Oud 14-02-2002, 18:44
Oen
Oen is offline
Mijn zusje (11) heeft er eentje, en nou vraag ik me af hoe ik haar hiermee moet behandelen, hoe het voelt etc. Ik weet wel dat ik haar er niet mee moet pesten (niet dat dat mijn bedoeling is) maar ik wil gewoon weten hoe dat is, wat is jou ervaring ermee, en hebben jullie tips voor mij en of haar?
Bedankt
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 18:59
Verwijderd
ik had een blokjes en buitenboord-beugel.
daar had ik weinig last van, alleen de eerste dagen ff. 't went snel
1 keer ging er wat mis: ik kreeg m'n beugel niet meer uit .
midden in de nacht werd ik wakker, en 't ding was 'doorgeschoten'
volgende ochtend hebben ze 'm eruit gehaald

wat heeft ze voor een ding dan?
mijn broertje heeft nu zo'n heel blok in z'n mond, een petjesbeugel ofsow.. dat lijkt me wel erg vervelend: kun je niet mee praten..
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 19:04
Oen
Oen is offline
Ze heeft een plaatjes beugel, net aan tafel kon ze lastig eten door de elastiekjes.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2002, 21:30
kizzy
kizzy is offline
'k heb er 3 gehad... 2 van die grote dubbeldek dingen.. das echt lomp en dan blokjes..

als je beugel is aangedraait doet het in het begin ff pijn.. (vond ik tenminste ) d'r is grote spanning op je tanden, dan moet je ff niet te harde dingen eten... zoals appels, me blokje zat daar een keer in vast namelijk

en je mag niet te veel cola dan kan je blokje loslaten ofzo.. maar je went er wel aan zo'n ding...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 08:21
Verwijderd
ik had toen ik 11 was zo'n plaatje aan de bovenkant, vond het wel geinig, ik kon ermee klepperen

en daarna 2 jaar slotjes....

en toen ze eraf gingen stonden m'n tanden perfect recht.

en nu staan ze weer zo scheef als het maar kan

iig, ehhh bij iemand van 11 hoef je volgens mij niet zo bang te zijn dat diegene zich er rot bij voelt. Op die leeftijd hebben zoveel een beugel. Pas als je er op mijn leeftijd nog mee moet beginnen lijkt het me pas echt irri. Ik moet er iig niet aan denken....

xxx

Alicia

Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 21:12
Lollypopje
Lollypopje is offline
Ik heb er nu ook een, khoop datie over 2 maanden ofzo uit mag. Ik heb er een omdat 1 tand niet doorkwam en om hem via die beugel dus op de goeie plek te laten doorkomen. Ik moest er eerst heel erg aan wennen, t deed pijn, kon een paar dagen heel moeilijk kauwen (door de spanning op mn tanden), maar t went wel. Ik hoor ook wel vaker dat elastiekjes heel irri zijn, heb ik gelukkig geen last vanm want ik heb alleen boven.
Maar om op je vraag terug te komen, waarom zou je je zusje anders moeten behandelen nu ze een beugel heeft? Je moet er misschien ff aan wennen en t ziet anders uit, maar dat je haar niet moet pesten lijkt me nogal logisch. Ze mag blij zijn dat ze er op die leeftijd eentje heeft, ik ben 17, bijna 18 nu en ik heb er een. Dat is egt niet leuk, maar hij mag bijna uit, dus ik weer blij

[Dit bericht is aangepast door Lollypopje (15-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 15-02-2002, 22:10
Oen
Oen is offline
Ja bedankt, ze moet heel erg wennen, en ik heb haar daarom maar pap gegeven 's ochtends, dan hoeft ze niet te kauwen, 's avonds heeft ze er wel veel last van gehad, maar het ergste zijn volgens mij haar 2 andere broers, die schijnen niet te kunnen bedenken dat het niet alleen heel vreemd uitziet (Ze lijkt net een aap als ze lacht (een van de opmerkingen ) Maar ik probeer ze duidelijk te maken dat zij er heel erg aan moet wennen en dat het pijn kan doen. Zelf is het ook wel wennen om het kleine prinsesje nu geketent te zien. Maar ja ik kan haar dan alleen maar helpen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2002, 20:55
***DKNY'ke***
***DKNY'ke*** is offline
bij mij is nu nog n paar weke gelede ineens n tand doorgekome, en nu zijn mijn onderste tanden een klein stukje achter elkaar in geschoven, nu moet ik waarschijnlijk een halfjaartje of n jaartje een beugel (welke weet ik nog niet) en daarna nog nachtbeugel
ik vind dit zoooooo stom, mja als het moet, dan moet t nou eenmaal.......
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 05:26
dolores_temp
dolores_temp is offline
ik denk dat als je 11 bent het niet zo erg is...
ik kreeg er 1 toen ik 13 was en vond het heel stom staan.... het is gewoon een afknapper voor een jongen, laten we eerlijk zijn.... maargoed ik hoefde 'm gelukkig niet zo heel erg lang (anderhalf jaar) en nu heb ik alweer 2 jaar lang mooie rechte tanden waar ik heel blij mee ben!! dus het is het zeker waard (is je vraag niet, maar zeg 't lekker ff voor anderen ) en naja het kan afentoe pijn doen maarja boeien... het is het allemaal waard! en pest d'r maar niet mee.
Oud 17-02-2002, 15:55
Mara
Mara is offline
Keb er nu een, keb um nu bijna een jaar.
Keb zo'n plaatje en een buitenboord, beide valt wel meej, al vergeet ik die buitenboord meestal in te doen na schooltijd.
Maja tegen mij werd en word ook wel van alles gezegd maar ik trek me er niks van aan ("Ik heb straks mooie rechte tanden!")
Met citaat reageren
Oud 17-02-2002, 16:08
the_conquer
the_conquer is offline
Ik heb geen beugel gehad tanden staan niet recht achteraf misschien jammer, maar ja als ik zie hoe lang zoiets duurt

[Dit bericht is aangepast door the_conquer (17-02-2002).]
Oud 17-02-2002, 18:01
Janet
Janet is offline
pesten is heeeel slecht,zelf heb ik ok een beugel gehad enzo,maar het is gewoon niet fijn,en je zussie weet dat ze over een jaartje ofzo een lekker bekkie heb enzo,dat weet ik nu ook,niet dat ik er trots opben ofzo,maar wel iets zelfverkekerder,dus pesten ermee,is fout vind ik....
Oud 17-02-2002, 20:38
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
hahah..de beugel er vooral nie uit proberen te slaan haha probirde mijn sussie bij mij ... mja...ik voelde nix en zij had bloed aan hand vonk opsig wel gappug ...um.........doe als je zelf ...tismaar een beugel ...ik hep um inmiddels al wel 3 of 4 jaar hahaha nee tis nie leuk mir mja....binnen 3 weekies eruit hopelijk wir al

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten