Oud 23-10-2002, 16:13
mood indigow
mood indigow is offline
vorig jaar zat ik in 4 atheneum.. nix gedaanveel gespijbelt.. en nix gedaan dus..

ik weetniet waarom.. geen motivatie ofzow.. ik kan me er niet toe zettenen ik kan op de 1 of andere manier oowk niet naar schoowl..
dus ik moest naar 4havo.. kvind het simpel en ikben weer net zo bezig als vorig jaar..
alleen nu zijn ze strenger geworden op spijbelen..
ik heb 80 provent aanwezigheidsplicht.. anders mag je niet meedoen aan je toetsen..
nou ik was dus al gepakt op me spijbelen 1 maand gelee..
ik kreeg een 2e kans.. moest een contract ondertekenen dat ikniet meer zou spijbelen enzow.. maar kheb dus weer veel gespijbelt hierna..
nu kwam ik vandaag me coordinator tegen in de gang.. en zei: ik wil je strax ff spreken.. nouik heb hem nog niet gesproken enzow.. want ik heb hem de rest van de dag ontweken..

maar als ikdus niet mee mag doen aan me toetsen..ga ik dus dit jaar niet over. en moet ik naaar mbo. en dan moet ik me school zelluf betalen
het is allemaal me eigen schuld enzow.. maar ik weet nu echt niet wat ik moet doen....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2002, 16:16
Verwijderd
Citaat:
mood indigow schreef:

maar als ikdus niet mee mag doen aan me toetsen..ga ik dus dit jaar niet over. en moet ik naaar mbo. en dan moet ik me school zelluf betalen
het is allemaal me eigen schuld enzow.. maar ik weet nu echt niet wat ik moet doen....
Naar die man gaan en met hem praten. Misschien kun je er nog iets aan veranderen. En niet meer spijbelen, dat lijkt me duidelijk.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 16:19
mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Naar die man gaan en met hem praten. Misschien kun je er nog iets aan veranderen. En niet meer spijbelen, dat lijkt me duidelijk.
dat is juist mijn probleem.. het lukt me niet om niet te spijbelen..
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 16:20
Verwijderd
Citaat:
mood indigow schreef:
dat is juist mijn probleem.. het lukt me niet om niet te spijbelen..
Daar is, lijkt me, een reden voor. Enige oplossing is dan die reden oplossen. En tja, anders toch mbo...zit dan niets anders op. Jij wilt havo doen, dan is het aan jou om dat ook te doen.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 16:21
marlies
marlies is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
Daar is, lijkt me, een reden voor. Enige oplossing is dan die reden oplossen. En tja, anders toch mbo...zit dan niets anders op. Jij wilt havo doen, dan is het aan jou om dat ook te doen.
Ja inderdaad
Oud 23-10-2002, 16:38
mood indigow
mood indigow is offline
Citaat:
Leonoor schreef:
jaw maar ik weet de reden niet..

jaw ik haat school.. maar dat zeggen er zowveel
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 16:45
Balance
Balance is offline
ik krijg het idee dat je je d'r heel makkelijk van af maakt, door te zeggen 'ik kan niet stoppen met spijbelen'.
Als het écht zo is, maak dan een afspraak met je ouders en de school: elke keer dat je neit op school bent, bellen ze naar je huis om te controleren of d'r echt een goede reden is. Dus ook al heb je een absentieverantwoording in geleverd, toch bellen. Alles controleren.

't klinkt voor jou waarschijnlijk heel nadelig, maar bedenk je maar dat dit allemaal voor je eigen best wil is. Want dat is het écht, aangezien je zelf ook zegt dat je absoluut niet naar 't mbo wilt en dat je je havo wilt halen.
Desnoods laat je je ouders enzo ook maar controleren of je je huiswerk wel af hebt en geleerd heb voor je toetsen...

Na een tijdje ben je dat echt wel zat en zórg je d'r wel voor dat je alles netjes redt zonder hulp van anderen.

En blijf steeds denken aan de gevolgen van je daden: naar 't mbo, zelf je school betalen enz.
Oud 24-10-2002, 20:55
Verwijderd
Ik kan er ook absoluut niet tegen om iedere dag naar school te gaan en braaf alle lessen te volgen. Maar ik heb daar een andere oplossing voor gevonden. Ik ben in de 2e begonnen met het werken voor het LAKS (landelijk aktie Kommitee Scholieren). Het is heel anders en veel leuker dan naar school gaan, maar heeft wel met school te maken dus op de meeste scholen krijg je er wel vrij voor, en in de Tweede Fase kan je nu ook nog officieel drie vrijstellingen krijgen voor schoolexamenvakken in het algemeen dee. Daarnaast ben ik voorzitter van de leerlingenraad, zit ik in de MR en de GMR en doe ik nog meer, en wat blijkt... je hoeft echt niet iedere dag op school te zitten om goede cijfers te halen en je leert een heleboel meer als je je met dit soort dingen bezig houd, dus het is nog zinnig ook. Ik kan het echt aanraden. Maar ik begrijp wel dat het lastig wordt als je al veel spijbelt om het op je school voor elkaar te krijgen. Ik weet nu ook geen beter advies dan even je adem inhouden en weer een goede naam krijgen en de havo halen, daarna krijg je weer meer vrijheid! Heel veel succes!
Met citaat reageren
Oud 24-10-2002, 21:26
Verwijderd
Citaat:
linda85 schreef:
ik krijg het idee dat je je d'r heel makkelijk van af maakt, door te zeggen 'ik kan niet stoppen met spijbelen'.
Als het �cht zo is, maak dan een afspraak met je ouders en de school: elke keer dat je neit op school bent, bellen ze naar je huis om te controleren of d'r echt een goede reden is. Dus ook al heb je een absentieverantwoording in geleverd, toch bellen. Alles controleren.

't klinkt voor jou waarschijnlijk heel nadelig, maar bedenk je maar dat dit allemaal voor je eigen best wil is. Want dat is het �cht, aangezien je zelf ook zegt dat je absoluut niet naar 't mbo wilt en dat je je havo wilt halen.
Desnoods laat je je ouders enzo ook maar controleren of je je huiswerk wel af hebt en geleerd heb voor je toetsen...

Na een tijdje ben je dat echt wel zat en z�rg je d'r wel voor dat je alles netjes redt zonder hulp van anderen.

En blijf steeds denken aan de gevolgen van je daden: naar 't mbo, zelf je school betalen enz.
Precies, je moet zelf van te voren afspraken maken, en zorgen dat anderen ervoor zorgen dat je je daaraan houdt en dit controleren. Dan MOET je wel stoppen met spijbelen, want dan kun je gewoon niet anders. Op een gegeven moment zul je vast wel in zien dat het niet zo lastig is om niet te spijbelen als je denkt, en naarmate het jaar steeds verder vordert zul je zien dat het resultaat heeft.
Met citaat reageren
Oud 25-10-2002, 14:20
Sommetje
Sommetje is offline
Wat is in ieder geval moet doen is niet meer spijbelen. Ga nou niet zeuren dat je dat niet kan. Zorg voor een beetje meer discipline. Als jij de havo wil halen, moet je er wel wat voor doen, nietwaar? De lessen bijwonen is -denk ik- wel het minste wat je kunt doen. Ga desnoods met de mentor/afdelingscoördinator en je ouders rond de tafel zitten en ga afspraken maken. BIjv. dat je ouders altijd worden opgebeld als je er een uurtje niet bent. Dan zijn je ouders er ook meteen van op hoogte wanneer je onrechtmatig lessen verzuimt. Jij bent ten slotte de enige die het probleem kan oplossen!
Oud 25-10-2002, 14:22
Sommetje
Sommetje is offline
Citaat:
sep schreef:
Ik kan er ook absoluut niet tegen om iedere dag naar school te gaan en braaf alle lessen te volgen. Maar ik heb daar een andere oplossing voor gevonden. Ik ben in de 2e begonnen met het werken voor het LAKS (landelijk aktie Kommitee Scholieren). Het is heel anders en veel leuker dan naar school gaan, maar heeft wel met school te maken dus op de meeste scholen krijg je er wel vrij voor, en in de Tweede Fase kan je nu ook nog officieel drie vrijstellingen krijgen voor schoolexamenvakken in het algemeen dee. Daarnaast ben ik voorzitter van de leerlingenraad, zit ik in de MR en de GMR en doe ik nog meer, en wat blijkt... je hoeft echt niet iedere dag op school te zitten om goede cijfers te halen en je leert een heleboel meer als je je met dit soort dingen bezig houd, dus het is nog zinnig ook. Ik kan het echt aanraden. Maar ik begrijp wel dat het lastig wordt als je al veel spijbelt om het op je school voor elkaar te krijgen. Ik weet nu ook geen beter advies dan even je adem inhouden en weer een goede naam krijgen en de havo halen, daarna krijg je weer meer vrijheid! Heel veel succes!
Het is jezelf aangenaam maken op je school helpt natuurlijk ook.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten