Oud 15-10-2002, 11:47
Verwijderd
Zoals ik in mijn andere topic over de kapotte HD al zei: Ik wil een soort minicomputer maken, een leuk object voor divx, mp3, dvd speler en beetje internet ... (dat laatste niet noodzakelijk)

Nu wil ik het graag klein houden (toch wel, jah dus wel ) en weet niet precies wat ik daar nu voor nodig heb.

Ik ga zelf een plexiglas case ontwerpen, maar voor de rest heb ik niet veel eisen, maar deze wel:

* klein moederbord (heb gehoord van Epia, shutle etc)
* CPU (400/500 MHZ effectief, staat dus voor een bijv 800 MHZ VIA) passief te koelen

* lieft een IDE schijf kunnen aansluiten
* CD-Rom / DVD speler IDE aansluiten
* Simpel 3d kaartje (liefst vga poort, anders PCI)
* USB, voor de draadloze LAN verbinding (of anders nog een PCI slot voor een PMCIA (ofzo) kaart van een laptop met een adapter (adapter dus om de kaart in een normale comp. te stoppen)
* geluid, onboard ??

Voeding, 250 Watt (doe er ook nog wat lampjes, ledjes, kleurbuizen enz. in) voldoende lijkt me, liefst zo kleine mogelijk.

Nu gaat het me bij de CPU dat die passief te koelen is (desnoods casefan, maar liefst niet) en dat die sterk genoeg is voor DIVX, Mp3 en dvd afspelen.

Het Mobo dus liefst on-board sound, 2 of 3 PCI sloten, minimaal 1 IDE poort, USB (1x is genoeg, liefst 2) passief de Northbrigde te koelen.

HET GAAT EROM DAT ALLES DIRECT of snel te leveren is en waar .....!??

Het gaat er dus het liefste om, waar jullie ervaring mee hebben, i.p.v. van pure info, is ook goed, maar wil graag ervaringen horen ..

Die PCI sloten enzo hoeven niet als alles er al op zit ik zeg dan: redelijke 3d voor DiVX en MP#, en real-time DVD afspelen.

Laatst gewijzigd op 15-10-2002 om 12:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-10-2002, 13:05
Dutchian
Dutchian is offline
Is een ALL IN ONE moederboard niks voor jou? Die dingen (een aantal) kunnen zelfs in een MINI tower. Geluid onboard, vga onboard, lekker klein, USB (, netwerk) enz.
Oud 15-10-2002, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Dutchian schreef:
Is een ALL IN ONE moederboard niks voor jou? Die dingen (een aantal) kunnen zelfs in een MINI tower. Geluid onboard, vga onboard, lekker klein, USB (, netwerk) enz.
Ik heb hem al gevonden:

VIA EPIA 800MHZ MINI ITX VIA C3 800mhz

30% kleiner dan een flex ATX, precies wat ik zoek.

USB, sound, lan alles erop en deran. Ook 1 pci slot voor een redelijke PCI 3d kaart en 2 Sdram banken (kost steeds minder).

Ik weet ook waar te bestellen ....

Ik ga snel beginnen met bouwen maak er een leuk verslagje van, ik vroeg me alleen nog 1 ding af:

Waar vind ik een kleine voeding, max 200 Watt ofzo (want dat lijkt me voldoende voor: Mobo, CPU, HDD, DVD/CD-ROM drive, PCI 3d kaartje ?? Moet vooral kleine afmetingen hebben ....

bedankt alvast
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 14:09
wyner
wyner is offline
Kan het nog kleiner?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2002, 14:50
de postbode
de postbode is offline
Citaat:
Ikedea schreef:
Ik heb hem al gevonden:

VIA EPIA 800MHZ MINI ITX VIA C3 800mhz

30% kleiner dan een flex ATX, precies wat ik zoek.

USB, sound, lan alles erop en deran. Ook 1 pci slot voor een redelijke PCI 3d kaart en 2 Sdram banken (kost steeds minder).

Ik weet ook waar te bestellen ....

Ik ga snel beginnen met bouwen maak er een leuk verslagje van, ik vroeg me alleen nog 1 ding af:

Waar vind ik een kleine voeding, max 200 Watt ofzo (want dat lijkt me voldoende voor: Mobo, CPU, HDD, DVD/CD-ROM drive, PCI 3d kaartje ?? Moet vooral kleine afmetingen hebben ....

bedankt alvast
ja, zo'n epia ding is best grappig.. ben er zelf ook over aan het denken. gewoon een handige computer die een beetje als divx bak kan dienen mn mp3tjes speelt etc.
ik zit zelf daarentegen nog te wachten op de epia2 (deze beschikt over de 1gig c3 proc. ondersteunt pc2100 geheugen) net wat meer power dan de epia1 die net iets te weinig power heeft om dvdtjes lekker af te spelen.
waarom stop je eigenlijk een 3dkaartje in het pci slot? een geluidkaart lijkt mij (zeker voor dvd) een stuk nuttiger. je gaat toch niet gamen op dit mobo.
als je iets meer geld over hebt kan je natuurlijk ook voor een kewle bareset gaan (van bv shuttle.. http://www.shuttleonline.com/) die dingen hebben een stuk meer power en beschikken soms zelfs over een agp slot.

-de postbode-
Oud 15-10-2002, 14:54
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
2 woorden:

Via Epia

Zelf ff zoeken
Oud 15-10-2002, 18:11
Verwijderd
Citaat:
Cryptic Winterstorm schreef:
2 woorden:

Via Epia

Zelf ff zoeken
Die namen was ik dus eventjes kwijt.

Heb alle benodigde info gevonden, ik kan je wel vertellen: Deze mod wordt smullen
Met citaat reageren
Oud 16-10-2002, 15:28
Verwijderd
Zag toevallig vandaag dat bord in een blad staan die van Via Epia Zou het daarom nu posten maar... te laat
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 16:15
]{ing
]{ing is offline
ik zou liever voor een gewoon m-atx mobo voor amd cpu, een aopen flexatx kastje met 200w voeding erin enzo
Met citaat reageren
Oud 17-10-2002, 19:23
Dwarfie
Dwarfie is offline
Die VIA C3 800MHZ kan divX niet vloeiend afspelen. De 1ghz uitvoering kan dat wel.

Ik zou dus maar niet voor de 800mhz gaan als je er een multimedia (waarschijnlijk voor in de woonkamer) station van wilt maken...
Oud 20-10-2002, 18:16
Droyd
Droyd is offline
Ooit iets moeten leren over "baby atx" mobo's op school, maar dit is echt klein haha....mooi eigenlijk
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten