Zoals ik in mijn andere topic over de kapotte HD al zei: Ik wil een soort minicomputer maken, een leuk object voor divx, mp3, dvd speler en beetje internet ... (dat laatste niet noodzakelijk)
Nu wil ik het graag klein houden (toch wel, jah dus wel

) en weet niet precies wat ik daar nu voor nodig heb.
Ik ga zelf een plexiglas case ontwerpen, maar voor de rest heb ik niet veel eisen, maar deze wel:
* klein moederbord (heb gehoord van Epia, shutle etc)
* CPU (400/500 MHZ effectief, staat dus voor een bijv 800 MHZ VIA) passief te koelen
* lieft een IDE schijf kunnen aansluiten
* CD-Rom / DVD speler IDE aansluiten
* Simpel 3d kaartje (liefst vga poort, anders PCI)
* USB, voor de draadloze LAN verbinding (of anders nog een PCI slot voor een PMCIA (ofzo) kaart van een laptop met een adapter (adapter dus om de kaart in een normale comp. te stoppen)
* geluid, onboard ??
Voeding, 250 Watt (doe er ook nog wat lampjes, ledjes, kleurbuizen enz. in) voldoende lijkt me, liefst zo kleine mogelijk.
Nu gaat het me bij de CPU dat die passief te koelen is (desnoods casefan, maar liefst niet) en dat die sterk genoeg is voor DIVX, Mp3 en dvd afspelen.
Het Mobo dus liefst on-board sound, 2 of 3 PCI sloten, minimaal 1 IDE poort, USB (1x is genoeg, liefst 2) passief de Northbrigde te koelen.
HET GAAT EROM DAT ALLES DIRECT of snel te leveren is en waar .....!??
Het gaat er dus het liefste om, waar jullie ervaring mee hebben, i.p.v. van pure info, is ook goed, maar wil graag ervaringen horen ..
Die PCI sloten enzo hoeven niet als alles er al op zit ik zeg dan: redelijke 3d voor DiVX en MP#, en real-time DVD afspelen.