Oud 21-10-2002, 14:58
Israeli_boy
Israeli_boy is offline
Wat vinden jullie van deze stelling?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-10-2002, 15:00
Roos
Roos is offline
Klopt wel, maar ik ben de uitzondering op de regel

Nee even serieus: in Italie loopt de jeugd er veel beter bij dan hier, bijvoorbeeld. Maar er zijn ook landen (Ierland ) die minder smaakgevoel hebben dan Nl.
Oud 21-10-2002, 15:09
AtHell
AtHell is offline
ligt er maar net aan wat je onder stijl wil verstaan, sja stel je vind verwijfde jongens (no offence verder) in italië beter gekleed dan jongens hier in nederland die zich op geen manier echt inspannen om er "goed" uit te zien dan ja misschien wel, maar je kan ook kijken naar (dit pik ik dan maar even hier uit het straatbeeld) de kledingswijze van (ik generaliseer even, mag wel toch ?) de molukkers hier in de regio, die zijn over het algemeen zo "modebewust" dat die jongens er toch verdacht naar uitzien..

*stiekem vind ik nog steeds niets cools aan een pet die je expres scheef opzet en aan broeken die je oprolt zodat je je nieuwe poema's kan showen en je net geschoren enkeltjes die je met dit koude weer blootstelt aan wind en regen omdat het niet 'ghetto' genoeg is om normale sokken aan te doen*

maar om je vraag te beantwoorden, misschien wel, je moet beseffen dat iederen zomaar een dag zou kunnen gaan winkelen en terug komen met een totaal andere "look" dus sja.. misschien wel maar misschien kleden 'buitenlanders' zich gewoon anders en dat word dan maar als 'stijl bewust' gezien want stijl is in feite ook maar gewoon met een grote groep hetzelfde dragen.
Oud 21-10-2002, 15:10
Dwarfie
Dwarfie is offline
Ik vond die Franse jongetjes er afgelopen zomer op de camping (en op de boulevard) er maar als een paar schooiers bijlopen hoor... Afgetrapte sportschoentjes, t-shirtje (erg vies, had duidelijk een wasbeurt nodig), spijkerbroekje en het haar was meestal kort (lees: 1 cm, stekeltjes).
Oud 21-10-2002, 15:11
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:
Maar er zijn ook landen (Ierland ) die minder smaakgevoel hebben dan Nl.
Idd, granaten/godsdienst oorlogoutfits zijn zóóóóóóó passé.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 15:12
Dwarfie
Dwarfie is offline
Citaat:
prototype schreef:
Dat is inderdaad wel heel erg fout tegenwoordig, daar kun je je écht niet meer in vertonen...
Oud 21-10-2002, 15:13
Israeli_boy
Israeli_boy is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:Ik vond die Franse jongetjes er afgelopen zomer op de camping (en op de boulevard) er maar als een paar schooiers bijlopen hoor... Afgetrapte sportschoentjes, t-shirtje (erg vies, had duidelijk een wasbeurt nodig), spijkerbroekje en het haar was meestal kort (lees: 1 cm, stekeltjes).
Ik bdoel de de buitenlanders in nederland
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 15:14
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Dwarfie schreef:
Dat is inderdaad wel heel erg fout tegenwoordig, daar kun je je écht niet meer in vertonen...
Écht zó vorig seizoen.

*zet de foute reply trend even voort*
Oud 21-10-2002, 15:22
Roos
Roos is offline
Citaat:
prototype schreef:
Ja, ze dragen daar de hele dag schooloutfits, dus in hun vrije tijd hebben ze alleen gymschoenen, fila truien en trainingsbroeken of van die jaren-90- spijkerbroeken.
Echt heeell erg...
Oud 21-10-2002, 15:24
Verwijderd
Citaat:
danni schreef:
Ik bdoel de de buitenlanders in nederland
Hmz.. ow.. Nouja, wat Rosi al zei, de Italianen zien er meestal beter uit (Uitzonderingen daargelaten..), maar dat gaat meer over eigen land. In Nederland.. Mhaw, verschillend, hangt van de stijl af. Ik vind 't niet zo koel als iemand in een oversized-nep-versace-trui loopt met gouden kettingen, maar dat is mijn mening. :/ Net zoals bij de gewone Nederlanders dan; sommigen vind ik er geweldig uitzien, anderen totaal niet. Smaken verschillen, simsalabim. :/
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 17:08
strafcorner
strafcorner is offline
smaak/stijl etc zijn maar vage betrekkenlijke begrippen zo een conclusie valt dus niet te maken.
Oud 21-10-2002, 17:49
shanli
shanli is offline
Heb er nog niet zo op gelet.
Over het algemeen vind ik dat de buitenlanders bij ons(turken,... no offence trouwens ) er niet 'beter gekleder' dan wij bijlopen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 17:50
Verwijderd
Ik heb me er vaker over verwonderd maar: hoe kunnen jullie toch in godesnaam zo onder in de indruk zijn van die Italianen?! Die gasten lopen er bij als homo's! Ik heb niks tegen hun maar sinds wanneer zijn meisjes zo onder de indruk van homo's? Dan is er toch echt iets verkeerd hoor...

verder sluit ik me aan bij AtHell, stijl is een relatief begrip waar iedereen z'n eigen invulling aan geeft
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 18:34
Vice
Vice is offline
Aangezien iedereen een eigen smaak heeft, kun je niet zeggen dat ze in het ene land meer stijl hebben dan in andere landen.
Oud 21-10-2002, 18:47
Roxy
Roxy is offline
mwah beetje vage stelling... je kunt niet alle nederlanders op een hoopje gooien en alle buitenlanders ook niet.... en dan heb je het ook nog over het woordje 'stijl' wat ik *kots* vind... want wat is stijl? vraag het aan honderd mensen en je krijgt alleen maar verschillende antwoorden als ze al een antwoord hebben want het is gewoon een vaag begrip..
Oud 21-10-2002, 18:50
Sturmtiger
Sturmtiger is offline
In t algemeen vind ik dat alle trendy mensen er compleet belachelijk bijlopen. dat geldt voor alle landen.

De meest stijlvolle kleders zijn japanners.
Oud 21-10-2002, 19:35
punkyfish
punkyfish is offline
Niet alle buitenlanders zijn hetzelfde en niet alle nederlanders zijn hetzelfde.
Oud 21-10-2002, 19:36
Verwijderd
mm...zit wel wat in ja.

Komt omdat ''wij Nederlanders'' van onszelf vrij nuchter zijn en qua kleding ook het liefst degelijk zijn.
Ik reken mijzelf overigens absoluut niet tot deze groep.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 20:22
LeRatLuciano
LeRatLuciano is offline
verschilt dat niet per persoon?

Rat
Oud 21-10-2002, 20:29
eztah
eztah is offline
Ik roep alle jongens hier op om een voorbeeld te nemen aan ons buuralndje Belgie : plateauzolen
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 20:31
Verwijderd
Er zit denk ik wel een verband tussen. In Nederland is de heersende opvattingen jarenlang (wat zeg ik, decennialang) zo geweest dat als je je hoofd boven het maaiveld uitstak, het werd afgehakt...een beetje de 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg'-instelling. Dat heeft er toe geleid dat we ons allemaal lekker neutraal kleden, vooral niet willen opvallen. De laatste tijd is dat wat aan het omdraaien.

'Buitenlanders' (bijvoorbeeld mensen uit de Middellandse-Zeegebieden of Turken/Marokkanen) zijn meer gewend hun vermogen, hun status af te laten lezen aan uiterlijk vertoon (dat is generalisatie, maar het is vrijwel zonder uitzondering waar). Aan iemands gouden ketting kun je de status aflezen, aan Versace en Armani-shirts idem dito. Wij Nederlanders zijn dat gewoon niet gewend, daarom noemen wij hun vaak 'patsertjes'.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 20:49
DescenT
DescenT is offline
Ik vindt het hier over het algemeen niks:

Spijkerjackie, strak shirt, strakke spijkerbroek met opgerolde pijpen (dat deed ik vroeger als mn broek te groot was!), kleine sokjes en zwemschoentjes.
Oud 21-10-2002, 21:13
Verwijderd
Ligt er maar net aan..
Italianen: zeker
Duitsers: beetje als NL
Engelanders: nee
Polen: nee
Amerikanen: soms

...
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 21:16
Verwijderd
Citaat:
rosi schreef:
Ja, ze dragen daar de hele dag schooloutfits, dus in hun vrije tijd hebben ze alleen gymschoenen, fila truien en trainingsbroeken of van die jaren-90- spijkerbroeken.
Echt heeell erg...
wat 1 tijdzone verschil wel niet kan doen qua mode
we zouden ze eigenlijk moeten beschermen van zichzelf

Laatst gewijzigd op 22-10-2002 om 11:50.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2002, 21:26
feline
feline is offline
Citaat:
eXo schreef:
Ik heb me er vaker over verwonderd maar: hoe kunnen jullie toch in godesnaam zo onder in de indruk zijn van die Italianen?! Die gasten lopen er bij als homo's! Ik heb niks tegen hun maar sinds wanneer zijn meisjes zo onder de indruk van homo's? Dan is er toch echt iets verkeerd hoor...

'k ben over het algemeen wel onder de indruk van de manier van kleden van homo's.
Oud 22-10-2002, 06:56
Black Sugar
Black Sugar is offline
Oneens want je kunt niet alle buitenlanders over een kam scheren, ik vind dat de amerikaanse jeugd bijvoorbeeld minder smaak heefd.
Oud 22-10-2002, 08:49
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
Citaat:
Black Sugar schreef:
Oneens want je kunt niet alle buitenlanders over een kam scheren, ik vind dat de amerikaanse jeugd bijvoorbeeld minder smaak heefd.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Dwarfie schreef:
Ik vond die Franse jongetjes er afgelopen zomer op de camping (en op de boulevard) er maar als een paar schooiers bijlopen hoor...
op de camping ja

maar nee, over het algemeen vind ik dat Fransen zich niet al te beste kleden. Tenzij ze in Parijs wonen, maar het is standaard zo dat mensen in iedere grote stad zich beter kleden...
Italianen kunnen zich ook prima kleden. Misschien net ietsje te conservatief en te saai, maar het is iig wel stijlvol. En zonnebrillen, dikke lagen make-up en fancy hair maken veel goed.
Jongeren uit scandinavië kunnen zich ook prima kleden!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 11:51
Verwijderd
Citaat:
Dwarfie schreef:
Ik vond die Franse jongetjes er afgelopen zomer op de camping (en op de boulevard) er maar als een paar schooiers bijlopen hoor... Afgetrapte sportschoentjes, t-shirtje (erg vies, had duidelijk een wasbeurt nodig), spijkerbroekje en het haar was meestal kort (lees: 1 cm, stekeltjes).
Sta jij gewoon op een camping dan?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 11:55
Verwijderd
Citaat:
gentleman schreef:
Sta jij gewoon op een camping dan?
Dat is idd zóóóóóó 3 minuten geleden.
campfoob
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 11:59
Verwijderd
Citaat:
prototype schreef:
Dat is idd zóóóóóó 3 minuten geleden.
campfoob
je mist de clou
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 12:04
Verwijderd
Citaat:
bertbart schreef:
je mist de clou
ik mis Li
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 12:15
Verwijderd
Citaat:
prototype schreef:
ik mis Li
Je begint een beetje op nare man te lijken.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 16:22
harrie84
harrie84 is offline
Citaat:
eztah schreef:
Ik roep alle jongens hier op om een voorbeeld te nemen aan ons buuralndje Belgie : plateauzolen

Oud 22-10-2002, 16:41
boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
eztah schreef:
gefeliciteerd

ontopic: niet wat ik ervan merk (dan woon ik ook in een dorp met maar een hele kleine groep buitenlandse jongeren en voorderest asielzoekers) De jongeren in ons dorp zijn 'hiphoppers' en verder vind ik het ook aan smaak liggen wat je goed gekleed vind
Oud 22-10-2002, 19:08
charly not
charly not is offline
niet alle buitenlanders zijn meer stijl bewust.. de een meer dan de andere net zoals sommige nederlanders beter gekleed zijn dan andere.
--> Het ligt ook aan je lifestyle , achtergrond, etc.
Oud 22-10-2002, 19:12
a new noise
a new noise is offline
in duitse land loopt een heeeel groot deel van de jeugd met skatebroeken/skateschoenen....
Oud 22-10-2002, 19:16
Roozie
Roozie is offline
Citaat:
prototype schreef:
Vo
Oud 22-10-2002, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Roozie schreef:
Vo

Vo? Je bent zelf een Vo!
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Roozie schreef:
Vo
Vo! VO voor 't appèl!

Vo voor indididualisme, nitwit...
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 20:29
S
S is offline
Ligt dat nou aan mij, of verschilt dat gewoon van persoon tot persoon?

Ik ken hele stijlvolle Nederlanders, Nederlanders die zich echt niet kunnen kleden en zo zie je dat ook in bijvoorbeeld Italië, Amerika, Duitsland, enz.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2002, 20:32
DutchTerror
DutchTerror is offline
Citaat:
shanli schreef:
Heb er nog niet zo op gelet.
Over het algemeen vind ik dat de buitenlanders bij ons(turken,... no offence trouwens ) er niet 'beter gekleder' dan wij bijlopen.
Ja van ons nederlands geld hoe kan dat nou
Oud 22-10-2002, 20:37
S
S is offline
Citaat:
DutchTerror schreef:
Die hoofdletter vooraan is een goed begin.
Nu nog de punctuatie.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 02:35
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
nare man schreef:
Vo! VO voor 't appèl!

Vo voor indididualisme, nitwit...
individualisme is passé, erkenning van het schapengedrag is hip
Met citaat reageren
Oud 23-10-2002, 11:37
Masked Mage
Masked Mage is offline
owjeej, alleen Gothic landen hebben stijl hoor
Oud 23-10-2002, 13:22
ikbenLINDA
ikbenLINDA is offline
moet je eens een keer naar tsjechie gaan, daar lopen ze in onze jaren '70 afdankertjes
Oud 24-10-2002, 16:05
cin-D
cin-D is offline
Mee eens, maar dan vooral de jongens
Oud 24-10-2002, 17:17
Roos
Roos is offline
Citaat:
Vice schreef:
Aangezien iedereen een eigen smaak heeft, kun je niet zeggen dat ze in het ene land meer stijl hebben dan in andere landen.
Wat is dat nou weer voor ontzettend politiek-correct gelul.
Je kunt toch je MENING geven over de stijl van een bepaald lang ten opzichte van Nederland?
Oud 27-10-2002, 13:08
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
wij hadden een uitwisseling met duitse jongerne van een shcool daar

nou mooi NIET dat die stijl hebben
ze hebben LETTERLIJK allemaal hetzelfde aan en allemaal hetzelfde puma tasje
het enige verschil is dat ze andere kleuren van hetzelfde kledingstuk dragen allemaal

de drie mensen uit de klas die iets anders dragen (en dan heb ik het niet over alto ofzo, maar over normale kleding die niet hetzelfde is als de grote massa (kleding die wij dus niet raar zouden vinden ofzo)) die vallen er ook totaal buiten

dat spreekt natuurlijk niet voor alle buitenlanders, maar het geeft in ieder geval aan dat dr zeker groepen buitenlanders bij zitten met GEEEEEEN stijl
------
nu over die duitsers en alto's

een meisje met geel geverfd haar uit onze klas (beetje alto achtig)

die duitsers vragen zo 'das madchen mit der gelben haaren, ist sie verruckt??' en is ze aan de drugs enzo??

voor hun is een doodnormale 'alto' (waar wij niet van staan te schrikken) echt 1000000 keer alternatiever blijkt
Oud 28-10-2002, 11:59
shanli
shanli is offline
Citaat:
DutchTerror schreef:
*fluisterstemmetje* wilt u in het vervolg wat duidelijker zijn *fluisterstemmetje*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten