Advertentie | |
|
![]() |
|
Ikzelf heb niks tegen moslims, alleen sommige ideetjes van hun vind ik aan de rare kant. Zoals het huwelijk, gewoon twee mensen worden bij elkaar gezet en die moeten dan maar trouwen, lijkt mij veel leuker om gewoon iemand uit te kiezen die je leukt vind en kent.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Zoals over alle gelovigen - eigenlijk vind ik ze maar dom (tenminste op dat gebied).
In vergelijking heb ik er niet zoveel over te zeggen, ik vind alles prima zolang het maar vrij is. Als je geloof je leven beheerst, als alles wat je doet, doet omdat het moet, als je niks mag, tja, dan vind ik het slecht. Maar dat geldt voor alle geloven en niet alleen voor de islam... |
![]() |
|
Ik heb dit topic gemaakt om deze redenen: ik ben zelf christen en zit ook op een gereformeerde school, en voor gosdienst moeten we een werkstuk maken over moslims. Dus t zou wel leuk zijn om meningen over moslims te horen, en niet alleen over de islam, maar dat moet je zellef maar weten.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik vind de islam best logisch in elkaar zitten wanneer je er meer over leert. Op het eerste gezicht leek het mij ook een beetje streng allemaal, maar dat valt best mee.
Over moslims heb ik te zeggen: je hebt goede en slechte moslims om de simpele reden dat je nou eenmaal goede en slechte mensen hebt. Er is niet een bepaald type mens dat moslim is. En in tegenstelling tot wat veel mensen denken, is het meerendeel van de moslims helemaal niet zo verkeerd bezig. Ik heb niks tegen moslims, ze kunnen lekker koken. |
![]() |
|
Verwijderd
|
niet meer of anders dan over mensen met een andere geloofsovertuiging omdat ze die toevallig hebben.
ik ben zelf overtuig(en)d atheïst dus de godsdienst van anderen kan me eigenlijk geen kloot schelen, dus omdat iemand toevallig moslim is denk ik niet anders over hem/haar dan over een christen |
![]() |
|
Verwijderd
|
De Islam is een rigide, duidelijke, transparante godsdienst. Dat is tegelijkertijd de sterkte en de zwakte. Mensen ontlenen er veel steun aan, omdat de transparantie ertoe bijdraagt dat mensen zekerder zijn in hun geloof. De zwakte is, dat het geloof zélf nooit ter discussie staat. Dat kan leiden tot fanatisme en extremisme.
|
![]() |
|
Hmmm.. ik zie de islam voornamelijk als een godsdienst waarin de vrouwen ondergeschikt zijn aan de mannen. Mannen zijn de baas in huis, mannen zijn de baas over de kinderen EN mannen zijn de baas over hun vrouw. Tsja zoiets kan ik het natuurlijk niet mee eens zijn... ik vind het ziek omdat ik gelijkwaardigheid van mensen heel belangrijk vind... gelijkwaardigheid tussen 'groepen' mensen in de samenleving, maar ook gelijkwaardigheid tussen mannen en vrouwen.
Dit alles gaat dus ook wat ik vind over de islam, niet wat ik vind over moslims ofzo, want dat is net zoiets als zeggen wat je van mensen met een bril, lenzen en een pukkel onder hun oog vindt..
||
![]() |
Citaat:
De Islam is een mooie godsdienst alleen dr zijn een aantal mensen de Koran "verkeerd" (--» hiermee bedoel ik niet letterlijk verkeerd, omdat de Koran in het Arabisch is geschreven en er van vele woorden meerdere opvatingen zijn, maar meer dat men de Koran in hun voordeel intepreteren. Mocht iemand extra uitleg willen over mijn mening hierover, dat kan.. ik ga er nu niet verder op in) intepreteren waardoor de Islam als een gewelddadige godsdienst naar voren wordt gebracht. Terwijl de Islam dit juist absoluut niet is. x Demeter
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
Ik ben christen en heb heel veel moslim-vrienden. Ik heb er totaal geen problemen mee. Zolang zij mij respecteren, respecteer ik hen. Ik heb bijv resprect voor de overtuiging waarmee ze hun geloof belijden, iets wat je bij christenen toch vaak mist.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
GEZOCHT: Deelnemers enquête religie Student Uno | 24 | 28-05-2009 18:21 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
'Interview' Islamieten in Nederland. ikweetalles | 49 | 26-12-2007 00:41 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Halt tegen islamofobie: debat over islam en anoniem solliciteren Gatara | 18 | 26-04-2007 13:41 | |
Vraag voor de gelovigen onder ons Joyfulness | 51 | 19-11-2005 21:40 | |
dit moet je lezen, gelovigen Prophecy | 69 | 27-08-2005 22:45 | |
Voelen moslims zich sneller aangevallen dan andere gelovigen? Yab-Yum | 3 | 10-12-2004 12:23 |