Ik zit nu in m'n vierde middelbaar Latijn-Moderne Talen in een Belgische school. (dit zeg ik er even bij omdat het systeem helemaal anders is dan het nederlandse schoolsysteem)
Ik moet binnen de maand gekozen hebben wat ik volgend jaar ga studeren: Latijn verderdoen, of menswetenschappen...
Ik zou zo graag voort doen met latijn, maar ik moet heeeel erg hard studeren om geslaagd te zijn, je kent dat wel: dagen studeren voor een gewone test en dan net en 5,5/10 halen...
Ik ben bang dat ik het 5e en 6e jaar latijn misschien niet meer ga aankunnen, net omdat ik het nu al zo vreselijk moeilijk vind, maar ik vind het interessant, leuk,...
Menswetenschappen is misschien wel een leuke richting, maar de klasgroep waar ik in terecht zou komen bevalt me niet, ik zou me er heel slecht in voelen. Buiten deze twee richtingen kan ik geen enkele richting meer aangaan behalve dan economie maar dat interesseert me Echt echt echt niet.
Zou ik doorgaan en het risico nemen? Of het zekere voor het onzekere nemen en naar menswetenschappen overschakelen????? Ik ben echt bang dat ik m'n zesde jaar zou moeten overdoen ofzo, maar ik zou zo graag doorgaan...
xxx
Gs