Oud 03-11-2002, 20:46
flopje
flopje is offline
mijn tante heeft ong 2 jaar geleden zelfmoord gepleegd. ik ben daar nu nog heel verdriteig over, ookal is het zo lang geleden, ik ben sinds due tijd heel veel bang, k kan niet accepteren dat ze dood is, ik kan het ook niet helemaal geloven soms...
daarom ben ik bang dat ze nog ergens is, ik zie haar in dromen overal.. nachtmerrie..
k slaap slecht.. t gaat wel steeds beter, maar dit duurt toch echtte lang!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2002, 21:28
sublime
sublime is offline
waarom duurt het te lang? het verwerken van het overlijden van een dierbare kost tijd, volgens mij zeker in het geval van een zelfmoord... ik zou niet te snel denken dat er iets verkeerd is dat je er zo lang verdrier om blijft voelen...

maar als je het zelf als een probleem ervaart, zou ik er met iemand over gaan praten, dat kan gewoon een familielid ov vriend zijn, maar desnoods een psych oid...

mijn ervaring is dat het absoluut niet goed is als je niet op de juiste manier een overlijden verwerkt; bij mij heeft het uiteindelijk best wel veel problemen veroorzaakt, denk ik... en op den duur wordt het alleen maar moeilijker te praten over wat je erbij voelt...

sterkte ermee... en blijf er niet mee zitten

ps; 2 jr is echt nog niet zo lang geleden, hoor
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 03:43
Cleopatraan
Cleopatraan is offline
Ik denk dat het er heel erg aan ligt wat voor rol dat verdriet in je leven vervult. Als het iets is waar je ieder uur van de dag mee worstelt kan het raadzaam zijn er hulp bij te zoeken. Als het echter zo is dat je zo af en toe aan je tante denkt en je dan verdrietig voelt is dat denk ik heel normaal. Bij zoiets zal dat misschien ook wel blijven. Je kunt nu eenmaal niet blij zijn dat iemand zelfmoord gepleegd heeft.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 08:28
MazeMouse
MazeMouse is offline
Je zult het toch moeten accepteren dat ze er niet meer is. Jammer genoeg. Ik ben over de dood van mijn oma heen gekomen toen ik weer iemand kreeg die belangerijk voor mij was. (nee, niet mijn ouders)
Oud 04-11-2002, 18:01
kippiej
kippiej is offline
eej twee jaar is echt nog niet zo lang hoor... ik weet niet hoe oud je bent maar als je nog niet volwassen bent is het meestal moeilijker, en duurt het dus ook langer voor je iets echt verwerkt hebt. ik snap wel dat je denkt dat het lang duurt, maar dat maakt toch niet uit? daar moet je je juist niet druk om maken, dan wordt het alleen maar moeilijker. Probeer het gewoon zo goed mogelijk te verwerken. Sterkte!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten