1. Wat vinden jullie van zelfevaluatie?
Goed, fijn, nuttig, handig en al dat soort dingen. Ben er heel nadrukkelijk mee bezig de laatste tijd, omdat ik een paar maanden geleden echt níks van mezelf wist en niet snapte waarom ik iets deed en dus ook niet hoe ik in elkaar zat... Nu schrijf ik het steeds op als ik weer iets 'nieuws' heb ontdekt, ook schrijf ik dingen op die ik mee heb gemaakt en hoe ik daar op reageerde. Ik 'analyseer' anderen soms, mensen waaraan ik een hekel heb, maar ook mensen die ik bewonder. Overeenkomsten en verschillen schrijf ik dan weer op.
Het werkt goed, omdat ik nu een veel duidelijker beeld heb van mezelf.
2. Is het objectief mogelijk?
Hmm, moeilijke vraag. Ik denk het niet, eigenlijk, omdat het toch over jezelf gaat. Verder vind ik het sowieso moeilijk om objectief over anderen te oordelen en dus ook over mezelf.
3. Heeft het belang?
Jazeker, voor mij in ieder geval wel. Zoals ik al zei heb ik nu een veel duidelijker beeld van mezelf. Dat uit zich dan weer in (iets) meer zelfvertrouwen.
Negatieve punten probeer ik te veranderen, ook al is dat erg moeilijk. Sommige dingen zullen niet te veranderen zijn, maar andere dingen heb ik al aardig weggewerkt.
4. Kunnen jullie een vrij juist beeld schetsen van jezelf? (of ben je te kritisch/ niet kritisch genoeg?)
Hmm... Ik schrijf gewoon alles op wat me over mijzelf te binnenschiet, zeg maar. Alles wat ik meemaak, voel, doe (natuurlijk wel de relevante delen...).
Of ik kritisch ben, weet ik eigenlijk niet echt. Kom ik later op terug denk ik
Wel koel trouwens, dat je dat voor school moet doen. Wat voor school doe je, als ik vragen mag?