicha is offline
Ik ben christen en heb heel veel moslim-vrienden. Ik heb er totaal geen problemen mee. Zolang zij mij respecteren, respecteer ik hen. Ik heb bijv resprect voor de overtuiging waarmee ze hun geloof belijden, iets wat je bij christenen toch vaak mist.
Oud 18-10-2002, 19:01
Verwijderd
Citaat:
Tox schreef:
Islamieten hebben geen land, is het zelfde als wij christenen niet een land heb. Het is maar een geloofsovertuiging dus kun je niet zeggen dat ze daarom hier niet horen
'wij christenen'... >_> Gaat niet echt op he voor Nederland.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten