Oud 30-11-2000, 16:33
maf fluitketeltje
maf fluitketeltje is offline
wij krijgen Grieks en latijn nu op een andere manier omdat onze klas er nogal in achterloopt voornamelijk doordat er vorig jaar een heel slechte leraar was. We zitten nu in groepjes varieerend tussen de drie en vijf. De slechteren bij elkaar en de beteren bij elkaar. We hebben nu zo 1 les gehad en ik moet zeggen dat het wel werkt en nog eens een stuk gezelliger is ook! We zitten nu met die ACI zinnen en mijn groep begrijpt het allemaal op het moment. Wij zijn met z'n drietjes de Zeus groep haha de leider dus. Nu maar hopen dat we ook de leiders qua cijfers worden

------------------
Als jij mijn tekening niet mooi vindt, vind ik die van jou ook niet mooi!
Oud 30-11-2000, 17:24
Optima
Optima is offline
Pas maar op, je weet wat er met Zeus gebeurd is?
Maar het is leuk om te horen dat het zo goed gaat. Je moet de taal ook niet opdringen, het moet leuk blijven. En als je gezellig met ene klein groepje zit, vat je het ook veel beter en sneller op. En de aci....is nog maar het begin......het leuke moet nog komen

------------------
~- Why choose to be a GOD, if you can be perfect?-~
Oud 30-11-2000, 18:51
stavke
stavke is offline
hier in belgie zit alles percies wel ietsjes anders in elkaar. Ik krijg grieks van een prof van de unief in Gent hier (in m'n laatste jaar humaniora!) en dr is een nieuwe leesmethode zowel voor latijn als grieks ontwikkeld/voorgesteld (zoals je het wilt noemen)
Het lijkt dom maar eigelijk lukt het best:
lees latijn/griekse zinnen woord voor woord en vertaal zo per naamval. Behalve bij poezie zal je aardig ver geraken en meestal een betere vertaling bekomen dan als je opzoek gaat naar alle functies in een zin!
probeer het uit!!!

greetz!
ps: wie (in belgie) doet mee aan de Latijn Olympiade Cicero vertaling??
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten