Oud 29-09-2002, 00:32
ricardowww
ricardowww is offline
Het verhaal is alsvolgt:
Al maanden lang ken ik mijn huidige vriendin, maar pas sinds kort hebben we 'echt' verkering. In die maanden zijn we steeds meer naar elkaar toegegroeid. We gingen steeds meer dingen samen doen (ergens naartoe e.d.)...
Ik ben inmiddels helemaal 'ingeburgerd' in haar familie en zij ook bij de mijne. We gaan samen naar verjaardagen, op visite, betalen samen cadeautjes, e.d. Ik kan het ook vreeeeselijk goed vinden met haar ouders en mijn ouders ook met haar. Ik ga ook dikwijls bij haar ouders langs als zij niet eens thuis is, gewoon voor de gezelligheid. Dit allemaal om even aan te geven hoe het verhaal in elkaar steekt.

Maar nu mijn 'probleempje':
M'n vriendin is een hele ('t klinkt raar om het zo te zeggen hoor...) populaire meid. Als we ergens uitgaan bij ons in de buurt kent bijna iedereen haar. Als ze dan andere jongens tegenkomt gaat dat dikwijls samen met drie zoenen op d'r wang en sommige jongens vinden het dan ook leuk om d'r ff bij d'r kont beet te pakken .
Als er doordeweeks tijd vrij is (we studeren allebei) dan zijn we samen. Bij mij of bij haar thuis, maakt niet uit. En ze heeft mij beloofd dat ik d'r kan vertrouwen.
Maar toch heb ik af en toe een ROTTIG gevoel erover. Dan ben ik gewoon bang dat er 'dingen' gebeuren die niet horen (iedereen weet wat ik bedoel).

Dat gevoel komt denk ik door haar verleden. Zoals ik al zei is ze erg populair en ziet er buitengewoon mooi uit. Vroeger bleek ze bekend te hebben gestaan als een "slettebakkiej". Maar tegenwoordig is dat dus niet meer zo.
Heel veel jongens zijn gek op d'r en sturen liefdesverklaringen per SMS enzo, bellen d'r. Daar kan ik ook zo moe van worden .
Die gasten vinden d'r wel leuk, maar ik ben degene die van dr HOUDT! Wij horen bij elkaar!

Wat moet ik eraan doen om van dat gevoel af te komen??

Bedankt voor het lezen / voor je antwoord!!!!

Groeten,
Ricardo.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-09-2002, 00:43
Verwijderd
Je kunt maar weinig aan het gevoel doen. Eigenlijk kun je het zien als een teken dat je écht van haar houdt; je wil haar namelijk echt niet kwijt.

Jaloersheid, om het kind maar bij de naam te noemen, is een naar gevoel. Als je in het sexwoordenboek kijkt, krijg je 2 suggesties om jaloezie tegen te gaan:

1. Probeer zelfvertrouwen te ontwikkelen. Schrijf bijvoorbeeld elke dag één reden op waarom jij een leuke vriend(in) bent. Lees deze lijst regelmatig door en zorg dat je steeds nieuwe dingen blijft toevoegen.

2. Praat met je partner over je eigen gevoelens en niet over zijn of haar gedrag. Als je toegeeft een probleem te hebben en niet agressief jaloers bent, kun je dichter tot elkaar komen.

Zelf benader ik deze 'oplossingen' met de nodige scepsis, maar misschien werkt het voor jou. Punt 1 is denk ik een beetje verneukeratief. Het kan je wel meer zelfvertrouwen geven, maar het is ook erg suggestief. Punt 2 is op zich wel logisch, maar het kan er ook toe leiden dat je een onnodige druk op de relatie zet door steeds maar over zware onderwerpen (in dit geval gevoelens) te praten.

Succes
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 11:14
Verwijderd
Ik weet niet meer wat de precieze tekst in het Engels was, maar het gaat ongeveer zo:

"Als je echt van iemand houdt, moet je haar vrijlaten. Als ze bij je terugkomt is ze van jou, als ze weg gaat is ze nooit van jou geweest."

Zo werkt het wel. Je kunt vanalles gaan doen om haar bij je te houden, maar als ze echt van je houdt blijft ze uit zichzelf wel bij je. Zal ze op een gegeven moment voor 1 van die andere jongens kiezen, dan is dat natuurlijk verschrikkelijk voor jou, maar dat is toch niet te voorkomen.
Gevoelens zijn op zich wel te onderdrukken, en als ze echt van je houdt zal ze de verleiding van die andere jongens makkelijk kunnen weerstaan. (Als er al over verleiding gesproken kan worden).

Van het gevoel af komen kan je denk ik niet. Ik ben zelf echt bijna ziekelijk snel jaloers en ik heb tot nu toe alleen nog maar geleerd hoe ik die gevoelens voor me kan houden.
Want teveel gezeur over dat soort dingen is nooit goed voor je relatie. Wat ik altijd doe -heel fout - is de ander óók jaloers (proberen te) maken....

Maargoed, tot zover de foute dingen.
Ik vind dat het helpt om te bedenken dat je iemand wil die net zoveel van jou houdt als jij van hem/haar. En iemand die al die "verleidingen" niet kan weerstaan houdt niet genoeg van me, dus ben ik er alleen maar blij om dat ik daar achterkom. Okee, op dat moment ben ik inderdaad niet zo blij maar achteraf wel.

Je moet proberen er voor jezelf een positieve draai aan te geven, hoe moeilijk dat ook is en proberen een leuke tijd met haar te hebben. Probeer te ontspannen, ga niet krampachtig proberen haar bij je te houden, want dat heeft toch geen zin. Het moet van haarzelf komen.
En hoe leuker jullie het hebben en hoe minder ruzies en gezeur er ontstaat door jouw jaloezie, hoe langer ze bij je zal blijven.
Het ligt er ook een beetje aan wat voor type ze is. Sommige mensen hebben veel vrijheid nodig en kunnen er niet tegen als anderen hen daarin beperken.

Nou ik heb geloof ik al weer veel te veel gepraat
Suc6, ik weet hoe het voelt om jaloers te zijn en dat is gewoon kut.

Liefs,

Alicia

Laatst gewijzigd op 29-09-2002 om 11:22.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 11:16
highlight
highlight is offline
Op zich kan zij er natuurlijk niks aan doen dat die jongens dat bij haar doen, maar je kan wel tegen haar zeggen dat je het zeker niet fijn vindt. Dan kan ze meer rekening houden met jou gevoelens, en zich misschien ook wat anders opstellen tegenover die jongens.
Als zij daar geen zin in heeft...tsja..dan zal je er maar vrede mee moeten hebben..
Oud 29-09-2002, 12:14
Verwijderd
Heej joh.. denk je eens in!

Die jongens zijn gek op haar, sturen dr liefdesverklaringen, smsjes, bellen dr, zoenen dr gedag.. maaarrr.. JIJ bent degene die écht aan haar mag zitten, JIJ bent degene die haar jouw vriendin mag noemen, JIJ bent degene die bij haar thuis komt en haar bij jou thuis ontvangt!

Ik begrijp je rottige gevoel, maar ik neem aan dat je je vriendin vertrouwd... Zij houdt ook echt wel van jou, en zal daarom niets uithalen. Die jongens kunnen naar haar verlangen wat ze willen, maar jij bent degene die van haar houdt, degene die haar liefheeft, en degene die haar je vriendin mag noemen.

Probeer het es om te keren. Probeer es trots te zijn tegenover die jongens op wat je hebt en hoe je om haar geeft en zij om jou, in plaats van jaloers te zijn. Jij hebt niks om jaloers op te zijn, die jongens moeten stinkend jaloers zijn! En geloof me, dat zijn ze vast ook!!

Je zegt zelf al dat ze tegenwoordje geen slettebakkiej meer is, dus waarom zou je je zorgen maken om haar gedrag?

Praat er verder wel met haar over zou ik zeggen, het is goed als je daarin eerlijk kunt zijn.. Zij kan dan nog weer even bevestigen dat jij echt de enige voor haar bent en jij kan je hart even luchten..

sterkte!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 14:47
Six4Eight
Six4Eight is offline
Ik reageer niet vaak op dit soort dingen maar toch maar even doen.

Ik heb namelijk ooit precies hetzelfde gehad als jij, dat verhaal wat jij verteld kan ik echt helemaal inkomen. Ook qua relaties met ouders etc.

Ik kan je ook zeggen dat je NIET te jaloers erover moet worden. Het kan zijn dat je zo aangelegd bent, maar ga dan ipv altijd met haar uit, is met alleen je vrienden uit. Je moet elkaar kunnen vertrouwen en weten dat je niet altijd voor 100% aandacht aan elkaar hoeft te geven. Wat er gebeurd is onschuldig. Misschien willen die jongens weer maar je moet je vriendin in dat opzicht vertrouwen.

Ik was achteraf gezien namelijk af en toe onredelijk jaloers en dat kost je echt op de lange duur je relatie. Ik kan niet zeggen hoe je er van af komt, want dat gevoel kun je inderdaad niet zomaar onderdrukken. Ga in ieder geval als je een dergelijk gevoel krijgt iets doen wat je leuk vind, waardoor je er niet consequent aan hoeft te denken. Dat helpt vaak en uiteindelijk kun je je er hopelijk overheen zetten.

Bij mij was het persoonsgebonden, ik heb namelijk met een andere vriendin dan degeen waar ik het nu over heb nooit hetzelfde rare jaloerse gevoel gehad.
Oud 29-09-2002, 14:51
Orion16
Orion16 is offline
Oef, vreselijk zo'n popu type!!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2002, 17:36
PardonMe
PardonMe is offline
Ik kan me voorstellen hoe vervelend het moet zijn als je vriendin heel veel aandacht van anderen krijgt, dat ze van die jongens allerlei liefdesverklaringen krijgt en dat jij je daardoor wel eens ' bedreigt' zult voelen..

maar heey, jij bent degene die zich haar vriend mag noemen, jij bent degene die met haar kan zoenen en vrijen, jij bent degene waar zij verliefd op is!
Citaat:
Probeer het es om te keren. Probeer es trots te zijn tegenover die jongens op wat je hebt en hoe je om haar geeft en zij om jou, in plaats van jaloers te zijn. Jij hebt niks om jaloers op te zijn, die jongens moeten stinkend jaloers zijn! En geloof me, dat zijn ze vast ook!!
vind ik een goed punt van Dusjcrib!!
Ben trots op haar! zij hoort bij jou en niet bij al die jongens, die jongen moeten juist jaloers zijn op jou!

Maar goed, dit is allemaal heel wat makkelijker gezegd dan gedaan, want je komt er echt niet zo 1 2 3 vanaf, van dat gevoel.
Je kunt het hoogstens wegstoppen en het negeren, maar vroeg of laat loop je er dan toch wel weer tegenaan..
Je moet er denk ik mee leren omgaan en het ook van de andere kant kunnen bekijken..

Je kunt het haar niet kwalijk nemen en je kunt haar niet dwingen bij je te blijven, als zij verliefd is op jou dan doet ze dat al uit zichzelf..
Van het gevoel afkomen dat lukt denk ik niet.
Misschien dat je haar iets kunt vertellen over je gevoelens en dat ze er een beetje rekening mee houdt..

Je topic titel is wel een beetje verwarrend eigenlijk, want het is nou niet bepaald dat je vriendin aan het flirten is en de aandacht vraagt van die andere jongens.. Zij kan er ook niks aan doen dat ze er gewoon goed uitziet en dat die jongens op haar vallen , achter haar aanlopen enz..
Oud 22-10-2002, 17:25
AlmereGirl
AlmereGirl is offline
Citaat:
Six4Eight schreef:
Ik reageer niet vaak op dit soort dingen maar toch maar even doen.

Ik heb namelijk ooit precies hetzelfde gehad als jij, dat verhaal wat jij verteld kan ik echt helemaal inkomen. Ook qua relaties met ouders etc.

Ik kan je ook zeggen dat je NIET te jaloers erover moet worden. Het kan zijn dat je zo aangelegd bent, maar ga dan ipv altijd met haar uit, is met alleen je vrienden uit. Je moet elkaar kunnen vertrouwen en weten dat je niet altijd voor 100% aandacht aan elkaar hoeft te geven. Wat er gebeurd is onschuldig. Misschien willen die jongens weer maar je moet je vriendin in dat opzicht vertrouwen.

Ik was achteraf gezien namelijk af en toe onredelijk jaloers en dat kost je echt op de lange duur je relatie. Ik kan niet zeggen hoe je er van af komt, want dat gevoel kun je inderdaad niet zomaar onderdrukken. Ga in ieder geval als je een dergelijk gevoel krijgt iets doen wat je leuk vind, waardoor je er niet consequent aan hoeft te denken. Dat helpt vaak en uiteindelijk kun je je er hopelijk overheen zetten.

Bij mij was het persoonsgebonden, ik heb namelijk met een andere vriendin dan degeen waar ik het nu over heb nooit hetzelfde rare jaloerse gevoel gehad.
Ik hoop toch niet dat ik die relatie was.....
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 20:55
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
ricardowww schreef:
[en sommige jongens vinden het dan ook leuk om d'r ff bij d'r kont beet te pakken .
okee die kerels kunnen echt doodvallen gewoon

voor de rest kan ik niet echt meer zeggen dan gewoon het bespreken met je vriendin en hopen dat ze het begrijpt.

by the way jouw probleem zou de reden zijn waarom ik nooit iets zou kunnen opbouwen met een superpopulair meisje
Oud 25-10-2002, 14:10
Seik00tje
Seik00tje is offline
tja wat kan je der aan doen he
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten